Triton always on the move

Gestart door triton, 18-01-2010 22:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Veel plezier er mee Andre maar dat gaat wel lukken

triton

Bedankt voor de reacties.

Na een half jaar sturen in de D5, mag hij eindelijk het veld ruimen.
Mede doordat we een huisje dichterbij het werk hebben gekocht is een diesel niet echt rendabel meer bij 40 km per dag.
En gegeven het feit dat een N toch een minder sportief en dynamisch gevoel geeft heb ik dus besloten om wat anders te gaan zoeken.
Ik wilde geen R awd , maar het liefst een zilveren v70R fwd of een rode 850R.
Echter het budget liet dit niet toe of ik vond geen geschikte.
Ik wilde ook eerst mijn D5 slijten. Deze stond al even op FB te koop en ja hoor gelijk reactie......500 euro :eusa_naughty:

Dus plan weer op een laag pitje en verder speuren op MP etc.
Donderdag auto op autoscout gezet en div biedingen en vage mailtjes uit Mali , die ik filterde door te zeggen ik wil cash en geen overschrijving oid.
Daarna reactie en een bod van ene Dimitri en mail wisseling , afspraak gemaakt en auto verkocht.
Geld ontvangen en vrijwaring, en de D5 mag dienst gaan doen als taxi of zo in Letland.
Hij staat nu nog als auto zonder kenteken op eigen erf en wordt zaterdag opgehaald.

Had al een tijdje het idee van een hobby/daily R of T-5r maar dan niet op gas. Dit ook omdat ik misschien tzt. auto van zaak krijg. En dan is gas niet handig als auto voor erbij....
Diverse keren blog van Maartendeb doorgelezen en kwam tot de conclusie dat dit toch wel een hele technisch goede auto was.

En dat gas dan? Nou dat kan er altijd nog uit, en als ik dan toch een hok van de zaak krijg kan ik hem schorsen en alleen in de zomer rijden. Problem solved.
Gisteren na verkoop D5 Mark geappt en vanmorgen de zwarte t-5r gewassen en op titans gezet.
Even op afgesloten terrein een paar rondjes gereden en nu is het wachten op verse apk aldaar.

Daarna uit de schorsing en karren maar.

Heb veel zin om de t-5r in ere te herstellen en te behouden voor de toekomst.
En ben heel blij weer een auto te hebben ipv. een vervoersmiddel.
Professioneel raddraaier

KIM

Mooi hoor. BS is toch ook een schitterende kleur?
En de ex van Maartendeb heeft leuke goodies...

triton

Citaat van: KIM op 15-09-2019 19:37:23
Mooi hoor. BS is toch ook een schitterende kleur?
En de ex van Maartendeb heeft leuke goodies...

Tuurlijk is het schitterend, en de goodies zijn inderdaad leuk.
Eerst maar apk erop en dan een plan van aanpak maken
Professioneel raddraaier

arjenT5R

Goeie texten dre welkom terug!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Marc O.

Mooie auto zeg, gefeliciteerd Dré!
...The Nile isn't just a river in Africa...

triton

Professioneel raddraaier

Chris

Gaaf! Gefeliciteerd. Mooie auto 8).

volvobug

Nice, weer een echte auto! Veel plezier er mee.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

henry classic v70

Citaat van: triton op 15-09-2019 18:57:51
Bedankt voor de reacties.

Na een half jaar sturen in de D5, mag hij eindelijk het veld ruimen.
Mede doordat we een huisje dichterbij het werk hebben gekocht is een diesel niet echt rendabel meer bij 40 km per dag.
En gegeven het feit dat een N toch een minder sportief en dynamisch gevoel geeft heb ik dus besloten om wat anders te gaan zoeken.
Ik wilde geen R awd , maar het liefst een zilveren v70R fwd of een rode 850R.
Echter het budget liet dit niet toe of ik vond geen geschikte.
Ik wilde ook eerst mijn D5 slijten. Deze stond al even op FB te koop en ja hoor gelijk reactie......500 euro :eusa_naughty:

Dus plan weer op een laag pitje en verder speuren op MP etc.
Donderdag auto op autoscout gezet en div biedingen en vage mailtjes uit Mali , die ik filterde door te zeggen ik wil cash en geen overschrijving oid.
Daarna reactie en een bod van ene Dimitri en mail wisseling , afspraak gemaakt en auto verkocht.
Geld ontvangen en vrijwaring, en de D5 mag dienst gaan doen als taxi of zo in Letland.
Hij staat nu nog als auto zonder kenteken op eigen erf en wordt zaterdag opgehaald.

Had al een tijdje het idee van een hobby/daily R of T-5r maar dan niet op gas. Dit ook omdat ik misschien tzt. auto van zaak krijg. En dan is gas niet handig als auto voor erbij....
Diverse keren blog van Maartendeb doorgelezen en kwam tot de conclusie dat dit toch wel een hele technisch goede auto was.

En dat gas dan? Nou dat kan er altijd nog uit, en als ik dan toch een hok van de zaak krijg kan ik hem schorsen en alleen in de zomer rijden. Problem solved.
Gisteren na verkoop D5 Mark geappt en vanmorgen de zwarte t-5r gewassen en op titans gezet.
Even op afgesloten terrein een paar rondjes gereden en nu is het wachten op verse apk aldaar.

Daarna uit de schorsing en karren maar.

Heb veel zin om de t-5r in ere te herstellen en te behouden voor de toekomst.
En ben heel blij weer een auto te hebben ipv. een vervoersmiddel.

Dat zou ik alleen doen als je minder dan 5000 km p/jr rijdt, alles wat je meer rijdt is goedkoper op gas
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

triton

Gisteren is de T-5r voor de apk geweest. Paar kleine puntjes die niet in orde waren.
Linksachter de nivomat lek
Koplampen afstellen
Scheurtje in stuurkogelhoes
Handrem links onvoldoende werking
en US knippers mocht niet.

Alles gisteravond opgelost door plaatsen van 2 versere nivomats en set gewone knipperlichten.
Stuurkogelhoesje dichtgekit , handrem gesteld en koplampen stonden bijna goed met de verse nivomat set.

Dus we mogen weer een jaartje.
Professioneel raddraaier

KIM

Mooi hoor!
Ik heb afscheid genomen van de nivomats en dat bevalt me heel goed. Die sukkels van de APK zaten elk jaar mijn koplamafstelling te verklooien omdat ze niet even een paar meter met de auto reden voor ze de koplampafstelling gingen controleren.
Er komt toch geen aanhanger meer achter de R.

Chris

Citaat van: KIM op 18-09-2019 22:29:43
Mooi hoor!
Ik heb afscheid genomen van de nivomats en dat bevalt me heel goed. Die sukkels van de APK zaten elk jaar mijn koplamafstelling te verklooien omdat ze niet even een paar meter met de auto reden voor ze de koplampafstelling gingen controleren.
Er komt toch geen aanhanger meer achter de R.

Wat heb je er nu onder zitten Kor?

Ik overweeg ze tzt ook te vervangen door reguliere schokkers.

Sbv

schroefset heeft Kor er onder.

KIM

KW ja.
Wilde Bilstein B5 maar was het na een jaar wachten beu. Kon deze van Adriaan overnemen.