Auteur Topic: 855 Total Loss, we gaan verder met een D5!  (gelezen 109731 keer)

Taranis

• Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t conv.
Re: 855 Total Loss, we gaan verder met een D5!
« Reactie #1290 Gepost op: 23-11-2019 15:52:36 »
Ja, een jaar of 4 geleden al. Ze zijn zelfs wat laat, het zou eigenlijk al in 2019 in gegaan zijn als ik het goed heb. Zie ook hier: https://www.ppo.nu/chocolade/index.php?p=/discussion/3967/wegenbelasting-plannen-voor-vanaf-2019

Vanaf 2025 zijn euro5 diesels ook de sigaar, voor mij een reden om te zorgen dat ie dan weg is. 2000 euro wegenbelasting per jaar vind ik al teveel, laat staan dat daar nog eens 15% bij komt ::)
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

Vulk

• Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Het blijft een familiewagen!
« Reactie #1291 Gepost op: 23-11-2019 16:18:22 »
Bij jullie gaan ze blijkbaar ook wel heel ver. Zoiets is gewoon diefstal in mijn ogen.

Taranis

• Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1292 Gepost op: 23-11-2019 16:25:08 »
Mee eens, erger nog is dat het diefstal is van diegenen die geen nieuwe auto kunnen betalen dus je steelt van mensen die sowieso al een krappe beurs hebben.

)()()sT

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70R | V60D | T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
« Reactie #1293 Gepost op: 23-11-2019 18:10:56 »
Schandalig is het.
En idd, het is zo krom in dit land. Nou klaag ik natuurlijk niet met 3 Volvo’s en een riante toko, maar het is gewoon krom dat Jan L*l de particulier aan alle kanten genaaid wordt en dat als je zakelijk een hippe e/hybrid kunt rijden of leasen je aan alle fronten beloond wordt. Om vervolgens na 4 jaar al die zwaar gesubsidieerde V60’s en Outlanders op transport naar oost Europa te zetten.

Snellebaksteen

• Dummy's love Volvo's
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 RIP. V70 D5 nu.
« Reactie #1294 Gepost op: 23-11-2019 18:19:31 »
Ik ga maar eens kijken voor een mooie 2010 op benzine. Ik rij nu toch een stuk minder met deze baan.
Dan kan ik weer een aantal jaar vooruit.
Nomore Kliko Koereur, Dark D5 Driver now.
Saaie Silver S40 on the Side.

Chris

• a.k.a. Gris
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 2x V70R '98 | V60 T5 GT MY'16
« Reactie #1295 Gepost op: 24-11-2019 07:33:32 »
Schandalig is het.
En idd, het is zo krom in dit land. Nou klaag ik natuurlijk niet met 3 Volvo’s en een riante toko, maar het is gewoon krom dat Jan L*l de particulier aan alle kanten genaaid wordt en dat als je zakelijk een hippe e/hybrid kunt rijden of leasen je aan alle fronten beloond wordt. Om vervolgens na 4 jaar al die zwaar gesubsidieerde V60’s en Outlanders op transport naar oost Europa te zetten.

Dat....

En dan kan je (dalijk?) als particulier een paar duizend euro subsidie krijgen als je overstapt naar elektrisch. Een bedrag dat naar mijn mening in geen enkele verhouding staat tot de enorme berg financiële voordelen voor de zakelijke rijder.

Best oneerlijk ja :).

Edit: 6000 euro subsidie vanaf 2021 die daarna wordt afgebouwd. Verder geen/minder BPM en geen MRB in eerste instantie. Heb de plannen nog eens teruggezocht ;). Feit blijft dat zoals gezegd heel veel mensen ook met deze regelingen geen nieuwe auto kunnen betalen en er dus niet van gaan profiteren.
« Laatst bewerkt op: 24-11-2019 07:51:15 door Chris »

Taranis

• Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1296 Gepost op: 24-11-2019 16:03:00 »
Is die 6000 euro al definitief? Ik dacht dat dat zo'n proefballonnetje was :eusa_think:

6 mille subsidie, geen wegenbelasting tot 2025 en veel lagere brandstof- en onderhoudskosten maken dat je alles bij elkaar opgeteld ineens rond het omslagpunt zit dat het voordeliger is om de diesel in te ruilen voor een elektrohok...

Snellebaksteen

• Dummy's love Volvo's
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 RIP. V70 D5 nu.
« Reactie #1297 Gepost op: 08-02-2020 01:02:51 »
Met het bovenstaande in gedachte, veel goedkoper rijden dan ik nu doe kan eigenlijk niet.
De D5 is voor z'n APK geweest.
1 mistlampje deed het niet.
Dat heeft de garage niet eens gerekend.
Wederom steekproef, wederom geen opmerkingen, alleen complimenten.
Voor €57,50 mogen we weer een heel jaar dieselen.
kmstand 625.000

En in het kader van goed nieuws: met mijn vrouw gaat het langzamerhand steeds beter. Ze heeft in september van afgelopen jaar een bestralingsprogramma gehad wat erg veel energie gekost heeft maar waar ze nu de vruchten van plukt. Ze voelt zich goed, heeft regelmatig genoeg energie om leuke dingen te doen en ze durft, en mag, weer auto rijden.
De ubersaaie S40 hebben we nog steeds en blijkt een uiterst trouwe en gemakkelijke (automaat) reisgenoot voor haar te zijn.

We denken voorzichtig na over een zomervakantie. Tent kamperen gaat niet meer, een huisje vermijdt ik liever dus een caravan lijkt de logische tussenweg. Ik kan van een goede vriendin een 7 meter lange Knaus lenen dus dat komt wel goed.
Nu alleen nog een mooie bestemming kiezen. Ik kan tot wel 5 weken vrij nemen dus tijd is geen enkele belemmering.
Iemand mooie en leuke suggesties? Ik heb 2 mooie meiden bij me van 12 en 15 dus iets waar ze met water en leeftijdsgenootjes kunnen spelen heeft de voorkeur.

« Laatst bewerkt op: 08-02-2020 01:06:18 door Snellebaksteen »

gero

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • Gero&Lara-Volvo 850-Honda Fire Blade-V70R
« Reactie #1298 Gepost op: 08-02-2020 09:08:56 »
Met het bovenstaande in gedachte, veel goedkoper rijden dan ik nu doe kan eigenlijk niet.
De D5 is voor z'n APK geweest.
1 mistlampje deed het niet.
Dat heeft de garage niet eens gerekend.
Wederom steekproef, wederom geen opmerkingen, alleen complimenten.
Voor €57,50 mogen we weer een heel jaar dieselen.
kmstand 625.000

En in het kader van goed nieuws: met mijn vrouw gaat het langzamerhand steeds beter. Ze heeft in september van afgelopen jaar een bestralingsprogramma gehad wat erg veel energie gekost heeft maar waar ze nu de vruchten van plukt. Ze voelt zich goed, heeft regelmatig genoeg energie om leuke dingen te doen en ze durft, en mag, weer auto rijden.
De ubersaaie S40 hebben we nog steeds en blijkt een uiterst trouwe en gemakkelijke (automaat) reisgenoot voor haar te zijn.

We denken voorzichtig na over een zomervakantie. Tent kamperen gaat niet meer, een huisje vermijdt ik liever dus een caravan lijkt de logische tussenweg. Ik kan van een goede vriendin een 7 meter lange Knaus lenen dus dat komt wel goed.
Nu alleen nog een mooie bestemming kiezen. Ik kan tot wel 5 weken vrij nemen dus tijd is geen enkele belemmering.
Iemand mooie en leuke suggesties? Ik heb 2 mooie meiden bij me van 12 en 15 dus iets waar ze met water en leeftijdsgenootjes kunnen spelen heeft de voorkeur.

