De andere Zweed - GM / Saab in Trollhättan

Gestart door viking_in_shorts, 19-01-2010 21:04:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viking_in_shorts


Hans Duiven

yep, net gelezen. Gaat ook niets worden.

viking_in_shorts

Ben ik het niet mee eens. Maar ben wel benieuwd naar het inzicht wat jij hebt wat blijkbaar ik mis.

rifwachter

volvo is toch ook gestopt met de auto's op alleen stroom?  De C30, omdat ze er nu geen toekomst in zien.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Auk

Als de Chinezen nu zorgen dat je met een volle accu 1000km kan rijden dan is het interessant en kunnen we tenminste verder...

Beetje jammer dat Saab als merk zijnde zo heen en weer geslingerd wordt...
Auke
Volvo. for life

Marc O.

Ze gaan een (nog) niet populaire techniek (electrische aandrijving) bouwen in een niet populaire auto (Saab 9-3)....... In de wiskunde is min x min weliswaar plus, maar ik ben bang dat dít niet echt een succesverhaal gaat worden....
...The Nile isn't just a river in Africa...

Hans Duiven

Citaat van: viking_in_shorts op 13-06-2012 18:43:47
Ben ik het niet mee eens. Maar ben wel benieuwd naar het inzicht wat jij hebt wat blijkbaar ik mis.

Common sense  :D

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 13-06-2012 19:11:54
Ze gaan een (nog) niet populaire techniek (electrische aandrijving) bouwen in een niet populaire auto (Saab 9-3)....... In de wiskunde is min x min weliswaar plus, maar ik ben bang dat dít niet echt een succesverhaal gaat worden....
Hele goede en zeer plausibel te noemen Marc, ik geloof er ook niet in dit de klapper gaat worden.  Daarbij blijft de actieradius van die elektrische dingen zwaar onder de maat.

Ben

Citaat van: rifwachter op 13-06-2012 18:52:09
volvo is toch ook gestopt met de auto's op alleen stroom?  De C30, omdat ze er nu geen toekomst in zien.

Dat ligt iets genuanceerder. De serie waarmee getest wordt is afgerond en ze gaan verder met ontwikkelen.
Zodra daar weer een slag te maken is, worden er weer auto's gebouwd.

KIM

Hou er rekening mee dat de Chinezen de Europeanen op elektrisch gebied ver voor zijn.
Zo verkeerd is de gedachte echt nog niet.

Ik denk dat GM niet zo heel veel aan technisch erfgoed achterlaat voor de kopers, anders was SAAB niet failliet gegaan. De Chinezen willen graag een vaste voet aan de grond in Europa en dat maakt voor hen SAAB interessant.

V70geRwin

Citaat van: KIM op 13-06-2012 22:57:13
Hou er rekening mee dat de Chinezen de Europeanen op elektrisch gebied ver voor zijn.
Zo verkeerd is de gedachte echt nog niet.

Ik denk dat GM niet zo heel veel aan technisch erfgoed achterlaat voor de kopers, anders was SAAB niet failliet gegaan. De Chinezen willen graag een vaste voet aan de grond in Europa en dat maakt voor hen SAAB interessant.

Ook electrische auto's hebben een veilige carrosserie nodig  ;)

viking_in_shorts

Zonder fabrieken en initiatieven als deze komen er nooit auto's die voldoen aan "alle" wensen. Bovendien denk ik momenteel maar aan 1 ding: de economie van west-zweden die een enorme boost krijgt :eusa_dance: :eusa_clap:

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

viking_in_shorts


Snellebaksteen

Klinkt veelbelovend! Met Google translate is het een heel goed te begrijpen stuk.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.