Triton always on the move

Gestart door triton, 18-01-2010 22:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

)()()sT

Citaat van: triton op 30-12-2017 20:24:11
Blok bak en pedalenbende zit er inmiddels in. De ombouw ging niet van een leien dakje.
Ik had wel de voorste kabelboom van een 94 er T-5. Maar het hele feest ging niet door omdat de ecu (94er T-5) niet pastte.
Ik/we hadden over het hoofd gezien dat de auto een alter 1,5 met 2.5 20v N/A is/was.

Dit snap ik niet helemaal... je auto is een alter 1,5 2.5 20V.
Je had een kabelboom van een '94 T-5, waarom past de ecu van een '94 T-5 dan niet? Is niet de gehele kabelboom omgezet? Verder heb ik daar totaal geen cheese van gegeten... succes met de ombouw en hopelijk loopt ie snel!

UserID6342

Omdat er in de ECU bak 2 ECU's zitten bij een 2.5-20V :) en de turbo's maar 1 ECU hebben.

arjenT5R

3 zelfs was een AT ;D

Is nu T-5 handbak. Lukt het eigenlijk een beetje?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

Oké helder. Ik ging er vanuit dat alles een-op-een omgezet was ;)

BBS

Ik weet niet precies welke kabelboom er nu gebruikt is/was voor en na de ombouw.
Maar op de een of andere manier was het een AT en is het nu een MT als ik het begrijp? Misschien moet je iets aanpassen zodat het ook "kabeltechnisch" een MT is en er niet nog iets tussen zit van het AT gebeuren? Want een AT start niet als hij in de P of N stond......
Volvoloos....

arjenT5R

Citaat van: BBS op 01-01-2018 11:59:35
Ik weet niet precies welke kabelboom er nu gebruikt is/was voor en na de ombouw.
Maar op de een of andere manier was het een AT en is het nu een MT als ik het begrijp? Misschien moet je iets aanpassen zodat het ook "kabeltechnisch" een MT is en er niet nog iets tussen zit van het AT gebeuren? Want een AT start niet als hij in de P of N stond......

Hij gaat wel rond hoor.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BBS

Citaat van: arjenT5R op 01-01-2018 12:07:52
Citaat van: BBS op 01-01-2018 11:59:35
Ik weet niet precies welke kabelboom er nu gebruikt is/was voor en na de ombouw.
Maar op de een of andere manier was het een AT en is het nu een MT als ik het begrijp? Misschien moet je iets aanpassen zodat het ook "kabeltechnisch" een MT is en er niet nog iets tussen zit van het AT gebeuren? Want een AT start niet als hij in de P of N stond......

Hij gaat wel rond hoor.
Oke, was zo een gedachtenkronkel. ;) Je zal maar een doorlus verbinding zijn vergeten.....
Volvoloos....

Died850

Citaat van: triton op 01-01-2018 10:05:20

Als we uitlezen en de pin zit in a2 horen we ergens een zoem/brom in de buurt van de nokkenassensor.
Dit zou duiden op kortsluiting ergens, maar dit is nog niet getraceerd.


Dit gebeurd altijd na resetten bij een OBD1 systeem, is geen kortsluiting heb ik ook bij die van mij.
Hoop dat je het probleem kan opsporen, niet toevallig perongeluk de krukassensor kapot gemaakt?

triton

De eerste 300 kilometer staan erop.
Het probleem was dat de ecu geen massa kreeg.
We waren de massa aansluiting op het blok  ter hoogte van startmotor vergeten.
Dit was dus een lekker zoekplaatje,
Is het de startblokkering ?
Zijn het de J relais?
Langzaam maar zeker ga je onnodig te ver in het zoeken naar de oplossing......
Maar het lek is boven.

Oh nee toch niet
Toen ik op een ochtend binnen kwam lag er een liter of 2 olie op de grond ....
Leidingen op thermostaathuis lekte.
Deze weer opnieuw gemonteerd en ja hoor dicht.
Nadat de auto eindelijk wilde lopen een proefritje gemaakt en rook onder de kap vandaan.
Kijken en speuren , slang gescheurd of los of erger?
Gelukkig was het het kleine slangetje onder de turbo die niet goed was aangedraaid.

Nu kan dus het afbouwen van het interieur beginnen.
Ik heb nog een net zwart bovendek nodig en een dashboard klepje voor een auto met airbag .

Ook had ik van de 5 schopplaten die ik had de netste bewaard en de rest weggegooid. :eusa_whistle:

Je raadt het al, deze past niet :eusa_wall:
Maar we komen er wel...........

Het rijdt in ieder geval fantastisch en met de handbak heb ik er een andere auto voor terug.
:eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Professioneel raddraaier

UserID6342


elianmars

Mooi dat het uiteindelijk gelukt is!! En dat het achteraf iets simpels was, ach, sh#t happens. Ik vind het toch al knap dat jullie het 'even' doen!  :eusa_clap:

Geniet ervan, man! 8)

Marc O.

Mooi dat alles weer werkt zoals het hoort!  :eusa_clap: :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

arjenT5R

Zonder foto's is t niet gebeurd ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

big ben

Fijn dat het voor elkaar is  :eusa_clap:......

Lijkt mij ook nog wel wat wanneer zo nodig een T-5 A1  8) ;D

KIM

Goed bezig weer hier hoor!