Ik riep al enige tijd dat er bij de V70 regelmatig plofjes te horen waren in de uitlaat. Ook liep het torretje niet altijd even lekker, dat was vooral te merken als-ie nog koud was.
Na een post op Facebook van iemand die dezelfde problemen had, ben ik eens gaan zoeken en kwam op een Engels forum terecht. Daar had iemand hetzelfde probleem en dat lag aan een defecte temperatuursensor van de koelvloeistof.
Dus ik heb zo'n sensor besteld en gemonteerd en warempel, het ploffen en onregelmatig lopen is helemaal over. De motor loopt nu veel lekkerder, trekt veel soepeler op. Dat ik hier niet eerder mee aan de slag ben gegaan... Ik was er zo langzamerhand al aan gewend.

Verder vandaag de solenoid van de nokkenasverstelling vervangen. Het ding gaf al een tijdje een foutmelding in Vida.
Ik heb heel even getwijfeld om een imi-Ali solenoid aan te schaffen, maar na
een reactie van Kim/Kornelis besloten toch voor origineel te gaan. Ik ga voor die 100 euro verschil geen risico nemen.
Vooralsnog merk ik niks van de nieuwe solenoid, maar ik heb dan ook nog maar een klein stukje, van de zaak naar huis, gereden.
En misschien merk ik er nooit iets van, maar de foutmelding komt in elk geval niet meer terug

Nog 4.000 kilometer, dan staat er drie ton op de teller