Group buy privacy shades 850 en v70 modellen tot nu

Gestart door cas, 03-02-2010 22:14:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeff

Citaat van: pwassink op 14-02-2010 23:09:08
Citaat van: Jeff op 14-02-2010 22:58:56
Is dit ook te bestellen voor een sedan? Scheelt namelijk dan een hoop gezeur met blindering ;)
Edit: heb mailtje gestuurd...

Neem aan dat de "tintman" ook ingezet kan worden op extern geplaatset blindering, neem niet aan dat men enkel
op folie een wet gemaakt heeft, die zal ongetwijfeld het zicht  en het % lichtdoorlatendheid ervan beschrijven ..

Dus ik zie niet in dat dit minder gezeur op kan leveren  :eusa_snooty:
Bedoel het prijs verschil, om je ramen te laten blinderen, of om zelf te gaan prutsen om het netjes te krijgen ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

cas

Citaat van: pwassink op 14-02-2010 23:09:08
Citaat van: Jeff op 14-02-2010 22:58:56
Is dit ook te bestellen voor een sedan? Scheelt namelijk dan een hoop gezeur met blindering ;)
Edit: heb mailtje gestuurd...

Neem aan dat de "tintman" ook ingezet kan worden op extern geplaatset blindering, neem niet aan dat men enkel
op folie een wet gemaakt heeft, die zal ongetwijfeld het zicht  en het % lichtdoorlatendheid ervan beschrijven ..

Dus ik zie niet in dat dit minder gezeur op kan leveren  :eusa_snooty:

dat had ik idd ook bedacht, maar een zonnebril......  8)  ik ga even kijken wat de wetgeving zegt, want je hebt wel gelijk denk ik, omdat een nopje van een navigatie bijv ook niet het gezichtsveld mag belemmeren. zal hier ook wel van toepassing zijn.

Jeff, zoals het nu geplaatst is bij mij is gewoon legaal. dat mag. maar ik had het over de voorste ramen.  :)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

)()()sT


Jeff

Ze kunnen helaas geen set leveren voor de sedan, nou vroeg ik mij af in hoevere verschilt het achterraam van een estate met een sedan? Want de achterportier ramen zijn wel hetzelfde...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

)()()sT

Ik denk dat een achterraam van de sedan "hoger" is doordat ie schuin staat (logische wiskunde :evil:)

Jeff

Citaat van: )()()sT op 17-02-2010 18:59:56
Ik denk dat een achterraam van de sedan "hoger" is doordat ie schuin staat (logische wiskunde :evil:)
Mijn wiskunde is niet zo goed, nooit echt sterk in geweest. ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

)()()sT

Teken eens een driehoekje....

- horizontaal: 1cm.
- verticaal: 1 cm.
- de schuine lijn is 1,4 cm.



;)

Er valt weinig uit te pakken aan de nieuwe set; het ziet er allemaal netjes uit  :eusa_clap:
Morgen eens de boel erin klikken en dan een fotootje schieten.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Ik heb gisteravond even snel de achterste shades erin gezet. Zoals Casper al zei is het natuurlijk "pipi-einfach."
Je moet ze wel iets modificeren, d.w.z. bijbuigen. Daarnaast heb ik aan beide kanten in de ruit van de achterbak antennes zitten met onderin een blokje. Hierdoor komt ie op die plekjes ietsje naar binnen toe. Als je dan ook weer je rolhoes erin zet (die het scherm a.h.w. weer tegen de ruit duwt, dan krijg je wat vouwen/golven in de shade. Morgen eens op mijn gemakje kijken, want dat is van dichtbij een beetje jammer.

Ik zal dan ook eens kijken naar de shades van de achterportieren. Deze moeten ook iets boller staan, want doordat ze nu 100%  vlak zijn lijken ze er niet tussen te passen.

Zicht naar buiten toe is (ook in het donker) goed, van buiten vind ik de "blindering" precies goed; je kunt er nog doorheen kijken.

8)

thuur

Citaat van: )()()sT op 19-02-2010 08:52:32
Daarnaast heb ik aan beide kanten in de ruit van de achterbak antennes zitten met onderin een blokje.

