It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

Citaat van: dbs1 op 11-07-2012 10:14:47
Citaat van: Broabander op 10-07-2012 18:28:35
Trekhaakcentrum.nl op een auto die nog geen fietsendrager achterop mag :eusa_whistle:

Je kunt dit ding makkelijk op de fietsendrager van je S/V70 meenemen

Citaat van: Broabander op 10-07-2012 18:28:35

Ben benieuwd hoe het ingebouwd wordt! Zag wel dat de prijzen in het Belgische inmiddels naar €0,54 waren gestegen :(

Ja, dat hoorde ik ook al van een collega die in België woont.
Enkele dagen geleden betaalde ik € 57.9 in Breda, dus voor gas hoef je niet naar België te rijden op dit moment.

Poppel is dichterbij (en goedkoper) dan Breda ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Pino143

Citaat van: Marc O. op 11-07-2012 10:30:36
Citaat van: dbs1 op 11-07-2012 10:14:47
Citaat van: Broabander op 10-07-2012 18:28:35
Trekhaakcentrum.nl op een auto die nog geen fietsendrager achterop mag :eusa_whistle:

Je kunt dit ding makkelijk op de fietsendrager van je S/V70 meenemen

Citaat van: Broabander op 10-07-2012 18:28:35

Ben benieuwd hoe het ingebouwd wordt! Zag wel dat de prijzen in het Belgische inmiddels naar €0,54 waren gestegen :(

Ja, dat hoorde ik ook al van een collega die in België woont.
Enkele dagen geleden betaalde ik € 57.9 in Breda, dus voor gas hoef je niet naar België te rijden op dit moment.

Poppel is dichterbij (en goedkoper) dan Breda ;)

Pompstation Trumpi in de wijk IJpelaar in Breda is zo ongeveer de goedkoopste aldaar, weet ik uit ervaring. Die geeft 19ct korting op de landelijke adviesprijs.

Sbv

Wat ben je kwijt een het heen en weer/omrijden ? Is het dan nog wel lonend ?

Broabander

Ik heb wel eens op een loze middag wat rond gereden in België, in Poppel is een aantal tankstations dat dan voor de benzine weer echt belgische prijzen rekent, maar gas hebben ze daar telkens niet. Dus uiteindelijk redelijk voor niks gereden, ik denk inderdaad dat de Van Raak echt de goeiekoopste is. Maar het is dan wel nog duur vergeleken met hoe ik in Maasmechelen tank, voor €0,42 ofzo, de laatste keer dat ik daar was.

Het tankstation bij de grens waar wij op doelen ligt precies 10 km hier vandaan, dus dat is zeg 2,5 liter gas, tegen €0,50. Besparing daarentegen is tussen de €0,10 en €0,15 per liter, dus in mijn geval tussen de €5 en €8 tov het goedkoopste Tilburgse tankstation (Total bij het draaiende huis, 2-3 km enkele reis).

Dus netto levert het tussen de €4 en de €7 op om even om te rijden, en met 2 á 3x in de week tanken scheelt dat best aardig.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Marc O.

Als ik terug kom van m'n werk, dan is het slechts 2x ca. 7km omrijden. Met de netto 80liter LPG die ik in de S80 kwijt kon, was dat erg rendabel.
...The Nile isn't just a river in Africa...

dbs1

Citaat van: Marc O. op 11-07-2012 10:30:36
Poppel is dichterbij (en goedkoper) dan Breda ;)

Helaas is Poppel voor mij weer net iets te ver om, bovendien moet je dan maar weer net uitkomen met een zo leeg mogelijke tank voor maximaal voordeel.

Citaat van: Pino143 op 11-07-2012 10:37:56
Pompstation Trumpi in de wijk IJpelaar in Breda is zo ongeveer de goedkoopste aldaar, weet ik uit ervaring. Die geeft 19ct korting op de landelijke adviesprijs.

Dat is precies de pomp die ik frequenteer, moet ook wel met een verbruik van 1:7.5 en netto 45L.
Het gaat wel snel met de spaarpunten van Esso  ;D
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Marc O.

