Vreemde eend in de bijt: Gijs zoekt (T-5)R

Gestart door Gijszoekt(T-5)R, 18-08-2010 11:08:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gijszoekt(T-5)R

Goedemorgen heren (en wellicht ook dames?)

Ik zal me even voorstellen. Ik hoop dat ik hier ook mag rondhangen als ik nog geen Volvo heb? ;)
Ik ben dus Gijs, 34 jaar, getrouwd 1 zoon en woonachtig in de provincie Utrecht. Ben altijd liefhebber geweest van de wat snellere automobiel. Mijn nog vrij beperkte autogeschiedenis:
- Peugeot 106 GTI
- Renault Clio RS
- Subaru Impreza WRX (da's mijn huidige auto).

Vanwege de komst van een zoon, nu bijna 1 jaar, en een aanstaande verhuizing ben ik op zoek naar een wat ruimere auto. Wilde eigenlijk eerst bij Subaru blijven hangen omdat ik erg tevreden ben over de betrouwbaarheid, rij-eigenschappen, de vierwielaandrijving en niet te vergeten de heerlijke roffel! :)
Heb even een Legacy overwogen maar ben me toch eens wat breder gaan oriënteren. Op mijn ooit te rijden lijstje stond ook de 850 en dan de lekker dikke turbo-versie. Heb in m'n pubertijd veel autosport op tv gezien en die maffe 850 station op de Engelse circuits is me lang bijgebleven...
En als liefhebber van de Subaru-roffel wil ik best eens die Volvo-roffel gaan ervaren!

Ik ben dus nu specifiek op zoek naar een T-5R of R. De Cream Yellow komt thuis niet door de keuring dus moet een DOP of zo'n zwarte worden. Oh ja, in de R zijn er volgens mij meer kleuren mogelijk, toch?
Heb me hier al een beetje ingelezen maar ga dat nog wat beter doen.
Ik ben zelf niet echt handig met auto's dus moet een goed onderhouden exemplaar worden. Ik ga me ook eens verdiepen in het importeren van een Duitser. Als forummers dat zelf ook gedaan hebben hoor ik graag wat er allemaal bij komt kijken.

Hier tot slot nog een foto van m'n huidige Japanse hok. Is een 2004 WRX, getuned door Prodrive. Zit nu op 265 pk.

Ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen om van een 2004 over te gaan naar een 1995 of 1996 en van 100.000 km naar zeer waarschijnlijk ruim meer dan het dubbele.

Hoop hier veel handige en interessante info van het forum te plukken. :)

Groeten,
Gijs

)()()sT

Welkom!
Zoek je een 850 station of een sedan? Jeroentjuh heeft een nette 4-deurs te koop staan hier.

Succes met de zoektocht ;)

Boeijke

Welkom Gijs.

Idd, van de R zijn meerdere kleuren te krijgen.
Kijk hier eens goed rond: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7007.0.html
En hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,5306.0.html

Mooie soeb trouwens!!

Willem

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

StefanCJ

Welkom op `t forum Gijs. Spijt zul je zeker krijgen (omdat je niet veel eerder een 850 gekocht hebt  ;D)

jrkalf

Subaru... je weet waar het voor staat... subaru, omgedraaid: u r a bus == You aRe A BUS!

Die auto is niet aan mij besteed, ik houdt van de snelle baksteen :)
Zo'n DOP komt thuis makkelijk door de keuring, ik heb ook een T-5R langs de regering moeten loodsen. Dat lukte alleen met een donker gekleurd gevalletje, die gele banaan mocht niet.

Succes met je zoektocht, maar houdt rekening met het volgende bij zowel T-5R als R modellen: Een hoop van de aangeboden T-5R / R wagens zijn duur en vereisen veel onderhoud in "verborgen" gebreken. Ga rustig op zoek en kijk ook even in het aankoop tips forum.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Gijszoekt(T-5)R

@ Joost: inderdaad vergeten te vermelden: ik zoek een 855, station dus. Eerst voorkeur: handgeschakeld. Maar heb nooit een AT gereden dus wellicht is dat ook wel lekker... :eusa_think:

@ Willem: die waardevolle topics had ik al gevonden ja. Kan ik zeker iets mee.

Moet trouwens wel zeggen dat de zoekfunctie op dit forum niet echt feilloos werkt. :-\ Of ik doe echt iets verkeerd.


Wout309t

Daar ben je al snel achter, die is inderdaad ruk.
De beste resultaten staan meestal op de laatste pagina.. ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

jrkalf

Citaat van: Gijszoekt(T-5)R op 18-08-2010 11:38:49
@ Joost: inderdaad vergeten te vermelden: ik zoek een 855, station dus. Eerst voorkeur: handgeschakeld. Maar heb nooit een AT gereden dus wellicht is dat ook wel lekker... :eusa_think:

@ Willem: die waardevolle topics had ik al gevonden ja. Kan ik zeker iets mee.

Moet trouwens wel zeggen dat de zoekfunctie op dit forum niet echt feilloos werkt. :-\ Of ik doe echt iets verkeerd.

Precies, die zoekfunctie moet je vergeten. Je kan beter google gebruiken met de site parameter op volvo850forum.nl :)

855 station.
Handgeschakeld of Automaat, de eerste kan meer vermogen halen uit de standaard bak (indien je gaat tunen).
De automaat bak kan slechts 280pk leveren, standaard. Daarna moet je de bak reviseren/verstevigen.

Automaat rijdt overigens heerlijk in de file. Gewoon gas en remmen. Geen gehark met het pookje, heeerlijk!
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

StefanCJ

Overigens: als je éénmaal in een AT gereden hebt, wil je nooit meer anders. Heerlijk, zeker in de file.

En voor wat betreft de zoekfunctie, als je aanvinkt "zoek op onderwerp" gaat het al een flink stuk beter.  ;)

Gijszoekt(T-5)R

Citaat van: jrkalf op 18-08-2010 11:36:29
Subaru... je weet waar het voor staat... subaru, omgedraaid: u r a bus == You aRe A BUS!

Die auto is niet aan mij besteed, ik houdt van de snelle baksteen :)
Zo'n DOP komt thuis makkelijk door de keuring, ik heb ook een T-5R langs de regering moeten loodsen. Dat lukte alleen met een donker gekleurd gevalletje, die gele banaan mocht niet.

Succes met je zoektocht, maar houdt rekening met het volgende bij zowel T-5R als R modellen: Een hoop van de aangeboden T-5R / R wagens zijn duur en vereisen veel onderhoud in "verborgen" gebreken. Ga rustig op zoek en kijk ook even in het aankoop tips forum.

Ha ha, ik snap dat die Japanse "tupperware-bakken" hier niet de eerste voorkeur hebben! Ik moest er eerst zelf ook niets van hebben. Was helemaal weg van Franse auto's. Maar toen ik een keer in een WRX had gereden was ik verkocht. Het is zeker niet de mooiste auto op deze aardkloot, maar dat vermogen en wegligging is fenomenaal. En goed betaalbaar. Maar zo'n Volvo blokkendoos heeft ook wel wat hoor! ;D

Gijszoekt(T-5)R

Ik kan op m'n fietsie naar m'n werk dus in de file sta ik zelden dus daarvoor hoef ik geen AT te kopen. Zit eigenlijk vooral in het weekend in de auto en maak dus "maar" zo'n 17.000 km per jaar.

Tunen ben ik eigenlijk ook niet van plan.

Maar bedankt voor het warme welkom heren! ;)

StefanCJ

Ook om in het weekend lekker te cruisen is een AT geweldig! Eigenlijk gewoon altijd, zelf met die stok in de benzine roeren is zoo 1990.  ;)

Ludo

Welkom Gijs.

Citaat van: Gijszoekt(T-5)R op 18-08-2010 11:08:48
Ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen

De vierwiel aandrijving ga je wel missen hoor.

Wat de zoekfunctie betreft, als je weet wat je zoekt, werkt die perfect.  ;)

Piere

Citaat van: StefanCJ op 18-08-2010 11:46:05
Als je éénmaal in een AT gereden hebt, wil je nooit meer anders.

:eusa_snooty:

Het is leuk, maar je moet nu ook niet overdrijven hè  :eusa_naughty:


Nee serieus, dat is van persoon tot persoon, ik verkies MT boven AT terwijl dat vb bij m'n broer net omgekeerd is. Ligt eraan wat je prefereert qua rijgedrag natuurlijk :)

Afijn, veel succes met je zoektocht en welkom hier ;)

Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/