Auteur Topic: 855 Total Loss, we gaan verder met een D5!  (gelezen 79313 keer)

arjen850

• Forumsponsor
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • volvo bloed blijft stromen
Re: 855 Total Loss, we gaan verder met een D5!
« Reactie #1200 Gepost op: 18-09-2018 15:02:12 »
Heftige periode hoor, fijn dat je ondanks het verdriet toch ook kunt genieten met je dochters. Heel veel sterkte toegewenst voor jullie.

Overigens heb ik hier een zwarte 2002N staan waar een goed portier in zit. Verdiend een poets beurt, maar zitten geen deuken oid in.

classicT5

• Jeroen
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1201 Gepost op: 18-09-2018 19:34:12 »
Sterkte in deze tijden, hoop dat je vooral mooie herinneringen overhoudt, dat naast dit diepe dal/periode en er ook nog bergen aan mooie dingen blijvend zijn.

Taranis

• Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t conv.
« Reactie #1202 Gepost op: 23-09-2018 18:44:01 »
Volvo gerelateerd:
Gisteren op het parkeer terrein van het ziekenhuis is er iemand de bestuurders deur ingereden. Geen briefje, geen bewakingscamera beelden. Bah. Weer een lelijke deuk, weer een fluitende deur op de snelweg, weer geen strakke auto meer.

Iemand nog een linker deur voor een V70N in 019 te koop?

Dat soort dingen kun je er dan net nog even lekker bij hebben ja  :eusa_wall:

We blijven het knap vinden hoe je er mee omgaat en de kids niet 'vergeet'. Hou vol!

Bekende stek in Willemstad trouwens ;D
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

Snellebaksteen

• Dummy's love Volvo's
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 RIP. V70 D5 nu.
« Reactie #1203 Gepost op: 10-10-2018 22:16:30 »
Ondertussen is de D5 alweer een tijdje keurig strak met dank aan Arjen850 en Dirk, die hadden nog een N in 019 staan met een goede deur.

Km stand bijna 580.000.

Vanochtend weer in het ziekenhuis geweest, erg goed nieuws mogen ontvangen: op alle scans is verkleining van de tumors te zien, de bloedwaardes zijn allemaal significant verbeterd en de bijwerkingen zijn momenteel goed te beheersen met pretnison.
Ze heeft veel meer kracht dan een maand terug, lopen is nog steeds moeizaam maar het gaat nu met behulp van een rollator wel. Een rollator is alweer een stap beter dan de rolstoel waar ik haar de laatste maanden in rond duw.
Om dit goede nieuws te vieren zijn we samen boodschappen gaan doen. Klinkt heel stom en suf maar het was voor het eerst sinds 5 maanden dat ze dat weer kon doen. Ze heeft er echt van genoten.

Ik heb goede hoop dat we een aantal maanden uitstel hebben gekregen door deze therapie. Als haar lichamelijke situatie kan blijven zoals het nu is dan kunnen we nog echt dingen gaan doen. Dingen die  de meiden nooit meer gaan vergeten.
Ik ben heel dankbaar voor de mogelijkheden die de medische wetenschap ons biedt, fijn dat we in een land wonen waar zoveel mogelijk en bereikbaar is.

Nomore Kliko Koereur, Dark D5 Driver now.
Saaie Silver S40 on the Side.

razorx

• Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
« Reactie #1204 Gepost op: 10-10-2018 22:22:02 »
Roerend je bericht!
Het beste jullie beiden. Ook nu heeft dat betekenis of juist nu!

)()()sT

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70R | V60D | T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
« Reactie #1205 Gepost op: 11-10-2018 06:38:46 »
Helemaal mee eens...! Ik heb bewondering en respect voor jou en hoe je ook deze situ benadert.
Ik gun jullie uiteraard het allerbeste, maar gezien de hele situatie allereerst nog zoveel mogelijk tijd samen.

elianmars

• V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
« Reactie #1206 Gepost op: 11-10-2018 07:23:05 »
Fijn dat het jullie gegund is om langer van elkaar te mogen genieten. Probeer dat ook zo veel mogelijk te doen!

Taranis

• Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t conv.
« Reactie #1207 Gepost op: 11-10-2018 11:08:49 »
Geweldig dat jullie wat extra tijd hebben om mooie herinneringen te maken. Geniet!!

Je dankbaarheid siert je.
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

V70geRwin

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70R automaat 426
« Reactie #1208 Gepost op: 11-10-2018 11:20:05 »
Ondertussen is de D5 alweer een tijdje keurig strak met dank aan Arjen850 en Dirk, die hadden nog een N in 019 staan met een goede deur.

Km stand bijna 580.000.

Vanochtend weer in het ziekenhuis geweest, erg goed nieuws mogen ontvangen: op alle scans is verkleining van de tumors te zien, de bloedwaardes zijn allemaal significant verbeterd en de bijwerkingen zijn momenteel goed te beheersen met pretnison.
Ze heeft veel meer kracht dan een maand terug, lopen is nog steeds moeizaam maar het gaat nu met behulp van een rollator wel. Een rollator is alweer een stap beter dan de rolstoel waar ik haar de laatste maanden in rond duw.
Om dit goede nieuws te vieren zijn we samen boodschappen gaan doen. Klinkt heel stom en suf maar het was voor het eerst sinds 5 maanden dat ze dat weer kon doen. Ze heeft er echt van genoten.

Ik heb goede hoop dat we een aantal maanden uitstel hebben gekregen door deze therapie. Als haar lichamelijke situatie kan blijven zoals het nu is dan kunnen we nog echt dingen gaan doen. Dingen die  de meiden nooit meer gaan vergeten.
Ik ben heel dankbaar voor de mogelijkheden die de medische wetenschap ons biedt, fijn dat we in een land wonen waar zoveel mogelijk en bereikbaar is.

Wat fijn en mooi, het is jullie zo gegund!
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

Snellebaksteen

• Dummy's love Volvo's
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 RIP. V70 D5 nu.
« Reactie #1209 Gepost op: 15-11-2018 23:43:01 »
Wederom een update:
De verbetering in de gezondheidssituatie van Diana zet nog steeds door, ze loopt weer zonder rollator, al gaat het niet snel en is het soms een beetje wankel. Ze is weer mobiel. Ze loopt zelf naar de Spar op het dorp voor de kleine boodschapjes, ze heeft zelfs alweer in de S40 gereden. Blij dat dat een automaat is, juist haar linkervoet doet niet altijd wat ze wil.
We doen als gezin heel bewust leuke dingen; vanaf Pernis met de watertaxi over de maas naar R'dam om te lunchen in hotel New York, naar de Beekse Bergen, naar opa in Steenwijk en met z'n viertjes uit eten bij de Rosmolen in Willemstad, dat soort dingen.

De D5 heeft vandaag groot onderhoud gehad.
Dat had hij wel verdient aangezien ik in de afgelopen twee dagen weer 1700 kilometer gereden heb. Lang in de file gestaan rond Parijs maar verder zonder enig probleem heel snel op en neer geroet naar Nantes om een leverancier te bezoeken. Van de achterbank lag 1 deel plat want er moest een grote, zware, hydraulische cilinder mee.
Heerlijk aan de Atlantische Oceaan in een hotelletje gezeten, genoten van al het lekkere dat de zee te bieden heeft op culinair gebied en een wijntje zitten drinken aan het strand van les Sables d'Olonne. Goede meeting gehad, korting bedongen voor de toekomst, mee uit lunchen genomen, excuses ontvangen voor de defecte cilinder en met een vers exemplaar achterin weer retour. De quality director rijdt daar trouwens in een V60, de general manager rijdt in een V90 en de rest van het bedrijf (300 man) rijdt in franse rommel.
Het feit dat ik met een V70 aankwam gaf direct een bepaald sfeertje. Een Volvo in Frankrijk heeft een duidelijke status, al is het een 15 jaar oud hok met bijna 6 ton op de teller.

Ik heb de draagarmen vervangen, de remblokken en de stuurkogels.
Morgen even laten uitlijnen en dan is alles weer strak aan de voorkant.

Ik ben een week of twee terug naar de Drie Gratis Deukjes verwijderen actie van Centraal Beheer geweest, weer 3 kleine parkeerplaats putjes minder, zo langzamerhand zit er geen plekje meer aan.
Wel zie ik op het dak naast de dakrails een blaasje zitten. Roest!
Ik ga er niks aan doen tot het een echt open plekje is, tot dat moment is er niks te zien en zou het net zo goed een druppel kunnen zijn.
Ook zitten er onder alletwee de achterdeur rubbers wat bruine vlekjes, die heb ik met Novorocks (ofzoiets) behandeld, ik hoop dat dit een paar jaartjes uitstel geeft.

Kmstand 585.750. We dieselen lekker verder.

Nomore Kliko Koereur, Dark D5 Driver now.
Saaie Silver S40 on the Side.

elmarconi

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
« Reactie #1210 Gepost op: 16-11-2018 01:13:33 »
Mooi. Watertaxi naar hotel New York, erg leuk. Vaker doen!

Respect verdien je in Frankrijk omdat een 15 jaar oud Volvo-hok nog best representatief is.
Met een 2003 Renault Laguna voorrijden schept m.i. toch andere verwachtingen...

Drie Gratis Deukjes verwijderen actie van Centraal Beheer: leuke tip!

--
Autogas Inside . . .

de Boeing

• Lid 500+
  • Online Online
  • 855R AUT Lpi
« Reactie #1211 Gepost op: 16-11-2018 01:23:06 »
Had hier nog niet op gereageerd, ken je verder niet maar heb wel telkens met een krop in de keel de updates zitten lezen.
Mooi dat het beter gaat dan gedacht en hopelijk kunnen jullie nog veel meer en langer genieten samen als familie.

En qua volvo, d5 zou niet direct mijn keuze zijn maar voor dit soort ritten toch wel de ultieme reis combinatie. Blijft het interieur wat meer gespaard van rammels dan de classic/850's op leeftijd?

Chris

• a.k.a. Gris
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V60 T5 GT MY'16
« Reactie #1212 Gepost op: 16-11-2018 07:29:25 »
Goed om te horen dat de verbetering nog steeds doorzet Reinier. En fijn om te lezen dat jullie nu als gezin dingen kunnen doen!

Een Volvo is in Frankrijk een schaarste product he ;).... ze hebben waarschijnlijk ook gewoon geen idee hoe oud een N feitelijk alweer is :P. Wel leuk om te lezen dat het ook daadwerkelijk iets doet als je in een Volvo aankomt.

Mocht die roest aan je portieren doorzetten. Ik heb nog een hele pot en spuitbus fluid film staan die je kan gebruiken als je wil. Dat spul verdrijft ook vocht en stopt het roesten. Krijg ik nooit op en gebruik het niet meer sinds de V70 weg is. De roest komt meestal van onder het u-profiel. Dit spul klodder je er makkelijk tussen met een kwast, of met het rietje van de spuitbus.

Marc O.

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '12 V70 D5, '84 744 GLE, '04 Saab 9-3 Cabrio
    • Reisjes naar de Poolcirkel en naar de Noordkaap
« Reactie #1213 Gepost op: 16-11-2018 07:38:32 »
Heel fijn om te lezen dat het naar omstandigheden relatief goed gaat met je vrouw. Hopelijk zet dat door en kunnen jullie nog heel lang met elkaar genieten van de mooie dingen van het leven, hoe relatief simpel die ogenschijnlijk ook mogen zijn
...The Nile isn't just a river in Africa...

Reis naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010): http://www.vomac-nl.com

elianmars

• V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
« Reactie #1214 Gepost op: 16-11-2018 14:02:32 »
Wat fijn om te lezen dat het beter gaat met Diana!