Triton always on the move

Gestart door triton, 18-01-2010 22:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

rond 13 uur dacht ik ongeveer.

triton

Citaat van: Sbv op 30-01-2013 19:52:30
rond 13 uur dacht ik ongeveer.


Ik zal er zijn rond 12 uur.
Professioneel raddraaier

elianmars

Citaat van: Sbv op 30-01-2013 19:48:09
Dop 36 heb ik gewoon liggen alleen is dat 1/2 "
Zaterdag rond 12 ben ik bij de zwarte dan kunnen we wel een poging wagen of er wat los wil

Ik heb dop 36 en 3/4" wringijzer. Stuk steigerpijp er aan en los met die zooi.

Dan is het alleen even de vraag of de as uit het fusee wil komen. Misschien dat je dat alvast kunt inspuiten met kruipolie?

@Sander: Zaterdag even je poelietrekker meenemen? Kunnen we gelijk kijken of het wat is.

triton

Wie o wie heeft er een setje achterveren te leen in de regio rotterdam, liefst met onderste bussen.
Professioneel raddraaier

UserID6342

Moer tot het eind op de draad zitten en een flinke hijs met een goede voorhamer (vanaf zo'n 3 kg) komen ze altijd los ;D

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 30-01-2013 19:58:11
Moer tot het eind op de draad zitten en een flinke hijs met een goede voorhamer (vanaf zo'n 3 kg) komen ze altijd los ;D

Ok   :eusa_angel:  ;D

Ik ben al blij dat het een automaat is. Heb geen zin om nog te moeten gaan knikkeren  :eusa_shifty:

triton

Citaat van: elianmars op 30-01-2013 19:57:19
Citaat van: Sbv op 30-01-2013 19:48:09
Dop 36 heb ik gewoon liggen alleen is dat 1/2 "
Zaterdag rond 12 ben ik bij de zwarte dan kunnen we wel een poging wagen of er wat los wil

Ik heb dop 36 en 3/4" wringijzer. Stuk steigerpijp er aan en los met die zooi.

Dan is het alleen even de vraag of de as uit het fusee wil komen. Misschien dat je dat alvast kunt inspuiten met kruipolie?

@Sander: Zaterdag even je poelietrekker meenemen? Kunnen we gelijk kijken of het wat is.

Zal ze morgen inspuiten en gelijk de voorpoten eronder zetten.

Scheelt weer zaterdag
Professioneel raddraaier

UserID6342

Citaat van: elianmars op 30-01-2013 19:59:20
Ik ben al blij dat het een automaat is. Heb geen zin om nog te moeten gaan knikkeren  :eusa_shifty:
Is alleen vanaf het type as met boutje ;D.  Ik had de as van Jaco straks gewoon strak omhoog gebonden met tie-wraps aan de veerpoot en werkt eigenlijk perfect als je het wiellager / draagarm moet vervangen.  Gebeurt er helemaal niets mee en je drukt 'm zo weer terug in het wiellager.

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 30-01-2013 20:06:10
Citaat van: elianmars op 30-01-2013 19:59:20
Ik ben al blij dat het een automaat is. Heb geen zin om nog te moeten gaan knikkeren  :eusa_shifty:
Is alleen vanaf het type as met boutje ;D.  Ik had de as van Jaco straks gewoon strak omhoog gebonden met tie-wraps aan de veerpoot en werkt eigenlijk perfect als je het wiellager / draagarm moet vervangen.  Gebeurt er helemaal niets mee en je drukt 'm zo weer terug in het wiellager.

Echt waar? Dus alleen de nieuwe assen kun je uit elkaar trekken?

Goed om te weten!  :)

UserID6342

Citaat van: elianmars op 30-01-2013 20:17:44

Echt waar? Dus alleen de nieuwe assen kun je uit elkaar trekken?

In principe wel, mocht je een oud type as (dus met moer) onverhoopts uit elkaar trekken, kun je 'm ook zo weer terugdrukken.  Stelt niet zo veel voor en hoef je geen rubbers voor te vervangen.  Kan allemaal dichtblijven het spul.

Sbv

Citaat van: elianmars op 30-01-2013 19:57:19
Citaat van: Sbv op 30-01-2013 19:48:09
Dop 36 heb ik gewoon liggen alleen is dat 1/2 "
Zaterdag rond 12 ben ik bij de zwarte dan kunnen we wel een poging wagen of er wat los wil

Ik heb dop 36 en 3/4" wringijzer. Stuk steigerpijp er aan en los met die zooi.

Dan is het alleen even de vraag of de as uit het fusee wil komen. Misschien dat je dat alvast kunt inspuiten met kruipolie?

@Sander: Zaterdag even je poelietrekker meenemen? Kunnen we gelijk kijken of het wat is.
Geen probleem, en als het meuk is, dan heb ik me er nog niet aan kunnen hechten.
Zal die andere van het werk ook wel even meenemen voor de veiligheid

triton

Vanmiddag even de voorpoten van Bouke eronder gezet en de naafmoer alvast in de kruipolie gespoten.
Hopen dat deze los wil zaterdag.
Er zat niet echt voelbare speling op het lager maar het draaide ook niet lekker soepel rond.
Nu nog de achterveren op de kop tikken, morgen maar even op de sloop kijken.

Professioneel raddraaier

triton

Gisteren een pb van Sjamaan gekregen , die heeft voor mij zolang een setje achterveren te leen :eusa_clap:
Morgenochtend maar even ophalen en er onder fröbbellen.
Dan kunnen daarna de velgen en schroefset op transport.
Professioneel raddraaier

elianmars

Dat is mooi, André! Dan is alles geregeld  :)

triton

Citaat van: elianmars op 01-02-2013 09:07:48
Dat is mooi, André! Dan is alles geregeld  :)

Alleen de koffie nog niet Marcel ;)
Professioneel raddraaier