turbo in de herhaling 2

Gestart door KAASIE, 04-02-2004 22:27:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KAASIE

hallo T5 vrienden
ik bezit mijn  T5 ruim 1/2 jaar deze is van 1994 en heeft 239000 km gereden.
ik verbaas me iedere keer over hoe fijn hij rijd maar  heb het volgende , ik denk van geen probleem,  maar je weet het niet .
hij trek fantastisch echt super snel voor z'n zware auto maar,
als ik hem terug laat vallen in zijn 3e versn. en kom uit bij ong. 1300 tpm ofzo en dan weer volgas geef dan houd de motor in en dan gaat hij weer dan houd hij weer in en dat gaat door zelfs boven de 2000 tpm.
dit vind ik raar want boven de 2000 tpm heb je wel zijn max. trekkracht .
en als hij moet trekken heb je de heetste uitlaat gassen dus komt de turbo ook wel wat eerder in.
zou het met de elektronica te maken kunnen hebben of in de turbo zelf?
groetjes kaasie


reneetje

Gewoon terugschakelen en wat meer toeren houden ;D ;D

Oele

1300 toeren en dan volgas...... mmm, lijkt me niet slim...
maximale trekkracht bij 2000 toeren lijkt me ook niet echt realistisch...

Op papier staat het mischien wel, maar op de rollenbank komt toch echt iets anders naarvoren denk ik.

Sorry maar dat is mijn bescheiden mening, mijn gechipte T5 geef ik pas volgas rond de 3000 toeren, de druk loopt op deze manier niet onnodig op wat n.l. slecht is voor alles bij lage toeren.

Ik zou zeggen, chippie erin als ie er nog niet inzit en laten rollen zodat je weet of hij goed loopt. Veel mensen wennen aan hun snelle roffel en denken dat hij dan wat langzamer is.

Hee zwaar is een T5 echt niet hoor, kijk maar eens naar zo'n koekblikje van een seat cupra V6 (voor de boodschappen), die is pas zwaar...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD