"nieuwe" auto, maar welke ?

Gestart door Flipjes 850 R, 15-12-2009 21:01:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flipjes 850 R

Voor de 850 heb ik twee jaar in het eerste model Hyundai Santa Fe gereden. Niet spectaculair, maar opzich wel een prima auto.
Nou liet m'n vriendin vallen dat ze evt wel weer een SUV wil.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Kia Sorento vanaf 2003 of het huidige model Santa Fe ?
855 R Automaat Dark Olive Pearl

BOV

Gelijk maar een nieuwe vriendin erbij zoeken dus ;)

Nee, koreanen komen er bij mij echt niet in...

Evt n S80 van het vorige model?
Of n XC70 zoals Taranis heeft?
I take pictures and build stuff...

Marc O.

Citaat van: Flipjes 850 R op 17-12-2009 20:48:17
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Kia Sorento vanaf 2003 of het huidige model Santa Fe ?

Mijn zwager heeft een paar jaar geleden een nieuwe Sorento 3.5 V6 gekocht en is daar heel erg tevreden mee. Prima auto, nooit mankementen, maar inmiddels wel een kapitaal op afgeschreven. En qua beleving toch wel weer iets anders dan een Volvo, maar da's mijn persoonlijke mening.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Flipjes 850 R

Citaat van: Marc O. op 17-12-2009 20:58:21
Citaat van: Flipjes 850 R op 17-12-2009 20:48:17
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Kia Sorento vanaf 2003 of het huidige model Santa Fe ?

Mijn zwager heeft een paar jaar geleden een nieuwe Sorento 3.5 V6 gekocht en is daar heel erg tevreden mee. Prima auto, nooit mankementen, maar inmiddels wel een kapitaal op afgeschreven. En qua beleving toch wel weer iets anders dan een Volvo, maar da's mijn persoonlijke mening.

Zowiezo kan je een sedan/estate qua rijbeleving niet vergelijken met een SUV vind ik. Gewoon een totaal andere auto.
Op een nieuwe Koreaan schrijf je idd heel erg hard af. Bij mij zou het gaan om een tweede hands. Volgens mij valt dat dan wel redelijk mee met een auto die al twee/drie jaar oud is.

Nooit echte mankementen is ook wel wat waard. M'n compagnon rijdt in een Peugeot 308. Hebben we nieuw gekocht.
Gaat morgen voor de vierde keer terug naar de garage omdat niet alle sloten het doen als het vriest. Dan moet hij met z'n ruim 2 meter aan lengte over de andere stoelen naar binnen kruipen  ;D
Zoals eerder geschreven ik heb niet zo'n voor liefde voor franse auto's
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Marc O.

Citaat van: Flipjes 850 R op 17-12-2009 21:13:29
Zowiezo kan je een sedan/estate qua rijbeleving niet vergelijken met een SUV vind ik.

Nee, ik doelde eigenlijk meer op de kwaliteitsbeleving. Al is die in een Sorento altijd nog beter dan in een (vorig model) Santa Fe.
...The Nile isn't just a river in Africa...

MICHEL306

Citaat van: Flipjes 850 R op 15-12-2009 21:01:25
Begin komend jaar ben ik van plan een andere auto aan te schaffen.

Ik ben al uren aan het zoeken geweest op internet, maar kom er niet uit.

De eisen : (behoorlijk) rap, leer, automaat, airco...enz ,ruime 5 deurs hatchback/station/suv,
niet meer dan +/- € 45.000,- nieuw ivm bijtelling ( of min 15 jaar oud ) en het liefst een beetje boel betrouwbaar   ;D.
Budget is ongeveer € 20.000,-

Alle reacties zijn welkom.



zoek een nette R  850 0f v70  voor max 8000 , laat m vervolgens opnieuw spuiten ,opnieuw bekleden en m technisch volledig reviseren....moet kunnen voor 12000.....

Flipjes 850 R

Citaat van: MICHEL306 op 05-01-2010 18:42:44
Citaat van: Flipjes 850 R op 15-12-2009 21:01:25
Begin komend jaar ben ik van plan een andere auto aan te schaffen.

Ik ben al uren aan het zoeken geweest op internet, maar kom er niet uit.

De eisen : (behoorlijk) rap, leer, automaat, airco...enz ,ruime 5 deurs hatchback/station/suv,
niet meer dan +/- € 45.000,- nieuw ivm bijtelling ( of min 15 jaar oud ) en het liefst een beetje boel betrouwbaar   ;D.
Budget is ongeveer € 20.000,-

Alle reacties zijn welkom.



zoek een nette R  850 0f v70  voor max 8000 , laat m vervolgens opnieuw spuiten ,opnieuw bekleden en m technisch volledig reviseren....moet kunnen voor 12000.....


Dan heb je als nog niet een auto van 15 jaar of ouder
855 R Automaat Dark Olive Pearl

MICHEL306

Das waar, hmm  dan moet je daar nog een paar jaar mee wachten  hahahah

Man jij wil wel wat zeg....lastig hoor, misschien een dikke amerikaan? lekker veel peekaas en luxe zeker als je voor een mopar gaat.

Rudy-M

Citaat van: Flipjes 850 R op 17-12-2009 20:48:17
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Kia Sorento vanaf 2003 of het huidige model Santa Fe ?

[spuit 11 modus]Ja, dat die bestuurders eikels zijn. Ik moet nog zo'n gedrocht tegen komen die me niet snijdt, in de linker vangrail probeert te drukken omdat ie perse moet inhalen terwijl ik er nog naast zit en ook niet harder kan. Of altijd links staan en dan als een slak wegrijden, of gas geven als je wilt ritsen. Naar rechts komen, als je wilt ritsen.

Nee, ze komen over van "ik kan geen echte SUV kopen, dus doe ik maar net alsof" :eusa_sick: