855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Snellebaksteen

Ah, een slimme doorsteek in het alu ophangstuk. Fijn! Thanks!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

#751
Vandaag eindelijk eens tijd gehad voor het wisselen van de thermostaat van de D5.
Helaas was het mooie Vida plaatje niet van toepassing op mijn motor. De 2 gaatjes in het alu lijnen absoluut niet uit naar het onderste boutje van de thermostaat. Gelukkig is aluminium zacht en heb ik een scherp boortje. 1 gaatje meer of minder maakt dan ook niet meer uit:


En nu kan er mooi een sleuteltje door:


Thermostaatje was toen heel snel vervangen.
Het ontluchten heeft me heel wat meer moeite gekost. Ik heb zelfs de bovenste slang losgedraaid en volgegoten om de bel die daar in bleef plakken weg te krijgen.

Morgen eens kijken of de temperathuur in de auto morgen wat sneller omhoog gaat.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Kan dat boorsel in de dynamo geen kwaad?

Snellebaksteen

Ik heb het effe weggeblazen met de luchtspuit.
:laugh:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Ontluchten is inderdaad een crime. Inmiddels zijn wij zo ver dat we dan gaan rijden met de bus koelvloeistof bij ons en zodra de motor warm is, op de kickdown gaan staan. Dan pas opent de thermostaat. Meestal is 't dan met 2-3x bijvullen OK.

Snellebaksteen

Vandaag 500 km gereden, niet hoeven bijvullen dus het is goed gelukt.
Vanochtend vertrokken met koude motor, na 7 kilometer rijden stond de temperatuur meter keurig op 12 uur. Tot gisteren begon er op dit zelfde 7 kilometer punt pas beweging in de meter te komen.
Wellicht is mijn klagen over het koude hok al die tijd niet geheel terecht geweest...
:eusa_shifty:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

portlock

Die d5's duren idd lang voor dat ze warm zijn. ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

widebody


Taranis

Citaat van: widebody op 01-12-2015 19:18:40
Is ie nu sneller op themperathuur?

Ik denk het wel:

Citaat van: Snellebaksteen op 29-11-2015 20:30:37
Vanochtend vertrokken met koude motor, na 7 kilometer rijden stond de temperatuur meter keurig op 12 uur. Tot gisteren begon er op dit zelfde 7 kilometer punt pas beweging in de meter te komen.

;)

widebody

Dan zal het geen slecht idee zijn om die van mij ook maar eens te vervangen.

Thnx, Ronald. (beetje duf vandaag :eusa_doh:)

katuut

Ben toch wel benieuwd hoe hard je rijdt met dat verbruik,


Menig slowmotioncoureur is jaloers op je  ;D
Chronisch last van detaildiarree

Snellebaksteen

In Nederland rij ik meestal niet erg hard maar de grootste invloed op het gebruik is een constante snelheid. Hoe hoog die snelheid is maakt niet eens zo heel veel uit.
Als je continu 110 rijdt op de rechterbaan ipv tussen de 100 en de 130 heen en weer te gaan op de linkerbaan scheelt dat in verbruik mega veel, in tijd misschien 5 minuten over 100 kilometer, in ergernis scheelt het me nog veel meer.
De linkerbaan gebruik ik pas als hij lange tijd leeg is, dan kan de snelheid omhoog en dan rij ik ook in Nederland best stevig door, ik heb die 200pk tenslotte niet voor niks. Na 8 uur 's avonds kun je vaak nog lekker doorrijden, na 10 uur beginnen de werkzaamheden en is het weer ruk.
In Duitsland gaat het gaspedaal wel stevig omlaag meestal maar ook daar is het de truuk om de snelheid constant te houden, bovendien plan ik mijn reizen zo dat ik meestal op rustige tijdsstippen rij.

De wagen is heel veel sneller warm, opvallend veel sneller. Het viel zelfs m'n kleine meisjes op namelijk.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Wederom iets te melden:
zekering van linkerkoplamp was ineens stuk, lampje was nog heel.
Vreemd.
Weer 2 cent op de onderhoudslijst.
Ik hoop niet dat dit een trend wordt, duur onbetrouwbaar hok.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.


elianmars

Citaat van: Snellebaksteen op 07-12-2015 12:10:58
Wederom iets te melden:
zekering van linkerkoplamp was ineens stuk, lampje was nog heel.
Vreemd.
Weer 2 cent op de onderhoudslijst.
Ik hoop niet dat dit een trend wordt, duur onbetrouwbaar hok.

;D