It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

Citaat van: Ludo op 30-07-2010 19:55:28
Citaat van: Marc O. op 30-07-2010 19:40:45
Nee, want als ie op LPG overschakelt dan is het probleem juist over. Dan kan het toch geen probleem met de LPi injectoren zijn, of zie ik dat verkeerd?

Als de lpg injectors lekken, druppelen ze na als je het contact afzet.
Start je de auto 's morgens weer, loopt de motor (even) op dubbele brandstof.

Als jij bv 1 liter per minuut als maximum kan drinken, wil ik je wel eens zien sputteren als ik er 2 liter in giet...  ;D



Ja maar hoe komt het dan dat het probleem weg is zodra de motor overschakelt naar LPG? Op dat moment gaat ie ineens prima lopen, terwijl dat een seconde ervoor nog zwaar beroerd was.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Een koude motor heeft een koude start cyclus.
Er word bij een koude start dus extra brandstof ingespoten.
Je kan dat vergelijken met vroeger de handmatige choke.
De brandstof is op moment van overgang dan al verbrand, én er word minder ( lees de juiste) hoeveelheid ingespoten.


Marc O.

Citaat van: Ludo op 30-07-2010 20:02:24
Een koude motor heeft een koude start cyclus.
Er word bij een koude start dus extra brandstof ingespoten.
Je kan dat vergelijken met vroeger de handmatige choke.
De brandstof is op moment van overgang dan al verbrand, én er word minder ( lees de juiste) hoeveelheid ingespoten.

Hoezo wordt er minder brandstof ingespoten?

Dat die brandstof verbrand is op het moment van overschakelen geloof ik graag, maar niet dat dat exact op dezelfde milliseconde is als het moment van overschakelen.

Overigens heb ik al eens enkele dagen op benzine gereden, in de hoop dat de druk op het LPi systeem daarna zodanig gedaald zou zijn dat die LPi-injectoren niet meer zouden lekken. Helaas zonder het gewenste resultaat. Mag ik daar uit afleiden dat die LPi-injectoren niet lekken?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Niet minder brandstof, maar de juiste hoeveelheid.
Iedere start heeft een mengselverrijking, dan word er méér ingespoten.

Gas heeft geen mengselverrijking nodig, vandaar dat je het verschil precies op het moment van overschakeling voelt.
Dat heeft te maken met het lagere kookpunt van lpg.

Als je al enkele dagen ononderbroken benzine hebt gereden, is het inderdaad uitgesloten.
Had dit dan ook meteen gezegd.  ;D

Marc O.

Citaat van: Ludo op 30-07-2010 20:15:38
Als je al enkele dagen ononderbroken benzine hebt gereden, is het inderdaad uitgesloten.
Had dit dan ook meteen gezegd.  ;D



Op 13 juni al gedaan:

Citaat van: Marc O. op 13-06-2010 10:25:12
Citaat van: Marc O. op 09-06-2010 22:04:38
Citaat van: Ludo op 09-06-2010 21:54:41
Aanslaan zou dan inderdaad moeilijker moeten gaan.
Daarom schrijf ik dat de symptomen er niet op lijken.
Echter, als ik dit hardnekkig probleem wil oplossen, zou ik dit tóch 100% willen uitsluiten.

Het dode punt zoals je het beschrijft, kan ook een teveel aan brandstof zijn.
Bij een classic motor zou ik zeggen, dit zijn symptomen van een lekke brandstofdrukregelaar of lekke benzineinjector.
Temperatuursensor is ook nog een verdachte.
Allemaal dingen die ik dan als eerste zou controleren/vervangen...

Klopt, 2 dgn op benzine rijden is wellicht de snelste manier om die mogelijkheid uit te sluiten.

Helaas, het probleempje is nog niet over.



;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Oeh, das 2 maanden geleden.  ;D
Nog steeds niet opgelost?.  :eusa_doh:

Marc O.

Citaat van: Ludo op 30-07-2010 20:19:15
Oeh, das 2 maanden geleden.  ;D
Nog steeds niet opgelost?.  :eusa_doh:

Anderhalve maand ;D

En nee, had er de kracht niet voor, en was effe druk bezig met die 740.

Maar nu, hoe verder, wat kan het nog meer zijn?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Pino143

Marc is van zn geloof afgevallen (argh!!):





Binnenkort wordt het "It takes two to tango" blog voortgezet op de Prius owners club blog!!!!

Gr,

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Claudia

Wat een lullig versnellingspookje...en stuurtje....en waar moet Marc z'n benen daar nou laten?! ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

daytonawim

Vind de Volvo al krap, maar als ik dat zie kan je bij een klapper helemaal geen kant meer op.

Marc O.

Whoehaaha...ik was al aan het wachten tot die foto's geplaatst zouden worden ;D ;D En bedankt Elmar ;)

Maar: Eerlijk is eerlijk, zo'n Pirioes rijdt niet echt verkeerd. Althans, vergeleken bij mijn S80 en - naar ik mag hopen - de meeste auto's hier op het forum, is het een enorme pisbak. Maar ten opzichte van de meeste middenklassers is het echt niet zo slecht. Ja, zelfs ten opzichte van de V70NN 2.0F die ik in Zweden huurde is het best redelijk. Zolang het tenminste maar niet gaat om ruimte enzo, da's echt een drama in zo'n geëvolueerde Spijkstaal. :eusa_boohoo:
...The Nile isn't just a river in Africa...

jan piet

Citaat van: Marc O. op 10-08-2010 18:44:55
Whoehaaha...ik was al aan het wachten tot die foto's geplaatst zouden worden ;D ;D En bedankt Elmar ;)

Maar: Eerlijk is eerlijk, zo'n Pirioes rijdt niet echt verkeerd. Althans, vergeleken bij mijn S80 en - naar ik mag hopen - de meeste auto's hier op het forum, is het een enorme pisbak. Maar ten opzichte van de meeste middenklassers is het echt niet zo slecht. Ja, zelfs ten opzichte van de V70NN 2.0F die ik in Zweden huurde is het best redelijk. Zolang het tenminste maar niet gaat om ruimte enzo, da's echt een drama in zo'n geëvolueerde Spijkstaal. :eusa_boohoo:

Nou niet lullig doen over Spijkstaal, één van onze NL autofabrikanten. Accoord, ze hebben rijdende hondenhokken gemaakt, maar waren met de witkar hun tijd ver vooruit. Ook de huidige electrische stadsbus (Turijn, Müllerpier) is een staaltje techniek dat je nog niet veel tegenkomt.
Gr, JP  8)

Pino143

 Marc,

Geen dank hoor! ik doe het met plezier  ;D !!

Staat de 740 nou al op NL kenteken?

Gr,
Elmar

Marc O.

Citaat van: Pino143 op 10-08-2010 23:55:25

Staat de 740 nou al op NL kenteken?

Nee, vrijdag weer naar de RDW om de aanvraag voor het kenteken te completeren. Daarna, als het kenteken binnen is, de fusee laten vervangen, laten herkeuren en dan is ie 'road legal' :D
...The Nile isn't just a river in Africa...