LPi zit erin, maar zit nu effe aan de koffie bij Mesman. Toen ik weg reed springen, gelijk met het overschakelen van benzine naar gas, het lambdalampje en het automaatpijltje (knipperend) aan. Daar zijn ze nu dus nog even naar aan het kijken. Kleinigheidje, hoop ik  :eusa_pray:
...The Nile isn't just a river in Africa...

grijzev70tdi

Volgens mij zag ik vandaag je oude S80 rijden hier in Lochem, met een paardentrailer er achter. Kenteken weet ik niet precies, meer, xx/SF/xx
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Pino143

Citaat van: dbs1 op 11-07-2012 16:57:48
Citaat van: Pino143 op 11-07-2012 10:37:56
Pompstation Trumpi in de wijk IJpelaar in Breda is zo ongeveer de goedkoopste aldaar, weet ik uit ervaring. Die geeft 19ct korting op de landelijke adviesprijs.

Dat is precies de pomp die ik frequenteer, moet ook wel met een verbruik van 1:7.5 en netto 45L.
Het gaat wel snel met de spaarpunten van Esso  ;D

Ja, dat zal best ja. Ik doe op de lange baan met mijn 20V ongeveer 1:8,5 a 1:9. Ik tankte altijd bij Trumpi als ik naar mijn vriendin ging. Maar die woont nu ergens anders, dus ik moet uitwijken naar een ander tankstation. Verder heb ik vorige week getankt bij Shell aan de Lozerlaan in Den Haag voor € 0,579 per ltr. Was ook niet heel vervelend tanken, moet ik zeggen.

Sbv

Citaat van: Marc O. op 11-07-2012 17:21:08
LPi zit erin, maar zit nu effe aan de koffie bij Mesman. Toen ik weg reed springen, gelijk met het overschakelen van benzine naar gas, het lambdalampje en het automaatpijltje (knipperend) aan. Daar zijn ze nu dus nog even naar aan het kijken. Kleinigheidje, hoop ik  :eusa_pray:
Al meer bekend ? Mooi dat het erin zit, maar liever nu de melding dan morgen onderweg

Marc O.

Citaat van: Sbv op 11-07-2012 18:07:51
Citaat van: Marc O. op 11-07-2012 17:21:08
LPi zit erin, maar zit nu effe aan de koffie bij Mesman. Toen ik weg reed springen, gelijk met het overschakelen van benzine naar gas, het lambdalampje en het automaatpijltje (knipperend) aan. Daar zijn ze nu dus nog even naar aan het kijken. Kleinigheidje, hoop ik  :eusa_pray:
Al meer bekend ? Mooi dat het erin zit, maar liever nu de melding dan morgen onderweg

Ja, ze hadden het over speed signal missing? Kon volgens hen niks te maken hebben met de LPi inbouw. Maar goed, ik vind het toch net iets té toevallig.

Ben inmiddels weer weg en merkte dat de automaat niet in lockup gaat. Da's waarschijnlijk vanwege die foutmelding (noodloop??). Ben vanavond pas laat thuis, dus ik kan momenteel zelf geen foutcodes uitlezen. Is er iemand die me kan vertellen waar ik morgen moet gaan zoeken? Wat ik dus weet is 1) de foutmelding Speed signal missing (o.i.d.), 2) een brandend lambdalampje en 3) een knipperend automaatpijltje.

...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Eerst toch maar eens uitlezen Marc, dan weet je waar je moet zoeken.  Maar Mesman kreeg 'm van mij retour en kon zorgen dat tie het oploste.

Marc O.

Nog een vraag: Mocht het niet lukken om het probleem te verhelpen voor we op vakantie gaan, is het dan verstandig om 4000km te gaan rijden met een automaat die niet in lockup komt? Dat het verbruik wat hoger is boeit me niet zoveel, maar ik heb geen zin in een verbrande bak hierdoor.
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Hij kan het wel wat warmer krijgen hierdoor.
Ik ben daar best huiverig voor.

Ik ben 's avonds gewoon thuis en wil 'm wel even voor je uitlezen hoor...
Kun je meteen Brickdiag meekrijgen.

Marc O.

Citaat van: Dirk342 op 11-07-2012 18:22:02
Eerst toch maar eens uitlezen Marc, dan weet je waar je moet zoeken.  Maar Mesman kreeg 'm van mij retour en kon zorgen dat tie het oploste.

Dat doe ik ook het liefst, als ik zeker wist dat ik 'm dan voor m'n vakantie weer terug zou hebben. Heb er in ieder geval morgen nog contact over met Mesman als ik de foutcodes heb uitgelezen.

Lekker allemaal zeg, een dag voor m'n vakantie  :eusa_boohoo:
...The Nile isn't just a river in Africa...