"Van Ster naar T-5R"

Gestart door beunmaat, 08-04-2010 18:32:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beunmaat

Ja bakjes wisselen gaat goed komen, toch altijd een klusje waar ik nooit echt veel zin in heb bij een 850.

Arremans! Die spoilers en dakdragers komen wel een keertje. Ik moet 16inch wielen ook nog opknappen :P

Voor nu weer lekker rondcruisen.

beunmaat

Alweer lang geleden dat ik hier iets gepost heb.
De t5r staat nog steeds in de stalling, en ik rijd nog lekker met de v70 rond.

Ik had tegen mijzelf gezegd om eerst kilometers te maken en niet te veel te investeren in de v70. Nu de v70 mijn volle vertrouwen heeft, heb ik er de afgelopen maanden wat centjes ingestoken.

-Remblokken voor en achter zijn vervangen.
-Lambda sensor vervangen, storing 521 kwam in.
-Arjen heeft de airco gevacumeerd, deze bleek lek vrij dus daarna heeft hij hem gevuld en ik rijd nu rond met een ijskoude kar ;D
-Nieuwe voorbandjes laten steken ( michelins)
-Volledige ontsteking vervangen; rotor, verdeelkap, bougies, kabels.

Nog op het lijstje;
-Bovenste motorsteun
-kraakje in de voorophanging vinden en oplossen
-interieur een opfrisbeurt geven

Hopelijk heb ik in de herfst een garage en kan ik de t5r weer tot leven brengen en opknappen.

Tot dan! ;D


Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

beunmaat

Die ben ik vergeten te maken ;D

Taranis


beunmaat

Weer een jaar apk erbij, nadat ik nieuwe handrem.blokjes erin heb gestoken. Ik heb de v70 ook getrakteerd op nieuwe ruitenwissers ;D

Kilometer stand is inmiddels 360k, wat is ook alweer de distributie riem interval? 120k toch?

Nog steeds geen foto's gemaakt ;D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

beunmaat

Tijd voor een vers riempje dus.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ewout Schalkwijk

Citaat van: beunmaat op 22-08-2018 17:14:22
Tijd voor een vers riempje dus.

En een keer een paar foto's  :eusa_wall:



;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

beunmaat

Langzaam aan ben ik bezig om onderdelen te verzamelen zodat ik de t5r weer tot leven  te brengen.

Ik zoek nog een goede m56 bak en mij is verteld om op zoek te gaan naar een ME7 kop van een B5244T3.
Mocht iemand iets hebben liggen dan hoor ik het graag.

Voor de rest weinig nieuws, de v70 doet het nog steeds. ;D





Ozzzz

En? Al keer wat foto's gemaakt?

arjenT5R

M4.4 ecutje heb ik wel liggen voor je ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Waarom een M56 bak en niet meteen M59? Of zijn die helemaal niet meer te vinden?

Ben je nog wel eens in het Zeeuwse dan trouwens? :eusa_think:

Mooie foto's trouwens :P

V70R^2

Citaat van: beunmaat op 16-07-2019 02:42:03
Langzaam aan ben ik bezig om onderdelen te verzamelen zodat ik de t5r weer tot leven  te brengen.

Ik zoek nog een goede m56 bak en mij is verteld om op zoek te gaan naar een ME7 kop van een B5244T3.
Mocht iemand iets hebben liggen dan hoor ik het graag.

Voor de rest weinig nieuws, de v70 doet het nog steeds. ;D




Ik heb nog een ME7 2001 cilinderkop, 161.000km maar door valse lucht te arm gelopen en 1 klep moet vervangen worden, mooie basis om mee te beginnen? Ik heb er al twee nokkenassen bij zonder verstelling, uitlaat nokkenas van een non-turbo en inlaat van een turbo.

M66 bak niet interessant? Ik heb er nog 1 liggen ;D de 6e is net zo lang als de 5e van de M56, dus korter op elkaar en daardoor iets betere acceleratie en beter op toeren te houden.