855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Snellebaksteen

Ja! We hebben weer wat te melden! :eusa_dance:
Over de storing die ik een paar pagina's terug noemde:


Citaat van: Snellebaksteen op 11-07-2014 15:17:29
tralalala een mooie lange vierwieldrift bij Philip Morris (BOZ).
Bij het uitkomen van de bocht ging er opeens een waarschuwing op het dashboard aan "motormanagement storing" oid. een vlugge blik op de tellers leert me dat alles normaal functioneert, het motorgeluid is niks veranderd en de wagen rijdt gewoon door maar wel met de helft van het vermogen.
Niet onbelangrijk om te vermelden: de tank was heel ver leeg.

Gisteren avond wederom een lange bocht op hoge snelheid en wederom een storing en noodloop. Wederom een zo goed als lege tank, wederom melding verdwenen na opnieuw starten. Duidelijk verhaal dus, als je met een bijna lege tank te veel schuin hangt hapt ie lucht en gaat de motor in noodloop.
Niks om me zorgen over te maken en eigenlijk gewoon een soort beveiliging.
Weer 72 liter in de tank gemikt en knorren maar weer.

Verder niets te melden behalve dan dat de handremwerking weer minder wordt maar dat hoort zo schijnbaar.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

viking_in_shorts

Citaat van: Snellebaksteen op 20-08-2014 09:48:20

Verder niets te melden behalve dan dat de handremwerking weer minder wordt maar dat hoort zo schijnbaar.


Sterker nog - met een beetje goeie wil is er aan het eind van de winter (=lees: sneeuwseizoen) geen handrem meer over!

widebody


Snellebaksteen

Even een kleine melding over de S40: na 30.000km heel hard doortrappen is de auto duidelijk een stuk vlotter en (nog veel belangrijker) zuiniger geworden. Inmiddels staat er 190kkm op en eindelijk komt het blok een beetje los.
Er brand overigens wel steeds vaker een ABS lampje op het dashboard, dat schijnt iets met een geoxideerde sensor of voedingskabel te zijn als ik het volvo-forum mag geloven.
Verder is het nog steeds een uitermate saai, betrouwbaar en vooral grijs hok.
Ook dit jaar als 2e auto toch weer dik 10.000km gereden zonder enige kosten naast de benzine.
De D5 haalt de 40kkm dit jaar net niet. Met alle motorfietsen samen kom ik op bijna 25kkm.
Dat is gezamenlijk duidelijk minder kilometers dan vorig jaar. Ik heb dit jaar dan ook heel wat minder bezoekjes aan Duitsland gebracht, zowel op de motor als met de D5.

Binnenkort is de D5 aan een distributiewissel toe en ik hoor bij heel hard doortrappen iets extra fluiten. Het klinkt als een slang die lekt. Eens kijken wat dat is. Volgens de onderhoudshistorie zijn alle slangen nog origineel, na 440kkm mag er wel eens wat vervangen gaan worden.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

StefanCJ

Hmm, weer niks spannends met de d5. Heeft deze het originele onderstel nog en voelt dat nog goed aan allemaal?

Snellebaksteen

Jep, originele onderstel.
Daar is zo langzamerhand het frisse wel vanaf hoor.
Ik heb vorig jaar de voorste draagarmen en klapperstokjes vervangen, dat bracht alweer heel veel rust in het vooronder maar naar mijn idee zijn de nivomats wel over hun hoogtepunt heen. De wagen ligt niet in 1 keer stil na een drempel op hogere snelheid, dat deed hij wel voorheen, ook lange snelle bochten zijn niet helemaal strak meer, hij zoekt soms een beetje.
Misha heeft ooit de opmerking gemaakt over het weggedrag van Nivomats in de V70N dat het voelt alsof je altijd windvlagen van opzij hebt, de carrosserie wiebelt maar de auto gaat rechtdoor. Dat heb ik dus al zo lang ik de wagen heb.
Ach, ik rij er bijna alleen maar snelweg mee en zolang hij netjes en strak rechtuit rijdt gaat dat prima.
De motorsteunen ga ik wel aanpakken binnenkort, ik voel de motor steeds meer kantelen.

