Leuke Quotes en uitspraken

Gestart door Ben, 14-02-2004 09:02:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

V70 classic

Een kennis van me, tegen een jehova.
Maar ik wil niet naar de hemel.
Ik ken daar niemand  :eusa_think: 
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

NinaPaul

Vervoeging van uittesten. Of is het de ervaring?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ewout Schalkwijk

Volgens mij test je iets, uittesten is volgens mij niet goed. Maar misschien zit dat wel in m'n hoofd. :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Peultje

Als je uitgetest bent ben je gewoon klaar met testen
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

V70R^2

#1235
Citaat van: Peultje op 29-11-2017 23:17:47
Als je uitgetest bent ben je gewoon klaar met testen

Ja bijna, je kunt iets testen, of iets uittesten (nagaan, proberen, toetsen).

voltooid deelwoord van dat laatste is dan: uitgetest.

Peultje

https://onzetaal.nl/taaladvies/uitprinten

Volgens het respectabele genootschap "Onze Taal " heb je het bij het juiste eind (wat jezelf ook al wist natuurlijk)
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

NinaPaul

#1237
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-11-2017 23:10:04
Volgens mij test je iets, uittesten is volgens mij niet goed. Maar misschien zit dat wel in m'n hoofd. :eusa_think:

Nee hoor, dat was vroeger ook helemaal fout, net als nachecken. (Dacht dat je het daarom had geschreven :D)

Ik ben zelf van mening dat deze verbasteringen niet uit "expressiviteit" komen, maar uit onwetendheid. Mensen plakken maar wat dingen aan elkaar die ze ergens gehoord hebben.
Wanneer genoeg mensen het fout doen, is het dus weer goed.

Overnieuw, is daar ook zo een mooi voorbeeld van.


EDIT: "Onze taal" is niet altijd correct, zeker niet met de meer recente zaken. Maar bij twijfel altijd de "oude" woorden gebruiken, dan kan het niet fout gaan.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ewout Schalkwijk

Maaruh NinaPaul, ben jij niet een Belg? Want in België gebruikt men, bij mijn weten, nog vaak woorden die we in Nederland al bijna vergeten zijn. Volgens mij heb ik ook wel eens gelezen dat Belgen soms beter Nederlands kunnen dan wij Nederlanders.

Tenzij ik niet goed op de hoogte ben en jij 'gewoon' een Nederlander bent. ::)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Peultje

#1239
Citaat van: NinaPaul op 30-11-2017 01:07:37
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-11-2017 23:10:04
Volgens mij test je iets, uittesten is volgens mij niet goed. Maar misschien zit dat wel in m'n hoofd. :eusa_think:

Ik ben zelf van mening dat deze verbasteringen niet uit "expressiviteit" komt maar uit onwetendheid. Mensen plakken maar wat dingen aan elkaar die ze ergens gehoord hebben.
Wanneer genoeg mensen het fout doen, is het dus weer goed.


Wat nu nog steeds fout is is om aan de meervoudsvorm "verbasteringen" een werkwoordsvervoeging van het enkelvoud "komt" te koppelen en dat vindt het genootschap "Onze Taal" ook.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

NinaPaul

Niet enkel een Nederlander ;) zelf een Hollander (ja, ja, van boven de rivieren). Ik woon echter al sinds 2000 in België.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

NinaPaul

Citaat van: Peultje op 30-11-2017 17:30:11
Citaat van: NinaPaul op 30-11-2017 01:07:37
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-11-2017 23:10:04
Volgens mij test je iets, uittesten is volgens mij niet goed. Maar misschien zit dat wel in m'n hoofd. :eusa_think:

Ik ben zelf van mening dat deze verbasteringen niet uit "expressiviteit" komt maar uit onwetendheid. Mensen plakken maar wat dingen aan elkaar die ze ergens gehoord hebben.
Wanneer genoeg mensen het fout doen, is het dus weer goed.


Wat nu nog steeds fout is is om aan de meervoudsvorm "verbasteringen" een werkwoordsvervoeging van de enkelvoud "komt" te koppelen en dat vindt het genootschap "Onze Taal" ook.

Dat is niet eens de enige fout, het was laat :D

Ik zal het verbeteren.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

kulk

En 'uitproberen'? Is dat goed of Vout  ;D

Waar is de schoolmeester?? Whuheelp  ;D

NinaPaul

Valt onder dezelfde noemer :D

Oppimpen is er ook zo een.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ewout Schalkwijk

Citaat van: NinaPaul op 30-11-2017 17:32:48
Niet enkel een Nederlander ;) zelf een Hollander (ja, ja, van boven de rivieren). Ik woon echter al sinds 2000 in België.

Oops :eusa_shifty:

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein