Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tim N

Zou graag weer een stuk rijden, ben echter van de week geopereerd aan mijn knie...
Dus rijden wordt de eerste week niet wat.


arjen850

Citaat van: Tim N op 29-05-2010 17:13:14
Zou graag weer een stuk rijden, ben echter van de week geopereerd aan mijn knie...
Dus rijden wordt de eerste week niet wat.



Das minder :-\ Hopen dat het snel zal herstellen..
Ach joh, er komt er nog wel eens 1 ;D

arjen850

Na de R zaterdag al gepoetst te hebben kon ik gisteravond weer ;) Vandaag is de R getaxeerd en dus moest hij er weer piekfijn uit zien  ;D
Ben het poetsen nu wel even beu ;D
Bij deze wil ik iedereen die erg veel in zijn volvo investeert adviseren voor een taxatie te gaan, tis echt de moeite waard,en bij schade voorkomt het een hoop narigheid..

Groet Arjen

arjen850

#378
Aangezien er via Pb aardig wat vragen komen over het hoe en wat van het taxeren, doe ik via mijn blog uitleg over mijn ervaringen..
Ik heb hem laten taxeren bij het taxatie bedrijf Ced-Bergweg.. De taxatie kosten waren voor mij 168,50 euro..
telefonisch een afspraak gemaakt voor 5 werkdagen verder, en een dag voor dat de taxatie zou zijn, keurig gebeld met het tijdstip waarop ik de taxateur kon verwachten..
Dingen waar tijdens de taxatie scherp op werd gelet waren: werking van alle opties(airco, en alle electrische delen) Ook naar de staat van onderhoud wordt scherp naar gekeken, en of daarbij originele onderdelen zijn gebruikt..
Het spuitwerk wordt echt scherp onderzocht en bevoeld, in mijn geval was de expert daar ook een echte kenner in.. Foto's worden allemaal bekeken(handig zo'n blogje ;)) Het is aan te raden Alle rekeningen te bewaren want die werden stuk voor stuk door gelezen..
De technische staat wordt bekeken(werking koppeling,stuurbekrachtiging,motor starten en aanslaan,hoe loopt de motor)..
Ik heb gemerkt dat ze erg gecharmeerd zijn van originele en aantoonbare onderdelen..
Ook wordt er gelet op hoe de weder opbouw verlopen is(hoe zitten de rubbers,beschadigingen en reiniging)
En de details zijn belangrijk(zijn de ruiten er uitgeweest voor het spuiten, zijn de dorpels en portieren van binnen mee gespoten,hoe is het interrieur, hoe is het onder de motorkap)
En dan een algemeen beeld(wordt de auto misbruikt of goed onderhouden en verzorgd..
PK's zijn van minder belang als een stuk originaliteit en een net uiterlijk..
De expert is s'morgens geweest, getaxeerd en is toen weer gegaan.. op de zaak kijkt hij heel europa af (in de handel) naar vergelijkbare auto's en de prijs ervan.. En netjes volgens afspraak belde hij mij aan het eind van de middag voor wat het verzekerde bedrag gaat worden..  Daar krijg je 2 rapporten compleet met foto's van thuis gestuurd.. 1 voor jezelf en 1 voor de verzekeringsmaatschappij..

Dit is de taxatie beschreven in grote lijnen,het duurt ongeveer anderhalf uur en je auto wordt echt van top tot teen(boven tot onder) bekeken..

Groet Arjen ;)

foekie

Klinkt wel heel goed zoiets, maar zoals je zelf al zegt is dit natuurlijk rendabel om te laten doen als je veel in de auto hebt geinvesteerd.
Mag ik vragen wat de uiteindelijke taxatiewaarde van de auto is?

Hoe heb je het eigenlijk verder geregeld met de verzekering? Heb je de auto All-risk verzekerd en krijg je een soort van garantie uitkering bij schade/total loss?

R o b

Inzake de taxatiewaarde zou ik de TS een PB sturen.... ;)

arjen850

Citaat van: R o b op 03-06-2010 10:52:34
Inzake de taxatiewaarde zou ik de TS een PB sturen.... ;)

Zou er wat op tegen zijn om hier het taxatie bedrag te vermelden? Ik had die vraag natuurlijk kunnen verwachten he ;)

elianmars

Citaat van: arjen850 op 03-06-2010 23:14:31
Citaat van: R o b op 03-06-2010 10:52:34
Inzake de taxatiewaarde zou ik de TS een PB sturen.... ;)

Zou er wat op tegen zijn om hier het taxatie bedrag te vermelden? Ik had die vraag natuurlijk kunnen verwachten he ;)

Dat moet je helemaal zelf weten, natuurlijk. Ik ben ook wel nieuwsgierig, maar als je het voor jezelf wil houden is dat je goed recht  ;D  ;)

Ludo

Kom op vertel, wat is die ketel nu waard?.











;D

arjen850

14500,- euro is de getaxeerde waarde

elianmars


Ludo

Dat is een mooi bedrag.  :D

Maar wat betekent dat nu, of welke voordelen heeft dat, voor de verzekering?.

arjen850

Citaat van: Ludo op 03-06-2010 23:25:50
Dat is een mooi bedrag.  :D

Maar wat betekent dat nu, of welke voordelen heeft dat, voor de verzekering?.

Het betekend niet meer of minder dat de komende 3 jaar mits goed onder en bijgehouden de dagwaarde van de auto 14500 zal zijn..
Ik had hem all risk verzekerd dus wat dat betreft veranderd er niet veel, maar een all risk verzelering is wel een verplichting..

Ludo

Dus als ik morgen "over je auto heen rij" en hij word total los verklaard, krijg je 14500 euro uitgekeerd van je verzekering?.
Zonder taxatie, is dat bedrag... laat ons zeggen, een drol.
Of heb ik het mis?.

arjen850

Citaat van: Ludo op 03-06-2010 23:32:03
Dus als ik morgen "over je auto heen rij" en hij word total los verklaard, krijg je 14500 euro uitgekeerd van je verzekering?.
Zonder taxatie, is dat bedrag... laat ons zeggen, een drol.
Of heb ik het mis?.

In principe heb je met deze stelling helemaal gelijk..
Ik had het er met de taxateur wel over gehad en als ik hem niet zou laten taxeren en hem dan had plat gereden zou ik nog wel een redelijke prijs beuren omdat een expert wel kan zien dat de auto"vertroeteld"is..
Maar idd nooit wat de getaxeerde waarde nu is..
Maar daarvoor betaal je dus ook de taxatie kosten ;)