net zoals je zegt, allemaal goed nieuws, een goede gezondheid, dat is misschien wel het belangrijkste in het leven ! ;)

rob850/480

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #1299 Gepost op: 08-02-2020 11:12:23 »
Waar wil je naartoe binnen of buitenland.
Wij hebben nu meerdere keren op camping de Haegehorst bij Ermelo gestaan en dat bevalt prima.
Leuke camping niet te duur met een binnen en buitenbad.
En tal van andere speel voorzieningen.
Sanitair is prima en de plekken ruim met water en stroom. WiFi wil nog wel zeuren.
Als er nog plek is bij je caravan mag er een tentje en de auto op de plek staan.
Je zit 5 minuten fietsen van Ermelo af 15 minuten met de auto van Harderwijk Putten enz.
Vooral in de zomer vakantie zijn er overal marktjes.
In de buurt zit ook een soort van klim klauterbos.
En natuurlijk genoeg restaurantjes winkeltjes een prima slager supermarkten enz.
Zelf hou ik van moutenbike en lopen en vanaf de camping ga je zo het bos in.
En wat wij ook fijn vinden is dat als het een dagje minder is we effe naar huis rijden om de was te doen.
En uiteraard kan dat ook op de camping.
Voor de kleine kinderen is er een animatieteam maar voor die van jullie leeftijd niet.
Onze dochters gingen het animatieteam vaak helpen met de kleintjes.
Zo zat me jongste vorig jaar in een Berenpak met 30 graden.

Snellebaksteen

• Dummy's love Volvo's
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 RIP. V70 D5 nu.
« Reactie #1300 Gepost op: 08-02-2020 11:44:39 »
We willen weer eens naar Frankrijk, dat is alweer een aantal jaren terug dat we daar geweest zijn.
Normandië, Bretagne of aan de andere kant tegen de Alpen, tussen Geneve en Grenoble.
Alle opties zijn open.

Vulk

• Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Het blijft een familiewagen!
« Reactie #1301 Gepost op: 09-02-2020 12:10:18 »
Super nieuws!

Ik heb van een collega een plaats gekregen in Spanje die prima zou zijn voor kinderen ook. Ik weet echter niet of het wat is om met de caravan te doen.
Ik Heb toen ik mijn gele haalde in Spanje gezworen dat ik de eerste tien jaar niet zou teruggaan naar spanje, dus ik ben er zelf nog niet geweest. (nog 4 jaar geduld). :)

amping CYPSELA Sandaya in PALS.

Marc O.

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Hyundai Ioniq Electric, 744 GLE, Saab 9-3 Cabrio
    • Reisjes naar de Poolcirkel en naar de Noordkaap
« Reactie #1302 Gepost op: 09-02-2020 22:05:00 »

Kijk, dat zijn berichten die ik graag lees! Blij voor jullie dat de vooruitzichten steeds beter lijken te worden. Blijf positief en geniet ervan en van elkaar!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Reis naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010): http://www.vomac-nl.com

elianmars

• C70 T5 convertible
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • C70 T5 convertible + MG ZS EV
« Reactie #1303 Gepost op: 10-02-2020 09:35:46 »
Fijn dat het beter gaat met je vrouw!  :D

volvobug

• Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 2.5 10v '97 LPi & V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
« Reactie #1304 Gepost op: 10-02-2020 19:18:16 »
We willen weer eens naar Frankrijk, dat is alweer een aantal jaren terug dat we daar geweest zijn.
Normandië, Bretagne of aan de andere kant tegen de Alpen, tussen Geneve en Grenoble.
Alle opties zijn open.

Fijn dat er goed nieuws is over de gezondheid van je vrouw!

V.w.b. vakantietips, ik heb (vanuit mijn jeugd) erg goede herinneringen aan het kamperen bij het meer van Annecy. En vandaaruit is het goed dagtripjes incl. wandelingen te maken de Alpen in.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.