How to: microschakelaars deurslot V70/S70 vervangen

Gestart door niwesa, 12-10-2010 23:19:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

niwesa

Onderstaand een beschrijving van mijn ervaringen m.b.t. tot het vervangen van de microswitches van het deurmechanisme van de Volvo V/S70. Schakelaartjes komen van Conrad, en kosten slechts 2,37 euro per stuk. De verzendkosten zijn meer helaas.

Voor de zekerheid had ik wel even een extra slot besteld (Boy Geenacker)

Eerst de oude schakelaars verwijderd. Is even prutsen maar uiteindelijk wel gelukt. Heb de oude schakelaars met een klein tangetje kapot geknepen en losgesoldeerd. Overtollige soldeer weggezogen



Vervolgens de boel ontvet en de schakelaars met secondelijm vastgelijmd. De soldeerpennetjes van de schakelaars vallen precies in de contacten van het slot.



Vervolgens de contacten gesoldeerd. Linker contact van de "horizontale" switch heeft geen aansluiting.



Had helaas niets in huis om de contacten af te schermen. Morgen even kijken voor een twee componentenlijm om de schakelaartjes in te smeren.
De schakelaars komen van Conrad. Bestelnummer Bestnr.: 703152 - 89



Al met al een leuk klusje voor de avonduren. Ben er wel een uurtje mee bezig geweest, maar de kostenbesparing is het waard.

Verkoopt helaas zijn mooie V70

UserID6342

Super dat je het voor elkaar gekregen hebt !  Maak je een hoop mensen blij mee denk ik zo, want die hoeven omwille van die switches nu niet meer het complete slot te vernieuwen bij een *70.

Ibanez


Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

j3r03n

Goed man! Mijn rechter voordeur begint af en toe kuren te krijgen dus ik zal er ook een keer aan moeten geloven.
Ik als soldeern00b kan alle extra info goed gebruiken. Wat wil je bijvoorbeeld afschermen met twee componentenlijm?
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

Varioclean

Wat ook vaak helpt en een"snelle" oplossing is :
een klein stukje plastic (bv van een doorzichtig plastic bekertje) met secondenlijm onder de aanslag van het schakelaartje plakken.
Meestal is nl het schakelaartje niet kapot maar het aanslag knopje iets versleten zodat met een 0,5  overbrugging alles weer werkt.

mvgr Varioclean

gaheuver

Citaat van: koen.s op 24-10-2012 22:01:41
Bij mij blijft de instap verlichting branden, alleen als ik de deur hard dichtgooi gaat hij uit.
Werkt het bovenstaande ook daarvoor?

Dan gaat dit zeker werken! Ik had precies hetzelfde met mijn V70

Marc O.

Citaat van: koen.s op 14-11-2012 20:58:54
Citaat van: gaheuver op 14-11-2012 20:54:12
Citaat van: koen.s op 24-10-2012 22:01:41
Bij mij blijft de instap verlichting branden, alleen als ik de deur hard dichtgooi gaat hij uit.
Werkt het bovenstaande ook daarvoor?

Dan gaat dit zeker werken! Ik had precies hetzelfde met mijn V70

Oke ga ik dat binnenkort doen.

Heb je dit al geprobeerd? Sta op het punt om die schakelaartjes te bestellen, maar dan moet er meteen een soldeerbout bij (die heb ik niet). Een stukkie plastic plakken is dan wat goedkoper ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: koen.s op 06-03-2013 21:04:11
Citaat van: Marc O. op 06-03-2013 20:45:50
Citaat van: koen.s op 14-11-2012 20:58:54
Citaat van: gaheuver op 14-11-2012 20:54:12
Citaat van: koen.s op 24-10-2012 22:01:41
Bij mij blijft de instap verlichting branden, alleen als ik de deur hard dichtgooi gaat hij uit.
Werkt het bovenstaande ook daarvoor?

Dan gaat dit zeker werken! Ik had precies hetzelfde met mijn V70

Oke ga ik dat binnenkort doen.

Heb je dit al geprobeerd? Sta op het punt om die schakelaartjes te bestellen, maar dan moet er meteen een soldeerbout bij (die heb ik niet). Een stukkie plastic plakken is dan wat goedkoper ;D

Nog niet geprobeerd, moet het nog steeds een keer doen.
Zou het eerst proberen met het stukje plastic, een schakelaar kan je altijd nog bestellen.

Ja, da's inderdaad ook waar.
...The Nile isn't just a river in Africa...

plukkie

ik heb hier een oude bankpas aan opgeofferd, en alles was weer goed :D
480, V70 2.0 10v; 850R 2.3; V70R Saffron
Carbagerun T5 2.0; C70 Cabrio 2.4T
Mits PHEV Outlander ???

en terug bij V70RN (2003) :-)

StefanCJ

Bij mij gaat de instapverlichting van de LV-deur vaak niet aan bij het openen van de deur. Kan dit ook aan de microswitch liggen?

thuur

Citaat van: StefanCJ op 22-03-2013 20:13:38
Bij mij gaat de instapverlichting van de LV-deur vaak niet aan bij het openen van de deur. Kan dit ook aan de microswitch liggen?

Jah.


Gr 8)

StefanCJ

Dan ga ik binnenkort de optie met het stukje plastic eens proberen. Solderen is niet één van mijn specialiteiten.

:)

StefanCJ

Als een microswitch niet werkt, krijg je dan geen foutmelding die ik met VOL-FCR kan uitlezen?

thuur

Nee. CV denkt simpelweg dat een deur niet open of dicht is, wat een normale toestand is. Andere microswitch is enkel voor het lampje, zit geen elektronica achter.


Gr :D