855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Taranis op 29-07-2013 15:43:25
En ik vond pas na bijna 4 jaar uit dat je die ring op de ruitenwisserstengel niet alleen kunt gebruiken voor het interval, maar ook voor de gevoeligheid van de sensor :eusa_shifty:



;D

Ik zit er regelmatig mee te spelen. De wissers moeten werken zoals ik het wil, niet zoals de sensor vindt dat het moet.
Tot nog toe nooit problemen gehad met de sensor *Klopt af op hout*

Snellebaksteen

Ah. Ik heb flatblades van de Action. Dat zal het zijn.
Dan geloof ik het wel en draai ik maar weer eens aan het wieltje als ik niks zie.

Aangezien ik geen centerspeaker heb ( ik heb tenslotte ook geen Dolby 5.1 in de auto) zit dat enorme rooster in het dashboard daar een beetje voor piet snot in. Ik zit er over te denken om hier een neerklapbaar telefoon houdertje in te monteren met een voedingsnoertje zodat mijn Nokia Lumia en de Sony-Ericson van mijn vrouw hier in passen. Deze gebruik ik namelijk als navigatie. Nu klem ik hem netjes in het pennenhouder rubbertje voor de pook maar vlak voor de ruit vind ik een prettigere positie.
Ziet er erg veel ruimte onder dit rooster? En is de 12v van de radio een beetje bereikbaar vanaf hier of moet ik dan de halve wagen slopen?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Er zit redelijk wat ruimte onder het rooster. Om de 12v te bereiken is het het handigst om de HU er uit te trekken.

Taranis

Precies, normaal moet dat hele RTI scherm er in kunnen zakken, die zelf ook nog in een cassette zit, dus er zit best wat ruimte in.

HU kan er bij mijn weten niet los uit (al zit daar verschil in per modeljaar), dan moet je gewoon het hele middenpaneel er uit halen. Zijn ook maar 4 torxen dacht ik.

Snellebaksteen

Ik heb een enkel din radiootje. Die trek ik er heel gemakkelijk uit. Mooi. Binnenkort maar eens kijken of ik tijd heb om wat te freubelen, aangezien m'n zijspan klaar is hou ik ineens tijd over.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

De D5 is vandaag de 4 ton gepasseerd. Ik moet nog steeds de draagarmen vervangen en de Action flatblades zijn ondertussen meer flabberblades geworden.
Verder niks te melden over de wagen, hij doet het zonder enig morren gewoon iedere dag probleemloos.

De S40 is ook al zonder enig probleem, de BMW 2 wieler waar ik dagelijks op en neer naar m'n werk rij doet het ook altijd, de snavelmotorfiets (avatar) staat klaar voor gebruik, aan de crossmotor zit niks wat stuk kan dus het enige sleutelvoertuig dat ik nog heb is de Trabant.
Wat heb ik eigenlijk aan al dat gereedschap in de garage??
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Spin!

En voor een Trabant heb je alleen een figuurzaag en houtlijm nodig...

;D

www.vm-parts.nl

Snellebaksteen

Juist, en met een combisleutel 10/13 draai je de gehele motor uit elkaar.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Vandaag dan toch eindelijk eens tijd gehad om aan de D5 te werken. Draagarmen vervangen.
Uiteraard zat het onwaarschijnlijk vast en ben ik tussendoor nog een keer op en neer geweest naar een ijzerhandel om een nieuwe dop 18 te halen want ik die scheurde.
1 kant ging vrij vlot maar aan de linkerkant valt het toch een beetje tegen.
Daar is met het verwijderen van de oude draagarm de aandrijfas te ver naar buiten gekomen en nu ligt de binnenste homokineet uit elkaar....
Dat ding met die 6 kogels in al dat dunne zwarte vet.....
Iemand een gouden tip om dat weer in elkaar te zetten? Het lukt me echt voor geen meter. Ik heb die kogels nu al zeker 10 keer opgeraapt en nog eens geprobeerd maar volgens mij doe ik iets fout aangezien ik niet de indruk heb dat het ooit in elkaar wil zoals ik het probeer..

Help!!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Sbv

Marcel heeft denk ik wel de gouden tip. Het past op 1 manier goed, anders bestaat de kans dat je een starre as hebt of dat alles er weer uitvalt

elianmars


arjen850

Blijven proberen, het past echt maar op 1 manier. Hebben het ook al een paar keer gehad :D

The Demon

 ;D Knikkeren voor volwassenen  ;D

Het past inderdaad maar op 1 manier.

Groet,
The Demon.

Snellebaksteen

Ok, ik ben nu zover dat ik op het punt sta om de versnellingsbak leeg te laten lopen en de cup er uit te halen zodat ik het op het gemak op de werkbank kan monteren. Weet iemand uit het hoofd of de kogelgroeven in elkaar verlengde horen te lopen of dat ze elkaar moeten kruisen?
Ik heb de as nu los liggen, de wagen staat op bokjes op de oprit en de verwarming in de garage staat al aan.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Citaat van: Snellebaksteen op 16-11-2013 18:08:48
Ok, ik ben nu zover dat ik op het punt sta om de versnellingsbak leeg te laten lopen en de cup er uit te halen zodat ik het op het gemak op de werkbank kan monteren. Weet iemand uit het hoofd of de kogelgroeven in elkaar verlengde horen te lopen of dat ze elkaar moeten kruisen?
Ik heb de as nu los liggen, de wagen staat op bokjes op de oprit en de verwarming in de garage staat al aan.

Versnellingsbak hoeft niet leeg. Als je de wagen recht hebt staan (links en rechts op bokjes/assteunen), kun je de as uit de bak trekken. Er zal misschien iets olie uit lopen, maar leeglopen zeker niet.

Zoals ik al in de pb heb gezegd, de kogelgroeven horen in elkaars verlengde. Dan kun je de boel in elkaar duwen.

Het is trouwens de eerste keer dat ik hoor dat de linker as uit elkaar ligt. Het is meestal de rechter as.