Heb jij een Engelse ruit rechtsachter zitten?


Gr ???

rogerV701998

Citaat van: thuur op 19-02-2010 22:56:19
Citaat van: )()()sT op 19-02-2010 08:52:32
Daarnaast heb ik aan beide kanten in de ruit van de achterbak antennes zitten met onderin een blokje.

Heb jij een Engelse ruit rechtsachter zitten?


Gr ???

Stereo radio? :eusa_think: :eusa_shifty:

)()()sT

Ook ik heb gistermiddag eventjes gekeken naar de shades.
Zoals Casper al zei moet je ze iets modificeren; d.w.z. bijbuigen omdat ze standaard recht zijn, en onze ruiten iets bol lopen. Ik denk, mede daardoor, krijg je toch wel een klein beetje wat vouwen in de stof. Daarnaast drukt erna mijn rolhoes de stof weer tegen de ruit, dus helemaal vlak krijg je de schermpjes natuurlijk niet, helaas.

Ik heb de shades van de zijruiten in de achterbak nu zonder klemmetjes vast zitten, net als de schermpjes in de achterruit klemmen deze genoeg. Het handige is dat ie deze dingen er zo uit hebt, ik heb nu ook de shades in de achterruit eruit gehaald, aangezien het in het donker (vooral met de naad in het midden) wat lastiger is om het verkeer achter je te spotten door je binnenspiegel.

Foto's, let niet op de vuile wagen!  :eusa_dance:

Vanaf buiten:






Van binnenuit; de verduistering valt heel erg mee:




Het is me niet helemaal duidelijk hoe die klemmetjes van de achterportieren nu moeten, ik heb ze maar gewoon ertussen geklemd. ze zijn te kort om tot helemaal de ruitsponning te lopen.


Klein detail: in deze is het jammer dat ik beige deurpanelen heb  :evil::

cas

Joost,
wel lekker zon eigen oprit! elke dag tegen een mooi achterwerkje   :o van je auto oplopen, goed begin vd dag!
dat van die vouwen, daar wen je aan. ik hoop dat dat langzaam met wat hitte/vocht ofzo wegtrekt/krimpt. maar hou mezelf vast voor de gek. zoals ik al zei, ik ben er al aan gewend. dat klipje, wat je op de foto ziet, dat deel met dat ronde gaatje erin, die prop je dus tussen je raamstijl/lak en de rubberen rand. anders heeft hij de kans om los te raken als het raam open is. dus even met raam open die rubberen rand iets naar je toe halen, en klipje erin frommelen.

ik zie prima in het donker met de shades, als mensen hun lichten maar aan hebben.  ik ben er vooral blij mee dat je niet meer zo IN de auto kijkt als je langs loopt.

ik ben bezig met mn eigen projectje om ook een set te maken voor de voorruiten  :)  lekker voor als ik vd zomer in de hitte naar de cote dazur ga! en om de hitte buiten te houden.

ps, ik had op mijn v70 toen extra spatlappen voor de achterwielen geplaatst.. misstond zeer zeker niet. en voor nog geen 3 tientjes bij de dealer!  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

)()()sT

Thanks Cas,

helaas is het niet mijn eigen oprit, al staat een huis MET oprit wel op de planning (voor dit jaar als het even kan  :eusa_shhh:)

Ik ben ook wel tevreden met die dingen, vooral straks in de zomer. En ben je ze even beu, dan haal je ze er zo uit ;)

Citaat van: cas op 21-02-2010 18:21:24
ik ben bezig met mn eigen projectje om ook een set te maken voor de voorruiten  :)  lekker voor als ik vd zomer in de hitte naar de cote dazur ga! en om de hitte buiten te houden.

Kijk Jeff, misschien kun je ze zelf maken voor je sedan achterruit; reststukken kan je wel krijgen bij de leverancier ;)

Jeff

Joost,

Heb je voor mij de gegevens van de leverancier dan? Want heb toen al contact gehad met het bedrijf waar jullie de setje vandaan hebben en die kon mij wel een Estate setje leveren maar niet iets wat je zelf kan samen stellen zeg maar!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)