It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KIM

Voor het uitlezen kun je natuurlijk een willekeurige avond even langsrijden.
Slangetjes vervangen is meer werk en ook de brug is nog wel even bezet door de 740...

Sbv

De slangen zijn ook wel zonder brug te vervangen. Enkel degene onder de turbo is lastig, maar die is wel te doen als de neus wat opgekrikt staat.
een voor een vervangen door nieuw slangen en dan gelijk nieuwe slangklemmen erop
Hoe is de staat van de carterventilatie ? zit de aansluiting van bij de turbo goed ?, deze wil ook wel eens lekken of afgescheurd zijn

KIM

Die carterventilatie, inclusief de slang naar de turbo moet je lekker laten meenemen door Mesman.

Marc O.

Citaat van: KIM op 28-06-2012 06:06:38
Die carterventilatie, inclusief de slang naar de turbo moet je lekker laten meenemen door Mesman.

Yep, dat is idd de bedoeling.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Marc O. op 28-06-2012 06:39:30
Citaat van: KIM op 28-06-2012 06:06:38
Die carterventilatie, inclusief de slang naar de turbo moet je lekker laten meenemen door Mesman.

Yep, dat is idd de bedoeling.

Je weet het... blijf erbij staan, leg er de nadruk op dat het hoe dan ook moet gebeuren en controleer het achteraf.

Je zult niet de eerste zijn waar het toch niet gebeurd is 'omdat het niet nodig was'.
Net als het reinigen van de gasklep. 'Ja, die is helemaal gereinigd'.
Na 2 maanden was de ETM gaar en is hij vervangen: ding was nooit gereinigd.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 28-06-2012 09:28:50
Citaat van: Marc O. op 28-06-2012 06:39:30
Citaat van: KIM op 28-06-2012 06:06:38
Die carterventilatie, inclusief de slang naar de turbo moet je lekker laten meenemen door Mesman.

Yep, dat is idd de bedoeling.

Je weet het... blijf erbij staan, leg er de nadruk op dat het hoe dan ook moet gebeuren en controleer het achteraf.

Je zult niet de eerste zijn waar het toch niet gebeurd is 'omdat het niet nodig was'.
Net als het reinigen van de gasklep. 'Ja, die is helemaal gereinigd'.
Na 2 maanden was de ETM gaar en is hij vervangen: ding was nooit gereinigd.

I know, been there, done that, didn't get the fresh pcv.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Morgen voor 4 nieuwe banden naar Rentmeester in Tilburg, die voor vrijwel dezelfde prijs kan leveren als autobandenmarkt.nl (als je daar de montage en balanceerkosten bij optelt). Ik twijfel nog een beetje tussen Kumho Ecsta XT KU37 of bijv. Continental Sportcontact, die meteen een flink stuk duurder is. Over beide merken (eigenlijk over alle merken) lees je zowel positieve als negatieve verhalen, dus ik laat me hier maar eens een keer leiden door de gunstige prijs. Hopelijk wordt het geen duurkoop. Ik heb eigenlijk altijd alleen maar Michelins gekocht, dus ik ben benieuwd.

Daarna even door naar ET om een nieuwe lambdasonde te scoren en kijken of ik komend weekend tijd en zin kan maken om onder de auto te kruipen om dat ding er in te schroeven.

Vandaag is ook relais 99 binnen gekomen. De eerste poging om dat ding te monteren is gefaald. Mijn 2m+ lange lijf is niet gebouwd om ondersteboven in de auto te liggen en op een andere manier kom je er niet bij :eusa_wall:
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Ik heb (de plaats van) dat relais ook vervloekt. En dan ben ik maar een ukkie  ;D

Taranis

viking_in_shorts had daar een prima methode voor: gewoon daadwerkelijk ondersteboven in de auto gaan liggen: met je rug half op de zitting van je stoel, je benen langs de hoofdsteun naar achteren en zo kreeg hij voor elkaar wat mij niet lukte :)

Overigens heb ik met de Continental Sportcontact goede ervaringen, m'n huidige Continental CrossContacts zijn niet slecht maar gewoon niet geschikt voor een kritisch iemand als ondergetekende. Voor mij weer gewoon lekker Michelin hierna.

Sbv

Ik heb ook goede ervaringen met conti sport contact
Kan je Thomas niet aanwijzen wat te doen?

The Volvoboy

Die SportContacts gingen toch zo snel cuppen/herrie maken? Of waren dat het vorige type?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marc O.

Citaat van: Sbv op 28-06-2012 22:19:53
Kan je Thomas niet aanwijzen wat te doen?

Ik denk niet dat hij voldoende kracht kan zetten om die relais eruit te wrikken. Bovendien doe ik dat dan liever zelf met wat 'beleid' ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: dbs1 op 29-06-2012 12:49:50
Citaat van: Marc O. op 28-06-2012 19:58:47

Vandaag is ook relais 99 binnen gekomen. De eerste poging om dat ding te monteren is gefaald. Mijn 2m+ lange lijf is niet gebouwd om ondersteboven in de auto te liggen en op een andere manier kom je er niet bij :eusa_wall:

Ik ben naast de auto in de deuropening gaan zitten en heb mijn bovenlichaam langzaam maar zeker onder het dashboard gewurmd, het is idd erg onhandig maar het lukt uiteindelijk wel.
Als je wil kan ik een helpende hand toesteken  :angel:, ik ben iedere werkdag in Tilburg.

Ik ga zo meteen nog een poging wagen, anders maak ik graag een keer gebruik van je aanbod :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 29-06-2012 12:52:39
Citaat van: dbs1 op 29-06-2012 12:49:50
Citaat van: Marc O. op 28-06-2012 19:58:47

Vandaag is ook relais 99 binnen gekomen. De eerste poging om dat ding te monteren is gefaald. Mijn 2m+ lange lijf is niet gebouwd om ondersteboven in de auto te liggen en op een andere manier kom je er niet bij :eusa_wall:

Ik ben naast de auto in de deuropening gaan zitten en heb mijn bovenlichaam langzaam maar zeker onder het dashboard gewurmd, het is idd erg onhandig maar het lukt uiteindelijk wel.
Als je wil kan ik een helpende hand toesteken  :angel:, ik ben iedere werkdag in Tilburg.

Ik ga zo meteen nog een poging wagen, anders maak ik graag een keer gebruik van je aanbod :D
Stop anders Kornelis eens onder het dashbord, die is ook niet zo groot

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 29-06-2012 13:04:03
Citaat van: Marc O. op 29-06-2012 12:52:39
Citaat van: dbs1 op 29-06-2012 12:49:50
Citaat van: Marc O. op 28-06-2012 19:58:47

Vandaag is ook relais 99 binnen gekomen. De eerste poging om dat ding te monteren is gefaald. Mijn 2m+ lange lijf is niet gebouwd om ondersteboven in de auto te liggen en op een andere manier kom je er niet bij :eusa_wall:

Ik ben naast de auto in de deuropening gaan zitten en heb mijn bovenlichaam langzaam maar zeker onder het dashboard gewurmd, het is idd erg onhandig maar het lukt uiteindelijk wel.
Als je wil kan ik een helpende hand toesteken  :angel:, ik ben iedere werkdag in Tilburg.

Ik ga zo meteen nog een poging wagen, anders maak ik graag een keer gebruik van je aanbod :D
Stop anders Kornelis eens onder het dashbord, die is ook niet zo groot

Inderdaad - beter Kornelis dan Kobus  :eusa_eh: