Bijzondere foto's

Gestart door Ben, 15-09-2010 07:59:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Reitse

Citaat van: Taranis op 04-05-2011 12:23:00
Citaat van: VolvoMafia op 04-05-2011 12:18:12
we worden overspoeld met allerlei belastingvrije hokken van 1985-86 de laatste tijd geloof ik. Zie er steeds meer rijden. Wordt tijd dat ze daar de belastingvrijstelling vanaf kiepen, alleen auto's van voor 1960 belastingvrij, 1961 tot 1970 een beetje en 1970-1975 een beetje meer. De rest gewoon volle mep. Dit icm al die electrische meuk zorgt ervoor dat de inkomsten dalen en dat gaan ze weer bij ons zware Volvo rijders halen. Let maar op.

Wat een kul. Gewoon weer terug naar de oude situatie: alles van 25 jaar en ouder belastingvrij. Dat is beter voor het milieu dan al die pre-1987 hokken of volgens jouw voorstel zelfs pre-1960.
als je dat argument aanhoudt moet je gewoon stellen dat geen enkele auto meer belastingvrij wordt, maar hoe ouder hoe meer belasting.

Taranis

Citaat van: Reitse op 04-05-2011 12:52:14
Citaat van: Taranis op 04-05-2011 12:23:00
Citaat van: VolvoMafia op 04-05-2011 12:18:12
we worden overspoeld met allerlei belastingvrije hokken van 1985-86 de laatste tijd geloof ik. Zie er steeds meer rijden. Wordt tijd dat ze daar de belastingvrijstelling vanaf kiepen, alleen auto's van voor 1960 belastingvrij, 1961 tot 1970 een beetje en 1970-1975 een beetje meer. De rest gewoon volle mep. Dit icm al die electrische meuk zorgt ervoor dat de inkomsten dalen en dat gaan ze weer bij ons zware Volvo rijders halen. Let maar op.

Wat een kul. Gewoon weer terug naar de oude situatie: alles van 25 jaar en ouder belastingvrij. Dat is beter voor het milieu dan al die pre-1987 hokken of volgens jouw voorstel zelfs pre-1960.
als je dat argument aanhoudt moet je gewoon stellen dat geen enkele auto meer belastingvrij wordt, maar hoe ouder hoe meer belasting.

Als je buiten beschouwing laat dat het slechter is voor het milieu cq meer energie kost om een nieuwe auto te produceren dan door te rijden met een reeds bestaande auto (de denkwijze van ongeveer de hele politiek :-\ ), dan is dat inderdaad nog niet zo'n gek idee. Ware het niet dat het dan alleen voor de mensen die nieuwe auto's kunnen betalen nog te doen is om je betaalbaar per auto te verplaatsen.

FGG

Citaat van: VolvoMafia op 04-05-2011 12:18:12Dit icm al die electrische meuk zorgt ervoor dat de inkomsten dalen en dat gaan ze weer bij ons zware Volvo rijders halen. Let maar op.
Dat die electrische meuk belastingvrij is begrijp ik nog steeds niet. Volgens mij is de MRB nog steeds de primaire bron voor het onderhouden van de infrastructuur en die blauwe Prius maakt daar net zo makkelijk gebruik van als mijn V70. Dat diesels en LPG-auto's meer betalen kan ik begrijpen omdat er van uit kan worden gegaan dat die auto's meer dan 't gemiddeld aantal km's maken. Om dezelfde redenen zijn de klassiekers vrijgesteld.
Als 't om 't milieu gaat moet je de hele meuk van vóór 1970 er uit kieperen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Walter

Citaat van: Taranis op 04-05-2011 12:23:00
Citaat van: VolvoMafia op 04-05-2011 12:18:12
we worden overspoeld met allerlei belastingvrije hokken van 1985-86 de laatste tijd geloof ik. Zie er steeds meer rijden. Wordt tijd dat ze daar de belastingvrijstelling vanaf kiepen, alleen auto's van voor 1960 belastingvrij, 1961 tot 1970 een beetje en 1970-1975 een beetje meer. De rest gewoon volle mep. Dit icm al die electrische meuk zorgt ervoor dat de inkomsten dalen en dat gaan ze weer bij ons zware Volvo rijders halen. Let maar op.

Wat een kul. Gewoon weer terug naar de oude situatie: alles van 25 jaar en ouder belastingvrij. Dat is beter voor het milieu dan al die pre-1987 hokken of volgens jouw voorstel zelfs pre-1960.

Auto's van voor 1960 worden zeer zelden voor dagelijks gebruik ingezet. Daar rijd je hooguit 1000km per jaar mee, op zondagen. Dan valt die uitstoot ook wel mee. De auto's van na 1980 zijn dusdanig van kwaliteit dat ze (mits niet weggrot) goed dagelijks te gebruiken zijn. Doe je dat, mag je ook voor dagelijks betalen. Dat si de reden geweest van die 25 jaar regel destijds. Maar dat is ingehaald door de tijd.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

KIM

Citaat van: VolvoMafia op 04-05-2011 12:18:12
we worden overspoeld met allerlei belastingvrije hokken van 1985-86 de laatste tijd geloof ik. Zie er steeds meer rijden. Wordt tijd dat ze daar de belastingvrijstelling vanaf kiepen, alleen auto's van voor 1960 belastingvrij, 1961 tot 1970 een beetje en 1970-1975 een beetje meer. De rest gewoon volle mep. Dit icm al die electrische meuk zorgt ervoor dat de inkomsten dalen en dat gaan ze weer bij ons zware Volvo rijders halen. Let maar op.
1960 vind ik een beetje overtrokken. Heb je er zelf 1 van voor 1960 soms?
Ik heb heb Topolino uit 1936 en een TR7 cabrio uit 1980; met de Toploino kom ik nog niet aan de 1000 km/jaar en met de TR kom ik hooguit aan de 5000. Die laatste zou dus onder jou regels onbetaalbaar voor mij worden, terwijl het historisch nut er wel degelijk is.