Verbruik ligt strak rond 1:17/1:18
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

V70geRwin

Citaat van: Snellebaksteen op 03-10-2014 12:03:17
Jep, originele onderstel.
Daar is zo langzamerhand het frisse wel vanaf hoor.
Ik heb vorig jaar de voorste draagarmen en klapperstokjes vervangen, dat bracht alweer heel veel rust in het vooronder maar naar mijn idee zijn de nivomats wel over hun hoogtepunt heen. De wagen ligt niet in 1 keer stil na een drempel op hogere snelheid, dat deed hij wel voorheen, ook lange snelle bochten zijn niet helemaal strak meer, hij zoekt soms een beetje.
Misha heeft ooit de opmerking gemaakt over het weggedrag van Nivomats in de V70N dat het voelt alsof je altijd windvlagen van opzij hebt, de carrosserie wiebelt maar de auto gaat rechtdoor. Dat heb ik dus al zo lang ik de wagen heb.
Ach, ik rij er bijna alleen maar snelweg mee en zolang hij netjes en strak rechtuit rijdt gaat dat prima.
De motorsteunen ga ik wel aanpakken binnenkort, ik voel de motor steeds meer kantelen.

Verbruik ligt strak rond 1:17/1:18

Netjes hoor dat verbruik en storingsvrij rijden!

Snellebaksteen

#667
Dat laatste is het grootste verschil met de 855. Daar was altijd wel iets mee, meestal maar hele kleine pruldingetjes maar er was altijd iets. De D5 is wat dat betreft echt een mega verbetering. Ik heb nog nooit een auto gehad die zo probleemloos is.
Dat went overigens heel snel.
Mijn volvo loze collega's met peugeots, fiats en nissan hebben toch iedere keer wel iets. Ook de nieuwe Prius die hier rond zoemt is niet storingvrij. Over de XC90 heb ik het maar niet, de aandrijving daarvan is een continu zorgenkindje.
Als we met meerdere mensen ergens heen gaan, pakken we altijd de D5, die is het comfortabelst, snelst en zuinigst van allemaal.En het oudst.
Staat trouwens ook met stip op nummer 1 als het om aantal kilometers gaat, ruim 2 keer zoveel als de XC90, daarna komt de rest.

Een 11 jaar oude lease V70 is nou niet echt een wagen om over op te scheppen, dat is ook niet nodig, het feit dat er iedere keer zonder twijfel voor mijn wagen als reis alternatief gekozen wordt zegt mij al genoeg.

edit: spelfout.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Dat herken ik wel een beetje. Vorige week zijn we naar een andere plant geweest en omdat ik de Slopels en Slowmotions hier wel een beetje gezien heb, met eigen auto gegaan. Een collega die meereed, rijdt zelf een nieuwe Insignia. Hij was zwaar onder de indruk van het rijgedrag van een 7 jaar oud hok met 3 ton op de teller. Binnenkort moeten we naar Friesland en hij had alvast voorgesteld om maar met de V70 te gaan ;D

Aangaande het fluitgedrag: kijk eens naar de pakking tussen de turbo en het spruitstuk, die kan behoorlijk fluiten. Pakking kost 7 euro alleen de bouten lossen wil wel eens wat problemen geven.

Mocht je het complete onderstel gaan wisselen, doe eens een PB-tje. Je bent vaak genoeg in Goes en omgeving om wat ondersteldelen met extra korting in ontvangst te nemen ;)

StefanCJ

En als je de kosten wil weten dan kun je mij even een pbjte sturen.

Snellebaksteen

Ja weer iets te melden!
Ik had vanochtend het grijze saaie S40 hok mee want de vrouw moest naar Steenwijk met de V70.
Na een km of 10 rustig cruisen op de snelweg wil ik even een vrachtwagen inhalen en bij het gas geven voel ik onmiddellijk dat 1 van de cilinders niet meedoet. Zonder problemen verder gesukkeld naar de zaak en nu net in de pauze eens onder kap gekeken: Groen geoxideerde stekker op 1 van de bobines. Schoongemaakt, zuurvrij vet er in, KLAAR!

Tsja, als er nooit iets gebeurd zijn zelfs dit soort dingen al spannend en het vermelden waard.
;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: Snellebaksteen op 14-10-2014 14:26:00
Tsja, als er nooit iets gebeurd zijn zelfs dit soort dingen al spannend en het vermelden waard.
;D

Je weet wel dat je nu de goden aan het verzoeken bent? :D

Snellebaksteen

Yep!
Zoveel vertrouwen heb ik ondertussen in het Volvo wagenpark.
  :eusa_pray:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

viking_in_shorts

Als je nou de volgende keer dat je in Göteborg bent het even laat weten, zal ik je er 1 laten zien waar je je helemaal op mag uitleven :eusa_whistle:

ZC3rr0r

Citaat van: viking_in_shorts op 14-10-2014 19:56:13
Als je nou de volgende keer dat je in Göteborg bent het even laat weten, zal ik je er 1 laten zien waar je je helemaal op mag uitleven :eusa_whistle:

Kun je ook gelijk hier langs om te zien wat er allemaal WEL stuk kan an een D5. ;)

Ik heb nog geen maand gereden met dat hok dat er niet "iets" mee was.
(Ja, ik ben stiekem jaloers.... :eusa_shifty:)