"nieuwe" auto, maar welke ?

Gestart door Flipjes 850 R, 15-12-2009 21:01:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Walter

wat extra? Daar gaat meer onderhoud dan benzine is hoor...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Laserblue

Citaat van: Flipjes 850 R op 15-12-2009 21:01:25
Begin komend jaar ben ik van plan een andere auto aan te schaffen.

Ik ben al uren aan het zoeken geweest op internet, maar kom er niet uit.

De eisen : (behoorlijk) rap, leer, automaat, airco...enz ,ruime 5 deurs hatchback/station/suv,
niet meer dan +/- € 45.000,- nieuw ivm bijtelling ( of min 15 jaar oud ) en het liefst een beetje boel betrouwbaar   ;D.
Budget is ongeveer € 20.000,-

Alle reacties zijn welkom.



V70N t-5  ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

V70R-obert

Is dit niet een gelezen mogelijkheid om een hele mooie 855 t-5r in CY te kopen? Met dit budget kun je een prachtig exemplaar kopen en hou je geld over ook. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je met de door jou gestelde wensen niet bij deze prachtige wagen uitkomt.

Flipjes 850 R

Ik ben niet zo'n fan van CY. Ben wel aan het kijken geweest naar een DOP. Gewoon net als de 855 R in DOP die ik had;echt een mooie auto.
Met deze auto's is het aanbod fatsoenlijke auto's naar mijn mening erg schaars.
Nou kan ik met het budget heel wat versleutelen/spuiten aan een T5-R; maar je moet wel realistisch blijven. Je moet er ook niet oneveredig veel aan uitgeven, het houd een keer op wat zo'n auto waard is om aan te versleutelen om 'm goed en mooi te krijgen.
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Thijssie!

Kwam gisteren een blauwe Audi RS2 tegen..... :eusa_drool:

Is dat niet wat leuks?

nickk.

Citaat van: Thijssie! op 16-12-2009 14:21:57
Kwam gisteren een blauwe Audi RS2 tegen..... :eusa_drool:

Is dat niet wat leuks?

Met zo'n hondslelijk rode balk in de achterklep?

Thijssie!

Citaat van: nickk. op 16-12-2009 15:30:42
Citaat van: Thijssie! op 16-12-2009 14:21:57
Kwam gisteren een blauwe Audi RS2 tegen..... :eusa_drool:

Is dat niet wat leuks?

Met zo'n hondslelijk rode balk in de achterklep?
Hééé pas op je worden he :eusa_hand:


;D


Tis wel een echt stukje autotechniek :)

Quota

Een oude toyota Landcruiser V8? ;)

Hans Duiven


koenne

Of gewoon op safe: een V70N, modellen met turbo en weinig kilometers beginnen bij 17000/18000 euro. En in duitsland kun je nog weleens een mooie op de kop tikken voor minder geld. Vooral diesels met lage kilometers zijn daar aantrekkelijk. Importeren is wat werk, maar zeker de moeite waard.

Turbo-Geek

#25
Citaat van: nickk. op 15-12-2009 21:41:28
Audi B5 S4 station? Mooie auto, betrouwbaar blok.

Mooi ? Ja, en  betrouwbaar zolang je de peperdure rekeningen kan blijven betalen.
Kijk eens naar de ervaringen van daadwerkelijke gebruikers.
Je loopt snel leeg aan alle onderdelen en sensoren in duplo, 2x MAF, 2x sensor daar, 2x Turbo.
Dure reparaties ivm uitbouw motor voor bijv. de turbo's.
Ook veel gezannik met het LCD info scherm in het dashboard en meer electronische gremlins die vooral duur zijn.

Mooi ? Ja, en  betrouwbaar zolang je de peperdure rekeningen kan blijven betalen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Flipjes 850 R

Citaat van: Hans Duiven op 16-12-2009 18:06:27
Seat Leon 2.8 V6 150KW 4WD dan?

Is geen automaat versie van. Wel leuk speelgoed volgens mij.

Wat mij ook zeker niet tegen viel is een VW Golf 5 GTI.  :eusa_silenced:
Ik ben laatst "even" m'n schoonzusje gaan ophalen vlak voor Berlijn ivm het overlijden van Opa. Zij zat daar bij vrienden zonder vervoer terug. Ik heb toen de Golf van een tante meegekregen om heen en weer te rijden. Ik vond het een erg fijne auto, en ook de DSG bak schakelde heerlijk. Was wel even leuk om te sporten in Dld. Auto reed 265 km/h op de teller  :eusa_dance:
Ik weet alleen niet helemaal wat ik van het imago van de auto ( en vaak ook de bestuurders ) moet vinden  :eusa_think:
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Ludo

Citaat van: Flipjes 850 R op 16-12-2009 19:05:22
een VW Golf 5 GTI.  :eusa_silenced:

Ik weet alleen niet helemaal wat ik van het imago van de auto ( en vaak ook de bestuurders ) moet vinden  :eusa_think:

Met een VW is niks mee hoor, ze hebben een stevige betrouwbare reputatie.
De bestuurders?, die kunnen net zo goed, als arrogant zijn als Volvo bestuurders....

Turbo-Geek

Als je op basis van wat anderen ervan denken laat schieten terwijl je het heerlijk vind rijden en het een degelijke auto is (al tientallen jaren bewezen) dan kan je beter geen auto rijden, immers men vind van alles wel wat.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Flipjes 850 R

Citaat van: Turbo-Geek op 16-12-2009 19:17:41
Als je op basis van wat anderen ervan denken laat schieten terwijl je het heerlijk vind rijden en het een degelijke auto is (al tientallen jaren bewezen) dan kan je beter geen auto rijden, immers men vind van alles wel wat.


Ik weet dat er altijd wel iemand is die wat op of aan te merken heeft op de keuze van je auto. Die mening heeft daarom geen invloed op m'n keuze. Ik heb ook tegen heel veel commentaar in, een paar jaar geleden gekozen voor de 850 R. Maar wat heb ik met ongelooflijk veel plezier gereden in die door de meeste omschreven als "ouwe l*llen bak".

Daarom blijft er op de achtergrond het idee meespelen om prive een V70 R aan te schaffen, en dan de nodige km's netjes bij te houden en dus vergoeden vanuit de zaak.
855 R Automaat Dark Olive Pearl