Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

)()()sT


GeertG

Boh, even de laatste 2,5 week bijgelezen in dit topic.......

Marcel, wat een prachtbak   :eusa_drool:.........maar daar ben je het wel mee eens lees ik  :D
Geniet ervan!
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Bouke

Ik zie dat je wagen een pufje heeft gekregen ;D zal ie lekker vinden :eusa_dance:

elianmars

#1083
De dp bevalt prima. Onder de motorkap is het stiller geworden. Aan de achterkant niet.
Er klinkt een lekkere roffel bij rustig optrekken, een mooie brul bij fel optrekken.

De uitlaat is wat meer te horen in de auto, maar niet irritant of storend.

Het rijdt net wat lekkerder. De motor valt minder snel terug in toeren bij gas los en schakelen.

peteRRR

Al met al,je hebt het aardig te pakken ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars

 :eusa_think:


Naar Renesse en terug ging lekker. Vanmiddag naar mijn ouders gegaan in Gouda. Daar vandaan naar Reeuwijk gereden om even van het weer te genieten en wat te gaan eten.

Daarna weer richting Gouda gereden om nog wat op te halen bij mijn ouders. Toen ik de wagen daar startte, ging het motormanagement lampje branden......

Hoogstwaarschijnlijk één van de twee lambdasondes die een foutmelding geeft. Ik heb ze er uit gedraaid om de downpipe te monteren.
Het kan zijn dat er eentje niet goed vast zit. Misschien zit de stekker van de achterste sonde los. Misschien eentje overleden?

Morgenavond maar even onder de wagen kruipen. Heb er nu geen zin meer in.

Zou het verstandig zijn om sowieso twee nieuwe sondes te bestellen en monteren? De huidige zitten er immers al zo'n 180K in. Ik las in de (het?) blog van Misha dat zijn wagen veel lekkerder is gaan lopen na montage van een nieuwe LMM en lambdasonde.

Marc O.

Kan ook een storing zijn in een van de bobines. Effe laten uitlezen dus. Zou vervelend zijn als je een (nog goede) lambdasonde gaat vervangen en daarna dus alsnog een van de bobines.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Marc O. op 24-05-2010 21:18:57
Kan ook een storing zijn in een van de bobines. Effe laten uitlezen dus. Zou vervelend zijn als je een (nog goede) lambdasonde gaat vervangen en daarna dus alsnog een van de bobines.


Hmmm..... Zou dus ook nog kunnen. Ik ging er van uit dat het om een lambda zou gaan, omdat ik die een paar dagen geleden los heb gehad.

Zou het niet voelbaar moeten zijn tijdens het rijden als één van de bobines een storing zou geven?

Ik ga morgen eerst maar even kijken of de stekker van de achterste sonde nog goed zit en of ze er beide nog goed in zitten. Als ik daar niks aan zie, maar even laten uitlezen bij de dealer.

elianmars

Ik heb vanmorgen even onder de wagen gelegen, maar kan niks vreemds ontdekken.

Daarom maar een afspraak bij Hooftman gemaakt om 'm vanmiddag te laten uitlezen.

Walter

En? Je had een glimlach toen je naar buiten liep. Of was dat omdat je mij zag?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elianmars

Citaat van: VolvoMafia op 25-05-2010 16:45:35
En? Je had een glimlach toen je naar buiten liep. Of was dat omdat je mij zag?

Dat was uiteraard omdat ik jou zag  ;D ;D


De schade valt gelukkig mee. Er is wel een foutcode opgeslagen, maar het was geen permanente foutcode.

Met het uitlezen kwamen er acht foutcodes naar buiten:

ECM-120D Luchtmassa-signaal te laag
ECM-400C Efficiënte driewegkatalisator, rij 1-signaal te hoog
ECM-614B Uitlaat nokkenasregeling-onjuist
CCM-0060 Klepmotor, ontdooier interne storing
CCM-0063 Klepmotor, temperatuur rechts interne storing
CCM-0064 Klepmotor, verdeling interne storing
CEM-8B01 Parkeerlichten signaal te laag
CEM-8F12 Bundelafstelling centrale electronicamodule signaal te laag

Geen van alle permanente foutcodes. Alles is gereset, rondje gereden en geen foutcodes meer gehad.

De foutcode waarbij gisteren het lampje ging branden komt hoogstwaarschijnlijk door de nieuwe uitlaat/downpipe. De ECM is zelflerend en heeft blijkbaar even moeite gehad met de nieuwe doorstroming van de dp/sportkat.
Als het goed is komt de foutcode niet meer  :eusa_pray:

Jeff

Mooi work weer Marcel! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

elianmars

Oh ja, ik heb afgelopen vrijdag nog wat geklooid aan de uitlaat:




Ik vind het er zo beter uitzien. En zo zal het dus ook blijven  :P ;D

Sbv

Je hebt 3 zakken cement achterin gelegd ?

uitlaat weer wat verschoven nu ?

Mooi dat er geen vreemde foutcodes gekomen zijn en nu op naar Rica ?

elianmars

#1094
Citaat van: Sbv op 25-05-2010 19:56:39
Je hebt 3 zakken cement achterin gelegd ?

uitlaat weer wat verschoven nu ?

Mooi dat er geen vreemde foutcodes gekomen zijn en nu op naar Rica ?


Nee, de wagen ligt nu gewoon zo mooi laag  8)

Ik heb de uitlaat tot aan het eindstuk zwart gespoten.


Ik heb ook nog even gekeken of-ie niet toch nog een stukje omhoog kan. Zou misschien een centimeter omhoog kunnen, maar dan moet ik het hitteschild boven de einddemper verwijderen. Ik weet niet of dat wel verstandig is?