Roffel uitgelaten

Gestart door hpetak, 12-03-2004 16:12:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hpetak

Volvofreaks ;D,

Eindelijk heb ik m'n zomerbanden er weer op zitten.
Nu kon ik ook eindelijk de nieuwe RICA software aan de tandvoelen.Dus ik naar de Duitse grens toe.
M'n roffeltje voelde al aankomen dat het echt leuk ging worden.DE turbo floot en floot  en m,n EBC slishte en slishte bij iedere rembeweging naar hartelust.
In Duitsland het gas erop ;D.Kom ik toch met >200  aan rijden,gaat er een Subaru impresa met zon evo taartschep achterop tergent langzaam inhalen.Ik in de ankers en dan geeft die klojo gas.Ik dus ook en ga met m mee.We hadden behoorlijk tegenwind.Die klojo gaat naar rechts.Ik niet blijf gewoon links rijden.En in de 4 rij ik die klojo voorbij!!Na >5000 rpm nog volop trekkracht!!(Jazelf Was de koek niet op bij 6000rpm)
Tja en dan zit je op een gegeven moment aan de 250  8)en is ie er niet meer(geeft het op).Maar wat een software van RICA.ongehoord!!!Op de terugweg >260(wind mee)  gereden en dat bleef maar trekken.Het was echt een ogehoorde ervaring(Bij 'n vorige RICA software was dit niet zo).Ik denk dat m'n roffeltje nog wel een stuk verder kon.En dat voor een v70 R AWD.
In nederland aangekomen lekker rustig geroffeld.Hij klonk GELUKKIG  ;D


Ben


marcelV70R

kikken man!
zodra ik de zomerbanden erop heb zitten, ga ik ook een x naar de duitse autobaan.
ik wil ook wel eens weten wat de top van mijn 2.0 litertje is.

hpetak

Volvofreaks ;D,

Wat is het toch heerlijk weer buiten. ;)
lekkere natte sneeuw regen,bakken uit de lucht :P.Ik ga dan meestal na mijn werk even relaxen in mn R. Altijd hetzelfde rondje.Stukje snelweg,snelweg af bijna haakse bocht naar rechts,meteenw weer naar rechts P plaats op lekker zig zaggen P-plaats af onder de snelweg door rechts de snelweg weer op lekker hard en glijdend knetter hard de snelweg op accelerern en daarna weer eraf vol in de ankers  en dan rustig de dorpsstraat in rijden alsof er niets is gebeurt :D
Wat ik dan ook als ultiem genot ervaar...is met mn R AWD lekker glijden met 4 banden door de bocht. Heerlijk.je ruikt na afloop je auto dan ook!!
Hopen op een volgende natte sneeuwbui!

hpetak

volvofreaks ;D,

vndaag weer even naar Duitland geweest om mn roffeltje uit te laten.Zat er dit keer een BMW achter mn kont te drukken.Ter informatie(en voor iedere volvochipper natuurlijk al bekend) geen enkel probleem was het om deze voor te blijven.Gewoon die Bmw weggereden 8).
Ik heb hem meerdere malen tot aan mn bumper laten komen en toen vanaf de 4 versnelling gas erop weggereden.Het bleek een 735i te zijn(geen 745i helaas).
Was wel weer lekker om de 260 te passeren ;D.

hpetak

#6
Volvofreaks ;D,

Wat is het toch heerlijk weer.Ben vandaag toch maar weer even naar Duitsland gereden. Lekker toeren.
Op de terugweg weer een BMW (oude 7 serie zonder type aanduiding) ingehaald.In mn achteruitkijk spiegeltje zag ik de brede nieren(dan is het een 12 cilinder dacht ik)  op de neus van deze bmw.
Wat een geluk dat ie me niet kon bijhouden(>250) ;D.De teller bleef steken op 260.Tja, mn v70 R AWd mag dan wel sloom zijn  bij het optrekken bij een stoplichtsprint  maar op de duitse autobaan is ie TOP.
Toch voelde ik me niet helemaal lekker bij die hoge snelheid vandaag.Het leek wel of ie zwerig werd(Zat natuurlijk tussen mn oren ;)).Mn banden zijn ook zo afgerond voor door al dat gescheur in lelystad.
Ik denk dat ik er binnenkort toch maar weer een paar nieuwe onder zet!

hpetak


Het was 4 April.De dag waar we bij Gelredome moesten verzamelen om naar Lelystad af te reizen.Bert met z'n gele T5r had een stinger erin.De heen en terug reis zeer hard gereden.
Zojuist de post geopend.Blijk ik een Boete voor te hard rijden gekregen te hebben.Pleyweg-nijmegen-oost.Waar is dat???Daar mag je geen 80 km\u maar 50 km\u.Ik reed 32 km te hard!!Boete 205 euro!! >:( >:( Rij ik heel errug vaak snoei hard blijkt dat ik net voor het Gelredome geflitst ben om 8.00 uur precies.Nooit geweten dat daar zon kast staat.
ik baal er goed van!!

hpetak

volvofreaks ;D,

Vandaag vroeg opgetstaan om in BIelefeld een auto te gaan bekijken.Heenreis ging prima.Lekker roffelen tussen 220 en 250 8).
Op de terugweg werd ik ingehaald door een audi 4,0 tdi sedan!!
Wat gaat dat ding hard zeg ongehoord.De oude versie heb ik ooit met mn oude t5 wel ingehaald Maar deze nieuwe audi.
Ik kon hem wel bij blijven.Maar hij liep telkens tussen  220+ietsje van me weg  >:(Met de teller op de 260 ;D bleven we op dezelfde afstand rijden.Hij maakt wel hele zwarte rookwolken bij gasgeven.Ongehoord hoe hard die diesel ging?? Het was wel 22 graden buiten en dat is jammer natuurlijk anders zat er wel meer in.Ik herb wel een hele volle tank erdoor gejaagd  500km gereden. Gem 6,1 gereden.Mijn roffel was weer helemaal tevreden :P ;D

hpetak

#9
Lieve volvofreaks :-[,

Ik heb ik enige weken nog verteld dat ik probleemloos 100 k  gechipt met mn V70 r Awd gereden heb blijkt nu dan toch eindelijk mn visco koppeling het begeven te hebben!!

Dus wees gewaarschuwd bij > 100k gechipt rijden.

Dat wordt een dure grap Hans vertelde Jo mij van volvo >:(!Ik ben benieuwd wat dat geintje gaat kosten. Ik heb wel een v50 dieseltje meegekregen als leenauto(ik mocht geen meter meer rijden)rijd goed zegt!! ;D

hpetak

volvofreaks ;D,

Net terug uit de stad met mijn zoon sta ik bij het stoplicht(naast oude pand van het bmw ekris arnhem)naast een zwarte BMW M3 met hele lelijke niet orginele velgen.Ook een pappa met 2 kids(gewoon los in de auto :o).Toch even geprobeerd om te kijken wat het verschil is.Viel me mee!! Pas bij de derde versnelling ging ie wel een stuk sneller en stak ie zn kont net voor de mijne.Bleef er wel even achterhangen 8)Wijst die vent naar zn voorhoofd :-\Tja goed voorbeeld voor de kids.
Het spectaculaire geluid dat mijn roffel geeft bij doortrekken voorbij 6000 toeren wrrrrrrrrrrrrrrrrrrr,wrrrrrrrrrr :P
Daarna weer keurig naar huis gereden.