Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 11-05-2010 19:53:28
Citaat van: arjen850 op 11-05-2010 18:02:39
die folie mag trouwens wel van goud zijn als ik kijk wat ik er voor moest betalen :eusa_sick:
Schrok jij ook al zo, ik dacht dat ik de enige was.  Heb een 14 dagen terug denk ik, 2 van die stukjes gehaald om achter de voorste spatlappen te plakken ad 11 euro per stuk. :(  Gewoonweg belachelijk.

Ik had ze ook gehaald voor Roetmobiel. Volgende keer maar gewoon een stuk transparant plakfolie zelf op maat knippen............  :o

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 11-05-2010 19:53:28
Citaat van: arjen850 op 11-05-2010 18:02:39
die folie mag trouwens wel van goud zijn als ik kijk wat ik er voor moest betalen :eusa_sick:
Schrok jij ook al zo, ik dacht dat ik de enige was.  Heb een 14 dagen terug denk ik, 2 van die stukjes gehaald om achter de voorste spatlappen te plakken ad 11 euro per stuk. :(  Gewoonweg belachelijk.

Hmm de mijne waren mooi een eurie duurder :eusa_think: ;)

UserID6342

Citaat van: arjen850 op 12-05-2010 23:21:08
Citaat van: Dirk342 op 11-05-2010 19:53:28
Citaat van: arjen850 op 11-05-2010 18:02:39
die folie mag trouwens wel van goud zijn als ik kijk wat ik er voor moest betalen :eusa_sick:
Schrok jij ook al zo, ik dacht dat ik de enige was.  Heb een 14 dagen terug denk ik, 2 van die stukjes gehaald om achter de voorste spatlappen te plakken ad 11 euro per stuk. :(  Gewoonweg belachelijk.

Hmm de mijne waren mooi een eurie duurder :eusa_think: ;)
Zal het je nog sterker vertellen, ik kocht die 2 stukjes folie voor de spatlappen tesamen met de popnagels voor de spatlappen en de popnagels voor de binnenschermen / voor- en achterbumper (zijn verschillende maten)  Was bij elkaar voor 53 euro excl. BTW troep.  Dacht echt ff dat ik niet goed werd toen ik moest afrekenen.  Ben echt geen zeikerd, maar hier was de verhouding echt goed zoek.

Turbo-Geek

Ik kan je verklappen dat ik nog GEEN enkel automerk gezien heb waarbij de prijzen logisch waren.
Bij ieder merk heb je prijzen voor troep waar je stijl van achterover valt en soms heb je prijzen dat je je afvraagt hoe ze het kunnen maken.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 13-05-2010 10:18:14
Citaat van: arjen850 op 12-05-2010 23:21:08
Citaat van: Dirk342 op 11-05-2010 19:53:28
Citaat van: arjen850 op 11-05-2010 18:02:39
die folie mag trouwens wel van goud zijn als ik kijk wat ik er voor moest betalen :eusa_sick:
Schrok jij ook al zo, ik dacht dat ik de enige was.  Heb een 14 dagen terug denk ik, 2 van die stukjes gehaald om achter de voorste spatlappen te plakken ad 11 euro per stuk. :(  Gewoonweg belachelijk.

Hmm de mijne waren mooi een eurie duurder :eusa_think: ;)
Zal het je nog sterker vertellen, ik kocht die 2 stukjes folie voor de spatlappen tesamen met de popnagels voor de spatlappen en de popnagels voor de binnenschermen / voor- en achterbumper (zijn verschillende maten)  Was bij elkaar voor 53 euro excl. BTW troep.  Dacht echt ff dat ik niet goed werd toen ik moest afrekenen.  Ben echt geen zeikerd, maar hier was de verhouding echt goed zoek.

