Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

Volvoloos....

arjen850


Ozzzz

Ik ook, maar zonder vieze handen... ;D

Lekker bezig weer  :eusa_clap:

KIM


arjen850

#8719






Wel even doorbijten als je het wiel eraf haalt, en dit je tegemoet kijkt. Maar ondertussen heb ik links en rechts achter klaar, schuren, schoonmaken, schuren en schuren.

Nieuwe schokbrekers:



Nieuwe inveer begrenzers:



Dan de voering nieuw, blokken en schijven, en weer afmonteren:











Het einde voor de onderkant komt langzaam in zicht, dan gaan we nog wat optische dingen doen, en dan het interieur in.

elianmars


aloisdecroon

Lekker bezig, bekend terrein de irs II, zijn de rubbers (4x) van de bladveer nog goed?

arjen850

Citaat van: aloisdecroon op 28-09-2019 12:10:47
Lekker bezig, bekend terrein de irs II, zijn de rubbers (4x) van de bladveer nog goed?

Nieuw zijn ze niet meer, maar ze kunnen nog.

razorx


BBS

Weet je zeker dat dit diezelfde auto is Arjen? Het is net alsof ik naar een nieuwe zit te kijken

Petje af hoor! :D :D
Volvoloos....

arjen850

#8725
Zo, nu maar eens een poosje in het interieur bezig geweest. Daar zat nog aardig werk in.

Alle lampjes in de schakelaars nieuw
Nieuwe antenne down schakelaar.
Deurpanelen vervangen
Originele dubbeldin Premium sound systeem (de originele van de R)
10 tallen verkeerde schroefjes en afgebroken kapjes
Buitentemperatuur meter vervangen
Andere klok met originele km teller er weer in(1 dash verlichting lampje brande niet meer, ergens storing. Dus klok van sloper)
B-style kappen vervangen
Veertjes van de binnenste deur klinken vernieuwd.
En nog veel meer kleine dingen  die al met al echt veel tijd kosten.

Als eerste, de sigaretten aansteker houder is bij een 97 S90 zwart, bij een 98 er is deze ook van notenhout look.



En nu in het hout:



Uiteraard moest er veel los, het moet altijd eerst erger worden voordat het beter wordt:



Deze vervangen:



Originele klok er weer in, en nieuwe lampjes:



Nieuwe antenne down schakelaar:




En de boel weer in elkaar;



Alle deurpanelen waren zo:



En nu:



De oplettende kijker ziet vast dat ik ze voor het nemen van de foto al verwisseld had. Het is echt ideaal om een aantal slopers te hebben staan. Ze leveren allemaal onderdelen.
Ik heb nog veel meer kleine dingen gedaan wat hem nog netter maakt zoals kapjes, juiste schroeven overal, afdekkapjes die weg waren weer gemonteerd, kapotte stoel kappen vervangen etc etc.

Morgen weer verder😀

Wat mij trouwens op is gevallen is de bouwkwaliteit van onder andere het dashboard. Deze is echt vele malen degelijker als van de 850 en de X70, daar heeft Volvo echt aan kwaliteit ingeleverd.





850blues

Dit is een van de Blogs die ik standaard volg, maar steeds zo'n foto verslag erbij maakt het extra leuk  👍
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

#8728
Zo, druk weekje gehad. Maar ben toch wel dik tevreden. Afgelopen maandag is de Zeelands gekweekte Arjen hier geweest, ik had rechts voor de accubak verrot, en links voor onder het ruitensproeier reservoir exact hetzelfde. Daar is jaren lang vuil en water tegenaan geslagen, en het blijkt ook een kwaal te zijn.
Arjen heeft werkelijk schitterend laswerk verricht, zo begonnen we:



Platen erin gelast, helaas geen foto van🤔 maar vervolgens in de strijkkit:




Daarna in de loodmenie:



En daarna mooi zwart weer:



Andere kant precies hetzelfde gedaan. Echt mooi gedaan, helemaal rond gelast op verzoek. Arjen, bedankt.

Dinsdag allerlei kleine dingen gedaan, en zelfs Leonie is druk geweest. Ik vond de kont van de auto erg kaal zonder emblemen:




Dus Leonie aan het werk gegaan, om alle letters komend van de slopers te voorzien van dubbelzijdig tape:




En het resultaat:



Ondertussen heb ik de Electrische antenne vervangen, deze bleef altijd 10 cm omhoog steken als hij ingeschoven was, misselijk gezicht. Zit nu de antenne van de blauwe in, en is in rust weer keurig verzonken. De antenne down schakelaar werkt overigens perfect, leuke extra optie.

Daarna is Koen hier de hele dag geweest. Ik heb al eens gezien hoe hij een uitgeleefd interieur terug brengt naar een geweldige staat, hij heeft de spullen en het geduld, na een dag aaien en wrijven over de stoelen, is het als nieuw. Hier een aantal foto's van tijdens het werk, met dus het verschil, en resultaat plaatjes:















Deurpanelen weer als nieuw:



En zo is het gehele interieur gedaan. Alle tapijten en vloermatten met een extractor gedaan, ongelooflijk wat een vuil daar uit kwam. Zelf onder supervisie van mijn zoontje ook nog de kofferbak gereinigd:



Terwijl Koen druk was in de auto, heb ik naast nog allerhande klusjes als een keurige paravan en nog veel meer, ook de laatste hand onder de kap gelegd:




Koen super bedankt.

Gisteren een nieuwe middendemper en een keurige einddemper gemonteerd, hierbij alle klemmen, ophang beugels en rubbers vervangen voor origineel nieuwe. De uitlaat hing aan ijzerdraadjes, maar hangt er nu weer super strak onder met een net origineel Chrome eindstuk.



Middendemper die nieuw is snapt men wel he?😂

Vandaag de wielen van de blauwe omgezet op de paarse, en hem gewassen. Lag een enorme laag stof op, staat er al weer een stuk netter bij;






Ondertussen zit hij weer in de belasting en verzekering, en dus kon ik er een stuk mee rijden. Wat is die auto veranderd, hij rijdt snaar strak, geen enkel rammeltje of kraakje in het onderstel,  heb nog nooit zo'n stille en comfortabele auto gehad. Ben na al het werk er super blij mee, nu lekker van genieten. Al ga ik hem morgen eerst nog polijsten en poetsen.

Enige nadeel is dat dit het einde betekend van deze:




Hij heeft de paarse S90 van veel onderdelen voorzien, en zal dat ook voor andere mensen nog gaan doen. Vanaf maandag staat deze stil. Heb er in een paar maanden toch dik 3000 km mee gestuurd.

Morgen nog wat foto's in gepoetste toestand, en dan is het mooi geweest. Was een geweldig leuk project om te doen, maar na al het werk ben ik er wel klaar mee. Komen nog een paar dingen in zoals originele wisselaar etc, maar dat kan als ik eens zin heb op een avond. Nu eerst maar eens genieten en ergens deze maand voor de APK.












Vulk