Ik denk dat de FEHAC eens met goede ideeen moet komen zodat de juiste auto's als klassieker worden aangeduid. Een maximaal kilometrage op vrijgestelde auto's is misschien ook een goed idee.

Ik heb ook een 740 uit '89; dat kun je heel eerlijk gezegd nog geen klassieker noemen. Waarom niet? Er rijden er gewoonweg nog teveel. Ik zou met deze auto echter wel goedkoper uit zijn wanneer de kilometerheffing zijn intrede doet.
Dat was trouwens een reden om de regeling tot 1985 door te laten gaan; auto's die jonger zijn, zouden in de periode dat de kilometerheffing zijn intrede zou doen belastingvrij worden. Nu dit op de lange baan is geschoven, ben ik benieuwd met wat voor oplossing ze komen gaan.

Walter

Citaat van: KIM op 04-05-2011 15:52:20
1960 vind ik een beetje overtrokken. Heb je er zelf 1 van voor 1960 soms?
Ik heb heb Topolino uit 1936 en een TR7 cabrio uit 1980; met de Toploino kom ik nog niet aan de 1000 km/jaar en met de TR kom ik hooguit aan de 5000. Die laatste zou dus onder jou regels onbetaalbaar voor mij worden, terwijl het historisch nut er wel degelijk is.

Die is wel van voor 1960 ja, van mij mogen ze de grens ook wel op WOII zetten  ;D

<<------- Maar heb zelf ook een '78-er 343 gehad, die had ik dan ook weg moeten doen. En vol belasting betalen voor die 1700kg Buick zal naast de 1558kg V70 ook lastig gaan.

Ben met je eens dat de TR de dupe is van mijn stelling. Alleen het huidige systeem gaat ten onder door al die rokende MB diesels, BMW's, Peugeots, en helaas ook de Volvo 200's.

Citaat van: KIM op 04-05-2011 15:52:20
Ik denk dat de FEHAC eens met goede ideeen moet komen zodat de juiste auto's als klassieker worden aangeduid. Een maximaal kilometrage op vrijgestelde auto's is misschien ook een goed idee.

Als je al ziet hoe makkelijk je bij nieuwe auto's de km stand aanpast, kun je bij de oudere auto's juist heel makkelijk de teller loskoppelen. En dan is het niet meer te controleren welk kilometrage je jaarlijks rijdt. Alle wegenbelasting vervangen door verhoging brandstofprijs is misschien eerlijk, dan wordt je ook beloond met een zuinige auto of door weinig te rijden.

Optie voor de categorie 1975-1985 met echte klassiekerstatus (dus geen 240 op gas) kan een 60 dagen kaart zijn, kun je met gereduceerd tarief toeren. Alleen hoe controleer je dat dan weer....

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

UserID6342

Citaat van: Taranis op 04-05-2011 12:23:00
Citaat van: VolvoMafia op 04-05-2011 12:18:12
we worden overspoeld met allerlei belastingvrije hokken van 1985-86 de laatste tijd geloof ik. Zie er steeds meer rijden. Wordt tijd dat ze daar de belastingvrijstelling vanaf kiepen, alleen auto's van voor 1960 belastingvrij, 1961 tot 1970 een beetje en 1970-1975 een beetje meer. De rest gewoon volle mep. Dit icm al die electrische meuk zorgt ervoor dat de inkomsten dalen en dat gaan ze weer bij ons zware Volvo rijders halen. Let maar op.

Wat een kul. Gewoon weer terug naar de oude situatie: alles van 25 jaar en ouder belastingvrij. Dat is beter voor het milieu dan al die pre-1987 hokken of volgens jouw voorstel zelfs pre-1960.
Helemaal mee eens.

arjenT5R

pffffffffff hou op he.... laat de mens ook een keer een belasting voordeeltje hebben
het is allemaal al duur genoeg en als jij wat betrouwbaars vind van voor 86 ga dan alsjeblieft je gang
het is toch altijd een bepaald slag volk of liefhebber dat het spul rijdt

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Luc

Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

fearless

 :eusa_dance:  Rijd best lekker !!  ::)


fearless


elianmars


nsdnayz

U roept, en wij draaien!  ;D



Laserblue

Citaat van: nsdnayz op 08-05-2011 01:50:56
U roept, en wij draaien!  ;D

http://img861.imageshack.us/img861/4928/fotosjop.jpg


Die deur is nu het doorgeefluik van de plaatselijke Chinees? ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

pwassink

Artistiek juist gebruikte volvo  ;)  :



Meer info over deze vorm van stapelkunst ..
http://hbr.org/2010/10/dont-tweak-your-supply-chain-rethink-it-end-to-end/ar/1
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