Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Lassie was leuk om te doen ook :) thanks voor de kudo's :)

Interieurtje is idd erg opgeknapt :D nice!

En leonie is natuurlijk ook goe bezig!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

knoertS70

Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

KIM


de Boeing

Smullen dit! Ook een mooie statige verschijning zo'n S90 (zeker in dit paars).

arjen850

#8734
Zo, ondertussen de S90 al een poosje in gebruik, eerste 1600 km zit erop. Ik had hem nog gepoetst:









Een ontzettend fijne auto om mee te rijden, heb nog niet eerder zo'n fijne auto gehad, dus ja hij rijdt fijner als de R😉
Duidelijk beeld van verbruik ondertussen, 1 op 8.2 enkel stads verbruik, op lange baan 1 op 10.6, valt me niets tegen voor een 6 pitter.

Nog al wat dingen aangedaan als een wisselaar ingebouwd:



Denk niet dat ik hem veel zal gebruiken, maar vind het wel erg leuk.
Ook heb ik een Parrot MKI9200 ingebouwd, en dit is toch wel een o ontzettend fijn handsfree set:



Streamen kan zonder problemen, erg veel mogelijkheden, en erg fijn, er kunnen 2 telefoons tegelijk op worden aangesloten, privé en zakelijk😀
En het staat ook nog wel leuk.




Kleine maand meegereden, en toen voor de APK. Uiteraard nog wel even nagekeken, en het bleek dat de leidingen van de stuurbekrachtiging wat zweette (gewoon op en verroest) deze dus vernieuwd. Verder was hij kurk en kurk droog, 0 water en olie verbruik op 1600 km. Dus keuren maar. Dat was leuk, eerst al complimenten op de auto zelf, daarna kap los en grote glimlach op gezicht keurmeester, even steeksleutel op de lopende motor leggen: En ja hij blijft staan, zo stil ligt hij erin. Daarna de onder de auto, 1 opmerking: zo, jij bent ook weer losgeslagen? Op afstellen van linker koplamp na foutloos. Altijd leuk en toch een kroontje op je werk op deze manier. Dus nieuwe APK zit er ook op. Nu maar eens van gaan genieten.

Oh ja, ook nog nieuwe stekker tbv aanhanger, en een paar nieuwe opgelegde kenteken platen:





De blauwe is helaas niet meer:



Afijn, heerlijke auto aangehad, en veel onderdelen herleven op de Zeeuwse 164😂





volvobug

Nice werk Arjen!

Heb je die Parrot op een of andere wijze gecombineerd met de radio en/of speakers?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjen850

Citaat van: volvobug op 14-11-2019 22:56:19
Nice werk Arjen!

Heb je die Parrot op een of andere wijze gecombineerd met de radio en/of speakers?

Yes, ik heb er een speciaal kabelsetje bij besteld, zo steelt hij min of meer de speakers van de radio.

arjen850

Overigens heefg Arjen laatst ook nog de airco gevuld, uitstroom blaas temp. Van 3.5 graad😀👌

arjenT5R

 ;D Kratje bier op de bestuurderstoel en je hebt binnen een uur ijskoude pilscheners  ;D

Kost een litertjes benzine maar dan heb je ook wat  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT


TonV70R

Mooie auto geworden. De 855R kan mooi binnen blijven met dit weer.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Vulk

Hoe is de kwaliteit van zo'n 960 tegenover een 850 eigenlijk? Ik heb maar één keer zo'n ding van dichtbij gezien en had toen toch de indruk dat deze auto's een stuk beter gebouwd zijn dan onze roffels.

Chris

Mooie luxe slee geworden Arjen! Veel plezier ermee :).

razorx

Heel nieuwsgierig Arjen: Wat maakt die wagen fijner dan de R. Welk gevoel?
Anyway: Wat een juweel!

arjen850

Citaat van: razorx op 18-11-2019 22:37:02
Heel nieuwsgierig Arjen: Wat maakt die wagen fijner dan de R. Welk gevoel?
Anyway: Wat een juweel!

Meerdere dingen, begin bij de wat hogere instap, de stoelen zitten gewoon fijner als die van de 850, dan het veercomfort, en bet volledig afwezig zijn van rammeltjes en kraakjes. Je zweeft over snelheids drempels, in de 850 wordt je echt door elkaar geschud. Dan het vermogen onderin de toeren, de 850 is absoluut sneller, maar vanaf stationair al koppel rijdt zo relaxed. Het schakelen van de automaat, zei het wat traag gaat zo vloeiend. Je hebt echt het gevoel in een limo te zitten. Al deze dingen zijn natuurlijk zeker niet sportief, en dat maakt de 850 de meer rijders auto (meer rij beleving) natuurlijk snap ik dat een ander hier heel anders in kan staan, maar ik hou echt van souplesse en comfort😀 o ja, met een zware aanhanger is de S veel rustiger dan de R, hij sleurt zowat alles mee2😂 overigens mag hij ook meer trekken als de R.