Nog sterker.. Ik haalde de achterste raamvegers en 15 platte klemmetjes en 15 klemmetjes met een hoekje erin  voor de rubbers te monteren aan de portieren..de meeste had ik al maar kwam toch nog wat te kort(wat ik al vreemd vond want ik had om alle klemmetjes gevraagd toen ik daar al eerder was geweest,dan ga je er van uit dat je ze ook allemaal hebt) 127 euro :-X

Als ik alles optel wat ik bij de dealer gehaald geb wordt ik niet echt vrolijk,dus tel ik mooi helemaal niets op ;)
Maar wel vraag ik me af of het allemaal nodig is dat de onderdelen zo duur zijn.. Soms is het zo duur dat zelfs de magazijnchef(die er niets aan kan doen) zich er ongemakkelijk bij voelt.. En die moet wel wat gewend zijn zou je zeggen ;)

arjen850

Citaat van: Turbo-Geek op 13-05-2010 10:30:41
Ik kan je verklappen dat ik nog GEEN enkel automerk gezien heb waarbij de prijzen logisch waren.
Bij ieder merk heb je prijzen voor troep waar je stijl van achterover valt en soms heb je prijzen dat je je afvraagt hoe ze het kunnen maken.


Dat ben ik niet met je eens Sergio,ik heb eeb aantal fords in onderhoud en wat ik ook nodig heb voor die auto's,ik ga altijd naar de dealer.. ook als het om filters gaat,want ze zijn daarmee gewoon goedkoper als bv de Brezan.. ook al krijg ik daar een heel behoorlijke korting..

Turbo-Geek

Citaat van: arjen850 op 13-05-2010 10:36:32
Citaat van: Turbo-Geek op 13-05-2010 10:30:41
Ik kan je verklappen dat ik nog GEEN enkel automerk gezien heb waarbij de prijzen logisch waren.
Bij ieder merk heb je prijzen voor troep waar je stijl van achterover valt en soms heb je prijzen dat je je afvraagt hoe ze het kunnen maken.


Dat ben ik niet met je eens Sergio,ik heb eeb aantal fords in onderhoud en wat ik ook nodig heb voor die auto's,ik ga altijd naar de dealer.. ook als het om filters gaat,want ze zijn daarmee gewoon goedkoper als bv de Brezan.. ook al krijg ik daar een heel behoorlijke korting..

Ga maar eens aparte zaken kopen, dan zal je zien dat je verbaast wordt.
Ik praat niet over vervangings onderdelen zoals filters, riemen, en dergelijke maar zaken die de gemiddelde gebruiker niet bij de dealer haalt.
Als je dan nog eens aparte modellen hebt bij Ford zoals de Cosworth serie dan wordt je helemaal misselijk. Vraag voor de grap eens wat de ruitensproei resevoir kost !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

reneetje

Citaat van: Turbo-Geek op 13-05-2010 10:47:03
Citaat van: arjen850 op 13-05-2010 10:36:32
Citaat van: Turbo-Geek op 13-05-2010 10:30:41
Ik kan je verklappen dat ik nog GEEN enkel automerk gezien heb waarbij de prijzen logisch waren.
Bij ieder merk heb je prijzen voor troep waar je stijl van achterover valt en soms heb je prijzen dat je je afvraagt hoe ze het kunnen maken.


Dat ben ik niet met je eens Sergio,ik heb eeb aantal fords in onderhoud en wat ik ook nodig heb voor die auto's,ik ga altijd naar de dealer.. ook als het om filters gaat,want ze zijn daarmee gewoon goedkoper als bv de Brezan.. ook al krijg ik daar een heel behoorlijke korting..

Ga maar eens aparte zaken kopen, dan zal je zien dat je verbaast wordt.
Ik praat niet over vervangings onderdelen zoals filters, riemen, en dergelijke maar zaken die de gemiddelde gebruiker niet bij de dealer haalt.
Als je dan nog eens aparte modellen hebt bij Ford zoals de Cosworth serie dan wordt je helemaal misselijk. Vraag voor de grap eens wat de ruitensproei resevoir kost !

