It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

Klopt. Maar de rest is volgens mij redelijk plug and play en in een kwartiertje te doen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Is ook. Het is alleen zo lullig dat de kabels van de ballasten naar de lampen elke keer weer te kort blijken te zijn..

En nu aan het werk jij, anders krijg je het echt niet af! :)

)()()sT

Goede keuze, die Pilot set! Ik heb ze ook, zelfs hier in de buurt gekocht ipv internet en voor dezelfde prijs. Je zult verrast zijn door het licht  8)

Op de vorige pagina had je het over verbruik op je boordcomputer. Bij onze wagens geeft dat ding het benzineverbruik aan, niet het gasverbruik. Is dat bij een S80 anders?

Succes met de zenon!

Marc O.

Citaat van: KIM op 31-01-2010 10:45:27
En nu aan het werk jij, anders krijg je het echt niet af! :)

Jahaa...eerst nog effe gebakken eieren met spek wegwerken ;D

Citaat van: )()()sT op 31-01-2010 11:04:44
Op de vorige pagina had je het over verbruik op je boordcomputer. Bij onze wagens geeft dat ding het benzineverbruik aan, niet het gasverbruik. Is dat bij een S80 anders?

Ik zou het eigenlijk niet weten. Lijkt me dat het meetprincipe hetzelfde is als dat van de x70/850's, waarbij de bc op LPG slechts een indicatie geeft van het verbruik. Maar het ging me dan ook meer om het feit dat dat verbruik volgens die bc wat gedaald is sinds de nieuwe lambdasonde erin zit ;)


Citaat van: )()()sT op 31-01-2010 11:04:44
Succes met de zenon!

Zanks! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Emiel


Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Zo, het xenon spul zit er in. Het zal vast niet de inbouw-schoonheidprijs krijgen. Maar goed, er is simpelweg te weinig ruimte om alles netjes weg te werken.

Minpuntje: Ondanks dat deze Pilotset een canbus uitvoering betreft, geeft de boardcompu aan dat er een lampje van het dimlicht kapot is. Daar duiken we dan volgende week maar eens in. Heb er nu de spreekwoordelijke Kracht niet meer voor. En bovendien staan er over een paar uur een stel VOMAC'ers voor de deur :eusa_dance:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 31-01-2010 16:37:58
Zo, het xenon spul zit er in. Het zal vast niet de inbouw-schoonheidprijs krijgen. Maar goed, er is simpelweg te weinig ruimte om alles netjes weg te werken.

Minpuntje: Ondanks dat deze Pilotset een canbus uitvoering betreft, geeft de boardcompu aan dat er een lampje van het dimlicht kapot is. Daar duiken we dan volgende week maar eens in. Heb er nu de spreekwoordelijke Kracht niet meer voor. En bovendien staan er over een paar uur een stel VOMAC'ers voor de deur :eusa_dance:

Marc,

Bij mijn S60 moest ik in een zekering een klein gaatje boren en daarna was de melding weg.

http://www.carlight.nl/nl/antwoord.php?vraag=13&PHPSESSID=f0e40ee5408a42556d2d3f78217cb8d2


elianmars

Citaat van: Sbv op 31-01-2010 19:11:07
Citaat van: Marc O. op 31-01-2010 16:37:58
Zo, het xenon spul zit er in. Het zal vast niet de inbouw-schoonheidprijs krijgen. Maar goed, er is simpelweg te weinig ruimte om alles netjes weg te werken.

Minpuntje: Ondanks dat deze Pilotset een canbus uitvoering betreft, geeft de boardcompu aan dat er een lampje van het dimlicht kapot is. Daar duiken we dan volgende week maar eens in. Heb er nu de spreekwoordelijke Kracht niet meer voor. En bovendien staan er over een paar uur een stel VOMAC'ers voor de deur :eusa_dance:

Marc,

Bij mijn S60 moest ik in een zekering een klein gaatje boren en daarna was de melding weg.

http://www.carlight.nl/nl/antwoord.php?vraag=13&PHPSESSID=f0e40ee5408a42556d2d3f78217cb8d2




Maar dan werkt de lampje-kapot-melder helemaal niet meer, zeker?

Sbv

Jawel,

Het is enkel dat de weerstand iets anders wordt dan. Bij mijn S60 werkte het zo in ieder geval. Boor een gaatje in de shunt en klaar.
Ik had zoiets van ech nie dat het werkt, maar toch wel

Marc O.

Ik zal eens gaan kijken. Zit dat ding onder de motorkap?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 01-02-2010 07:32:32
Ik zal eens gaan kijken. Zit dat ding onder de motorkap?
Bestuurderskant bij je tenen ongeveer(bij een S60 dan) net boven de ronding van de wielkast
In de auto zelf dus.

Marc O.

Citaat van: Sbv op 01-02-2010 10:10:16
Citaat van: Marc O. op 01-02-2010 07:32:32
Ik zal eens gaan kijken. Zit dat ding onder de motorkap?
Bestuurderskant bij je tenen ongeveer(bij een S60 dan) net boven de ronding van de wielkast
In de auto zelf dus.

OK, zaterdag effe proberen dus. Lijkt me verstandig om vantevoren een reserve te kopen voor het geval ik hem doormidden boor ;D

Overigens vanmiddag, op weg vanuit werk naar huis, een stuk door het halfdonker gereden. Het verschil met de standaardverlichting is enorm en dat zal in het pikkedonker alleen maar groter worden. Ben er dus behoorlijk tevreden mee! :eusa_dance:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Aan een gaatje boren kan je niet zoveel fout doen denk ik. In het ergste geval blijft het lampje branden

Marc O.

Ben nu ook wat aan het lezen op het gewone volvo-forum. Daar wordt gezegd dat als je dat gaatje boven pootje 3 boort, de kans bestaat dat de shunt te heet wordt en doorbrandt waarna je geen verlichting meer hebt. Alternatief is dat ding op een andere plek doorboren en er een 8K2 Ohm weerstandje op solderen. Ik denk dat ik voor die laatste oplossing ga.

Deze dus:


Ik ga er overigens maar even vanuit dat die in een S80 op dezelfde manier werkt.
...The Nile isn't just a river in Africa...