Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjen850

Maandag 29 maart ga ik beginnen met de demontage.. en dan 6 april gaat hij naar de spuiter(voortaan door mij Henk genoemd ;D)
In de tijd dat mijn R ter ruste is ;) zal ik mij gaan verplaatsen in een heuse.... volvo 850 GLT alter 1 ;D die ovrigens ook nog te koop is ;)

2.3i850R

Dit blogje ga ik zeker even volgen, op de kleur van de versnellingspook na hebben we dezelfde auto! Die van mij moet ook een hele overspuiter worden, ik wacht er nog even mee tot het buiten iets warmer gaat worden, kan de lak sneller uitharden. Ik hoop dat je eventuele problemen met ons blijft delen! en succes!

arjen850

Citaat van: 2.3i850R op 18-03-2010 10:54:34
Dit blogje ga ik zeker even volgen, op de kleur van de versnellingspook na hebben we dezelfde auto! Die van mij moet ook een hele overspuiter worden, ik wacht er nog even mee tot het buiten iets warmer gaat worden, kan de lak sneller uitharden. Ik hoop dat je eventuele problemen met ons blijft delen! en succes!

ook een versnellingspookknop staat nog op mijn verlanglijstje ;D na het spuiten (droogcabine) staat hij nog minstens een week in een werkplaats..volgens mij is de lak dan wel droog ;)

arjen850

#48
langzaam aan druppelen er nog wat onderdelen binnen.. zoals gezegd zijn de pagid's voor achter in bestelling,daar die op een soort ballanceer apparaat worden geperforreerd zit daar wat langer levertijd op,de bijbehorende delen zijn nu binnen..







En voor de absolute kenners onder ons.. Rara wat is dit? ;D



En zo staat het er momenteel voor onder de motorkap,veel zal ik hier niet aan veranderen.. Kheb wel met het idee van tuning in mijn hoofd gelopen,maar hij is mij snel genoeg ;)
Maar als ik klaar ben met de plannen die ik nu heb kan er zomaar weer iets nieuws bij komen ;)



Groeten Arjen

reneetje

Citaat van: arjen850 op 21-03-2010 12:49:25


En voor de absolute kenners onder ons.. Rara wat is dit? ;D




Relais contactslot ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

arjen850

toch nog 11 min geduurd ;D idd het electronische gedeelte van het contact slot :eusa_clap:

2.3i850R


pwassink

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

2.3i850R

je bent mij net voor, handrem dus.. :eusa_whistle:

pwassink

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

2.3i850R

Citaat van: pwassink op 21-03-2010 13:22:37
Citaat van: 2.3i850R op 21-03-2010 13:20:15
je bent mij net voor, handrem dus.. :eusa_whistle:

Nee dat dus niet  :eusa_naughty:


Leg eens uit wat het verschil is dan??
Alleen de naam of hebben we achter 3 verschillende remsystemen? schijfrem, perkeer-rem en hand-rem?

pwassink

Citaat van: 2.3i850R op 21-03-2010 13:37:27
Citaat van: pwassink op 21-03-2010 13:22:37
Citaat van: 2.3i850R op 21-03-2010 13:20:15
je bent mij net voor, handrem dus.. :eusa_whistle:

Nee dat dus niet  :eusa_naughty:


Leg eens uit wat het verschil is dan??
Alleen de naam of hebben we achter 3 verschillende remsystemen? schijfrem, perkeer-rem en hand-rem?

De miniscule trommelrem die je achterin een 16x, 24x,74x,94x,85x vindt is zeker geen volwaardige rem
dat wil zeggen de remvertraging die je daarmee kan opbouwen is mede qua formaat bij lange na niet datgeen
wat de schijfrem kan maken.  hem gebruiken om de kont om te krijgen met wat spielerei is ook redelijk kansloos.

Het is net afdoende om de auto te parkeren en te zorgen dat hij dan blijft staan, is enkel een parkeerrem dus.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

arjen850

Het zijn idd de parkeerrem delen.. maar een ieder die het over handrem delen heeft wordt ook prima begrepen ;)
Kheb het niet vaak geprobeerd maar met gladheid de kont omgooien is absoluut geen probleem :D met mijn 940 estate heb ik het vaak genoeg gedaan,en dat ging ook perfect..en das nagenoeg hetzelfde remsysteem als de 850

arjen850

en natuurlijk de delen om de blokken straks weer te kunnen monteren..

2.3i850R

Citaat van: pwassink op 21-03-2010 13:44:21
Citaat van: 2.3i850R op 21-03-2010 13:37:27
Citaat van: pwassink op 21-03-2010 13:22:37
Citaat van: 2.3i850R op 21-03-2010 13:20:15
je bent mij net voor, handrem dus.. :eusa_whistle:

Nee dat dus niet  :eusa_naughty:


Leg eens uit wat het verschil is dan??
Alleen de naam of hebben we achter 3 verschillende remsystemen? schijfrem, perkeer-rem en hand-rem?

De miniscule trommelrem die je achterin een 16x, 24x,74x,94x,85x vindt is zeker geen volwaardige rem
dat wil zeggen de remvertraging die je daarmee kan opbouwen is mede qua formaat bij lange na niet datgeen
wat de schijfrem kan maken.  hem gebruiken om de kont om te krijgen met wat spielerei is ook redelijk kansloos.

Het is net afdoende om de auto te parkeren en te zorgen dat hij dan blijft staan, is enkel een parkeerrem dus.


Deze parkeerrem wordt wel met de HAND bedied  ;) Ik begrijp je uitleg, en de spielerei was bij mij ook niet kansloos te noemen  ;D