Tja, voor die aparte zaken kun je vaak alleen maar bij de dealer terecht, en dan lig je al gauw op de slachtbank.......


Wat had je zelf gedaan als klanten alleen bij jouw dat artikel kunnen kopen..........met 30% marge verkopen of de hoofdprijs ?   ;) 8)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

arjen850

Citaat van: Turbo-Geek op 13-05-2010 10:47:03
Citaat van: arjen850 op 13-05-2010 10:36:32
Citaat van: Turbo-Geek op 13-05-2010 10:30:41
Ik kan je verklappen dat ik nog GEEN enkel automerk gezien heb waarbij de prijzen logisch waren.
Bij ieder merk heb je prijzen voor troep waar je stijl van achterover valt en soms heb je prijzen dat je je afvraagt hoe ze het kunnen maken.




Dat ben ik niet met je eens Sergio,ik heb eeb aantal fords in onderhoud en wat ik ook nodig heb voor die auto's,ik ga altijd naar de dealer.. ook als het om filters gaat,want ze zijn daarmee gewoon goedkoper als bv de Brezan.. ook al krijg ik daar een heel behoorlijke korting..

Ga maar eens aparte zaken kopen, dan zal je zien dat je verbaast wordt.
Ik praat niet over vervangings onderdelen zoals filters, riemen, en dergelijke maar zaken die de gemiddelde gebruiker niet bij de dealer haalt.
Als je dan nog eens aparte modellen hebt bij Ford zoals de Cosworth serie dan wordt je helemaal misselijk. Vraag voor de grap eens wat de ruitensproei resevoir kost !

Vorige week een mondeo TDCI gehad.. hij kwam voor het eerst voor een grote beurt.. een of andere prutser had het huis van het olie filter veel te vast gezet, met als resultaat dat het huisje bij scheurde toen ik hem wou open draaien..
Op zaterdag naar de dealer met een volle knip.. gewoon op voorraad en of ik 19 euro wou afrekenen,, gewoon een voorbeeld..
Vorrige maand een paar stoters gehaald en klep tuimelaars voor een fiesta 41 euro met klepdeksaelpakking en olie vuldop erbij..
Toch niet echt duur.. kom met zulke zaken eens bij de volvo..

arjen850

Voor als er iemand zich verveeld.. Laten we eens uitrekenen wat het kost als je een complete R in losse onderdelen haalt..
Laten we dat dan eens tegen de nieuwprijs van de auto zetten..
Ik vind het niet echt eerlijk zeg maar ;)

elianmars

Nee, een set simpele matten voor de T5 voor 107 euro is een koopje ::) ;D

Laten we allemaal Dacia gaan rijden! :D

Turbo-Geek

Beter te duur als niet te koop !
Heel wat R zaken zijn gewoon NIET meer te koop.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Ludo

Citaat van: elianmars op 13-05-2010 11:02:59
Nee, een set simpele matten voor de T5 voor 107 euro is een koopje ::) ;D 

Er zijn (mooiere) alternatieven.
Deze bv: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39284.0.html
:D

elianmars

Citaat van: Ludo op 13-05-2010 11:17:28
Citaat van: elianmars op 13-05-2010 11:02:59
Nee, een set simpele matten voor de T5 voor 107 euro is een koopje ::) ;D 

Er zijn (mooiere) alternatieven.
Deze bv: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39284.0.html
:D

Ik wilde originele ;)

rogerV701998

Citaat van: arjen850 op 13-05-2010 10:58:31
Voor als er iemand zich verveeld.. Laten we eens uitrekenen wat het kost als je een complete R in losse onderdelen haalt..
Laten we dat dan eens tegen de nieuwprijs van de auto zetten..
Ik vind het niet echt eerlijk zeg maar ;)

Dat heeft mijn pa ooit gevraagd aan een Citroen dealer. Wat kost een DS in (nieuwe) onderdelen? Anwoord was: de aankoopprijs van een nieuwe DS x 5...