Triton always on the move

Gestart door triton, 18-01-2010 22:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

triton

Ik weet ook nog niet wat ik eronder wil. Maar we hadden even niks anders voorhanden .
Professioneel raddraaier

triton

Inmiddels alweer 1500 km geroffeld met de T-5R, en ben alweer begonnen met een beetje onderdelen hamsteren.
Hondenrek aangeschaft en erin gezet, deze moet echter wel voorzien worden van nieuwe gasveren. Dus maar tijdelijk met een tyrap aan de hoofdsteun vastgezet.
Ik had last van kvs verlies dus eerst maar alle aansluitingen en slangklemmen nagelopen maar het bleef verdwijnen. Conclusie radiateur lek. Mark had er nog 1 van turbo AT dus vol goede moed oude eruit en........
De nieuwe tweedehands had de oren voor de bevestiging niet meer.
Huiswaarts gekeerd in een Toyota Beyaris (tnx), nieuwe nissens besteld en 's avonds erin gehangen.
Dit viel ondanks de dikke IC best wel mee. Zat erin 3 uurtjes onder met de nodige koffiebreaks.

Mark had ook al een rolhoes en 2 zwarte voorspatborden voor mij opgehaald in Raalte, en wist mij te vertellen dat Bas ook nog een standkachel op de sloper had zitten. Dus weekend er na ook maar de standkachel eruit gehaald. De bedoeling is om deze te testen en dan onder de T-5R te hangen.

Voor de toekomst is het plan zoveel mogelijk betere onderdelen te verzamelen en de auto een keer deels of helemaal te laten spuiten.
Vooral het dak is slecht door de loslatende blanke lak en roestblaasjes rond de dakrails.


Ik vond dit geen gezicht, dus maar de stoute schoenen aangetrokken en het dak onder handen genomen.

Na het polijsten en poetsen:


Daarna de hele auto maar gepoetst:





Ben er best blij mee ;D


Professioneel raddraaier

)()()sT

Vond/vind het altijd een coole verschijning geweest met die donkere ruiten ook 8)

Dazzle

Heb je de blanke lak er nu af gehaald? Heb zelf ook last van die plekken en craquelé in de blanke lak op t dak en motorkap. Echt lelijk.  Hopelijk kom ik straks met polijsten een eind.....  Hoe heb jij dit gedaan? Over laten spuiten is ook zo wat.....

triton

Citaat van: Dazzle op 06-10-2019 11:24:58
Heb je de blanke lak er nu af gehaald? Heb zelf ook last van die plekken en craquelé in de blanke lak op t dak en motorkap. Echt lelijk.  Hopelijk kom ik straks met polijsten een eind.....  Hoe heb jij dit gedaan? Over laten spuiten is ook zo wat.....

Heb het dak goed nat gehouden en toen de blanke lak eraf geschrapt. Dit is alvast een beter gezicht dan die blazen.
En mijn dak gaat toch worden overgespoten tzt.
Professioneel raddraaier

Sbv

Lekker bezig zo Andre. Hopelijk krijg je de standkachel aan het werk. Ik ben er ooit aan begonnen en heb daarna alles eraf gehaald, kreeg het zo niet werkend

triton

Citaat van: Sbv op 06-10-2019 12:43:16
Lekker bezig zo Andre. Hopelijk krijg je de standkachel aan het werk. Ik ben er ooit aan begonnen en heb daarna alles eraf gehaald, kreeg het zo niet werkend

Mis de timer nog, die heeft Mark nog wel. Tzt. maar even kijken of de kachel wil draaien/opstarten.
Professioneel raddraaier

Sbv

complete kabelboom heb je wel ? incl brandstof leiding naar brandstoftank etc ? Mark weet ook wat er allemaal bij hoort

triton

Citaat van: Sbv op 06-10-2019 19:40:57
complete kabelboom heb je wel ? incl brandstof leiding naar brandstoftank etc ? Mark weet ook wat er allemaal bij hoort

Mark was erbij, standkachel inclusief alle leidingen en bekabeling is aanwezig. Mis alleen de timer. Kabel waarmee deze wordt aangesloten is wel aanwezig.
Ik moet alleen even zoeken hoe ik hem droog kan testen.
Professioneel raddraaier

Mausio91

Geen slecht idee om zo die lak eraf te halen, ik heb precies hetzelfde. De spoiler, het dak en het bovenste randje van de achterklep laten hun lak los.
Ik ben dan ook net als jou van plan het te laten spuiten, ben benieuwd hoe die van jou eindigt  ;D

triton

#1570
Ik bleef last houden van kvs verlies, dus maar even op onderzoek uit. Bleek na enig speurwerk het beruchte kleine slangetje te zijn achterop het blok.
Natuurlijk niet de juiste maat voorhanden en dus maar stukje tuinslang opgeofferd. Dit pastte niet helemaal lekker.
Het bleef druppelen, dag daarna nieuw stuk slang gehaald en even snel vervangen.
Nu is alles weer dicht.

Ik moet best vaak tanken, maar dat is op gas geen probleem. Het verbruik let ik niet echt op.

Het rijdt gewoon lekker en een leuke bijkomstigheid is dat ik per 1 november een tankpas krijg voor gas, diesel en benzine.

Vandaag ook nog de grom bt3 ingebouwd.
En de trekhaak ligt ook al klaar voor montage.
Dit had ik ook dit weekend willen doen, maar vrouwlief was weekend naar Londen met moeders en die had haar auto voor de poort gezet.
En op het grind opkrikken is een no go. Dus dat moet volgend weekend maar of een keer 's avonds als ik vroeg klaar ben.

Professioneel raddraaier

triton

#1571
Vandaag de 419.000 gepasseert, en inmiddels best veel gedaan aan de auto.               
De trekhaak zit eronder en had ook al een tijdje een gonzend geluid linksvoor wat wel toeren afhankelijk was.
Ea. geprobeerd uit te sluiten door remklauw weer gangbaar te maken en alles checken aan de voorzijde.
Dit maakte echter geen verschil. Toen maar een lager via forum aangeschaft en deze eronder gezet. Resultaat nog meer herrie.
Dus weer terug bij af, knoop doorgehakt en nieuw lager gekocht en weer heerlijk rustig in het onderstel.
                                                                                                                                                                                      Gevolg van het wisselen is dat de voorbanden snel slijten en ik dus nieuwe (winter}banden zoek.
Maar of ik deze op de titans draai of op de orestes is nog maar de vraag.Uiteraard ook zsm. uitlijnen anders blijf ik bezig...
Professioneel raddraaier

triton

Krijg bovenstaand bericht niet goed uitgelijnd, maar vandaag set fiat bravo wielen gekocht met goede hankook winterbanden in de maat 215-45-17.
Deze banden gaan eraf en om de orestes heen die ik nog heb liggen.
En dan in het voorjaar 2 verse bandjes om de titans.
Professioneel raddraaier

850RRemko

Leuk verslag man!!

Tot de 27e december dan staat je mooie BS dichter op het asfalt :eusa_clap: ;)
1996 Volvo 850R 609
- ex 2007 Volvo S60 D5 204pk, 480nm-
- ex 1998 Volvo V70R awd-
- ex 1999 Volvo V70R awd LBP-
- ex 1995 Volvo 850 T-5R DOP-
- ex 1995 Volvo 850 T-5R BS-

triton

Citaat van: 850RRemko op 02-12-2019 17:24:24
Leuk verslag man!!

Tot de 27e december dan staat je mooie BS dichter op het asfalt :eusa_clap: ;)

En die van jou iets hoger.....
Professioneel raddraaier