855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

StefanCJ


Snellebaksteen

Ik niet. Het is nu Ridex.
Ik had er nog nooit van gehoord maar voor 4 tientjes wil ik best iets proberen.
Bovendien zit er gewoon 2 jaar garantie op.
http://www.ridex.de/
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Niks te melden over de D5, wel over deze blog: alle foto's waren verdwenen (Photobucket ellende). Ik ben klaar met photof#cket. Alles draait nu op Onedrive, dat gebruik ik toch al automatisch voor de back-up van m'n telefoon dus dat was een logische stap.
Dus: alle foto's zijn weer zichtbaar nadat ik 1 voor 1 alle linkjes herstelt heb.
:eusa_dance:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

En we hebben een echte reparatie onderweg gehad. Dat is voor het eerst.
Zondag zijn we met de Carline koffer op het dak en de nivomats tot de max beladen vertrokken voor een vakantie van een kleine 2 weken naar Duitsland. Grote opblaaskano mee, meertje op zoeken en genieten maar.
Na een uurtje 180 op de CC voel ik ineens een verandering in de auto: de snelheid loopt terug, er verschijnt een melding op het dashboard "Motor service vereist" en er komt een mega zwarte wolk uit de uitlaat.
Gas los, CC op 130 en alles doet het weer gewoon zoals je verwacht, melding verdwijnt ook.
Even gas bijgeven en er komt een vreemd blazend geluid vanonder de motorkap terwijl de snelheid nauwelijks toeneemt en onze achterliggers de mistlichten moeten aanzetten.
Dat is duidelijk: of een geklapte slang, of een geklapte intercooler.

Rustig verder gereden naar de camping en de ochtend er op eens bij de lokale duitse garagist gevraagd of ze tijd hadden voor een eenvoudige reparatie. Dat hadden ze wel, samen even onder de motorkap gegluurd en idd, de slang was volledig doorgescheurd.
Ik wist ondertussen al wat zo'n slang mag kosten (lang leve google) en de arbeidskosten zijn ook gering vanwege de goede bereikbaarheid.
Dus voor onder de 100 euro was de slang vervangen en kunnen we weer blazen.

De garagist was duidelijk zichtbaar onder de indruk van de kilometerstand ten opzichte van de verdere staat van de auto. Tsja, het is natuurlijk geen opeltje...

Kmstand 529k
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Waarom gebeuren zulke dingen altijd in de vakantie?  :eusa_think: ;D

Viel achteraf dus gelukkig wel mee.
Fijne vakantie!

Benny850

Ik had vorig jaar dus een geklapte slang in Luxemburg. Had hem toen tijdelijk gefixt met duct tape en mijn familie had een andere opgestuurd vanuit NL.

Snellebaksteen

Zoals in Claudia's topic al gemeld; het was mijn eigen schuld, ik zat te praten over een eventuele lease auto. Dat is natuurlijk vragen om een reactie...

Het lijkt er op dat ik in verband met een opkomende promotie straks toch aan de lease auto moet. Een Metsubsidie Foutlander......
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Citaat van: Benny850 op 09-08-2017 21:48:16
Ik had vorig jaar dus een geklapte slang in Luxemburg. Had hem toen tijdelijk gefixt met duct tape en mijn familie had een andere opgestuurd vanuit NL.

Daar heb ik ook nog even aan gedacht maar aangezien we morgen weer verderop willen gaan kijken en de garagist hier ook niet duur was heb ik het maar op deze manier opgelost.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Claudia

Zo erg is dat toch ook niet? In ieder geval geen Skoda.
Maar misschien moet je er alleen maar over typen....niet praten.
Heb mijn auto's nog nooit betrapt op het lezen van het forum. ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elianmars

Citaat van: Claudia op 09-08-2017 21:52:00
Zo erg is dat toch ook niet? In ieder geval geen Skoda.
Maar misschien moet je er alleen maar over typen....niet praten.
Heb mijn auto's nog nooit betrapt op het lezen van het forum. ;D

;D

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

JvW


Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Die Carline box is wel gaaf, hoor!  8)

arjenT5R

Ahhh die slang is idd flauw, maja wel weer goed en netjes opgelost toch mag de vakantie pret niet drukken.

Wat gooi jij voor olie in je roetert dan?
Heeft de motor ook die 5 ton gelopen?

Heb ook een D5 met zo'n km stand maar da s nie zo'n zondagse meer  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!