855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Walter

zoals gezegd heeft de auto zich geofferd voor het leven van jouw vrouw. Daar mogen we 'm dankbaar voor zijn. Over het niet stoppen van omstanders heb ik niet zo veel goede woorden over... Is het nu een tikje tegen te stoeprand ala maar zo'n klap...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Jan_D.

Ik hoop dat het met de verwondingen van je vrouw meevalt. Dat is veel belangrijker dan de auto (die zich voor het allerlaatst nog een keer heeft bewezen).

Sterkte!!

Ben

Een een sticker op de volgende auto

Douwe

Citaat van: Snellebaksteen op 25-11-2010 13:32:26
Gisteren geslipt. Moest van het bord:

http://i74.photobucket.com/albums/i262/Smallegange/241120101779.jpg

Stond er nu ook een bord??

Nu even serieus,alles na vervolgonderzoek ook nog goed?
Nogmaals beterschap en die V70 in Urk vond ik ook al interessant.Maar ik heb geen haast gelukkig.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Vulk

Sterkte voor u en uw vrouw!
Succes met het zoeken naar een waardige opvolger.

viking_in_shorts

Tering man - dat soort dingen wordt ik altijd even stil van. Zoooo blij dat het goed is afgelopen met je vrouw... Al het andere daargelaten. Hopelijk kunnen jullie dit alletwee snel vergeten. Succes!

Snellebaksteen

#51
Allereerst: Bedankt voor alle medeleven! Het helpt niks maar het voelt toch goed, raar he?


Even een vervolgje:
De lichamelijke schade aan m'n vrouw valt gelukkig erg mee, een dikke knie en een schroeiplek op een ontzette duim.
De emotionele schade is een stuk groter, ze krijgt nog tranen in de ogen van kwaadheid over het feit dat iedereen doorreed. En ook het feit dat zij onze trouwe vierwieler tegen een boom geparkeerd heeft, ook al is het niet haar schuld, zo voelt dat toch natuurlijk.

Voor de ramptoeristen maar ook voor de schade experts en andere geinteresseerden:

De eerste foto van gisteren avond in het donker, een bijna 17 jaar oude airbag die doet alsof ie nieuw is:


Vanochtend, een 850 met een rare smalle neus en een vleugel aan de rechterkant:




De geraakte plek vanuit de andere hoek. Let op de geknakte kokerbalk bovenaan:





Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Oja, even het vermelden waard: de motor gaat gewoon rond, slaat niet aan want relais 103 is voor het eerst nuttig ipv vervelend geweest, de rechterdeur gaat gewoon open en dicht, alle elektrische systemen doen het nog gewoon alleen de radio niet want die is door de klap door de slede heen gedrukt.
En de achterklep bekleding ligt ineens helemaal los.

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

cas

#53
dat is een flinke klap geweest.... ik begrijp serieus niet dat niemand stopte  :eusa_snooty:  ongelofelijk.

Wetboek van strafrecht  >:(

Artikel 450
Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.





Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Douwe

Gelukkig dat met je vrouw alles meevalt.
Jammer van de Volvo, is mi geen klein tikkie geweest maar gelukkig op een sterk punt de impact gehad.

Die V70n in Urk ben je daar nog mee bezig?

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

rogerV701998

Inderdaad een flinke klap geweest. Goed dat je vrouw er  relatief ongeschonden uit is gekomen. Wat de andere passerende automobilisten betreft, hufters....

Veel sterkte met de afhandeling van de emotionele en materiële schade.

Snellebaksteen

Nee die in Urk niet meer, ik heb ondertussen een ander op het oog.
We hadden nog een verborgen spaarpotje staan dus het wordt misschien een D5. De 855 heeft 4 jaar lang zeer trouw en goedkoop (zelfs met een motorwissel) gefunktioneerd en daardoor hebben we langer en meer dan verwacht opzij kunnen zetten voor een andere auto. Ik heb gelukkig de xc70n uit het hoofd van m'n wederhelft kunnen praten want HO ellende hoef ik niet.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ludo

Dat is balen zeg, maar gelukkig geen erge letsels.
Dat blijft toch het belangrijkste.

Het is inderdaad onbegrijpelijk, dat er niemand stopt om te helpen.
Dat is toch het eerste wat er in je opkomt.
:eusa_doh:

blauweroffel

Is het nog een idee om de volvo in onderdelen te verkopen?

BR

mevita

Lees net nog ergens hier  op het forum dat all weather banden zich toch echt niet geweldig gedragen tijdens winterse  omstandigheden en het beter is om toch gewone wintermaanden te gebruiken , nogmaals beterschap