It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

Citaat van: Bas850 op 16-03-2011 22:43:39
Citaat van: Marc O. op 16-03-2011 22:34:40
We waren alweer een tijdje op zoek naar een 940 Estate voor een niet al te gek bedrag. Reden: Zo nu en dan misten we het laadvolume van de V70, en de 740, waar Astrid nu dagelijks mee naar haar werk rijdt, wil ik eigenlijk een beetje gaan sparen. Zo gezegd zo gedaan.

Inmiddels had ik al een aantal maal achter het net gevist; afspraken gemaakt om een auto te gaan bekijken en een dag van tevoren werd ik gebeld/gemaild dat ie verkocht was. Maar goed, we hebben er geen haast mee, en zeker als je een auto koopt moet je eigenlijk geen haast hebben.

Totdat ik enkele dagen geleden een 940 Estate LPT (low pressure turbo: 135pk, 230Nm) te koop zag staan in Tilburg, mijn woonplaats. In '98 is ie op kenteken gezet, dus het is een van de allerlaatsten, en inmiddels ca. 410.000km op de teller. En, ook apart, sinds '98 in bezit van de eerste eigenaar. Wat het ook aantrekkelijk maakte was dat er een Vialle LPi 3G installatie met duotank (reservewielkuip) gemonteerd is en dat er een set van bijna nieuwe winterbanden bij zit.

Gisteren ben ik de auto gaan bekijken. Wat ik zag beviel me eigenlijk wel. Het interieur zag er heel behoorlijk uit, de lederen bekleding is zo goed als onbeschadigd en ook het exterieur is netjes. In het spatbord linksvoor zit een deukje, de linker buitenspiegel heeft de verkeerde kleur en de stuurpomp maakt wat meer geluid dan me lief is, maar uiteindelijk beviel de proefrit prima, dus ik had voor mezelf eigenlijk al besloten dat dit hem zou gaan worden. Echter, vrouwlief gaat de auto rijden dus uiteindelijk moest zij de knoop maar doorhakken (ik ben allang blij dat ze geen Daihatsu Cuore wil). Vandaag dus opnieuw een proefrit gemaakt en al snel besloten dat dit hem inderdaad zou worden :eusa_dance:

Vrijdag gaan we de auto ophalen, dan zal ik ook wat foto's posten :D
Leuke wagens zijn het, en een vele betere draaicirkel dan de v70.
Uit de LPT is ook heel simpel wat meer vermogen uit te halen, turbodruk iets verhogen en je hebt zo al een paar pk meer.

Ik had voor weinig in de 940 een boostcontrol zitten, wat een genot was dat.

Bas

Yep, de volvo700vereniging(.nl) heeft onlangs een MBC inbouwdag georganiseerd. Volgens mij zit je dan voor een paar tientjes op ca. 200pk.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Claudia

Geweldig...een 940!
Een auto met nog een bolide-uitstraling....vind ik.

Mijn eerste Volvo-liefde (wat heb ik staan janken, toen de mijne door een opkoper op een auto-ambulance werd geladen, om naar Afrika verscheept te worden).
En nee...ik wil er níet over praten. :eusa_snooty:

Veel plezier met 'm!
Nog eentje, en je hebt een kwartet. :eusa_whistle:
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Sbv


Bas850

Ja precies dat bedoel ik. Al zou ik als je boven de 1.6 bar uit wil gaan andere chips erin zetten.
En met je lpi ben je geloof ik gelimiteerd tot 40-50 pk per injector.

Maar zo'n MBC is simpel en goed in te regelen.
"to finish first, you first have to finish"

Marc O.

Citaat van: Claudia op 16-03-2011 22:46:17
Veel plezier met 'm!
Nog eentje, en je hebt een kwartet. :eusa_whistle:

Dank je! En tja....mocht ik ooit nog eens een mooie P1800 of Amazon tegenkomen voor wènahg... Maar dan moet ik eerst de Staatsloterij maar eens gaan winnen :eusa_wall:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Pino143

Citaat van: Marc O. op 16-03-2011 22:52:28
Citaat van: Claudia op 16-03-2011 22:46:17
Veel plezier met 'm!
Nog eentje, en je hebt een kwartet. :eusa_whistle:

Dank je! En tja....mocht ik ooit nog eens een mooie P1800 of Amazon tegenkomen voor wènahg... Maar dan moet ik eerst de Staatsloterij maar eens gaan winnen :eusa_wall:

HIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR heb ik een 1800ES voor je. Blauwe! Strak in de lak, met stuurpomp.

Claudia

Dan moet je je benen in je nek leggen joh, in een 1800!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

arjenT5R

wanneer komen de pics?  ;D

Er zijn er hier meer met een 940  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Proficiat Marc met de 945, ben erg benieuwd naar foto's van 'm.  Veel plezier ermee, maar dat gaat vast wel lukken.  Die dingen zijn onverwoestbaar.

Marc O.

Citaat van: Pino143 op 16-03-2011 23:10:18
Citaat van: Marc O. op 16-03-2011 22:52:28
Citaat van: Claudia op 16-03-2011 22:46:17
Veel plezier met 'm!
Nog eentje, en je hebt een kwartet. :eusa_whistle:

Dank je! En tja....mocht ik ooit nog eens een mooie P1800 of Amazon tegenkomen voor wènahg... Maar dan moet ik eerst de Staatsloterij maar eens gaan winnen :eusa_wall:

HIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR heb ik een 1800ES voor je. Blauwe! Strak in de lak, met stuurpomp.

Als je me het winnende lot in de staatsloterij bezorgt, dan koop ik hem van je ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Claudia op 16-03-2011 22:46:17
Geweldig...een 940!
Een auto met nog een bolide-uitstraling....vind ik.

Mijn eerste Volvo-liefde

+ 1 :)

Benieuwd naar de foto's!

Chris


GeertG

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Marc O.

The Eagle has landed :D
Omdat het zo'n ongelooflijk butweer is ga ik nu geen foto's maken maar zet ik er morgen wel wat online.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Je buren vragen zich inmiddels af of je een handeltje begint of nog niet? :P