855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Gaaf dat het zo goed gaat! :D Dat moet alvast een onvergetelijke vakantie worden :eusa_clap:

Snellebaksteen

Even voor de statistieken:
Vandaag de zomerbanden er weer onder gezet. De voorbanden waren uiteraard kaal dus ook  2 nieuwe bandjes gehaald. Maxxis  Premitra 5 is het geworden. Nog geen 5 tientjes per band en ze komen goed uit de testen. Ik ben benieuwd.
Met deze corona crisis waardoor ik al 3 weken thuis zit en het feit dat ik veel meer motor rij dan auto klimt de kilometerstand maar heel langzaam deze maanden.
Oja, ik heb de mistlampjes vervangen door gele ledjes. Geeft maar weinig licht maar het staat wel heel leuk.
Ik zal morgen eens een foto maken als ik er aan denk.

kmstand 628.000
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

En zoals beloofd een foto.
Uiteraard is het glas van het mistlicht weer gebroken, die blijven bij mij nooit lang heel. Ik ben gewoon niet voorzichtig genoeg denk ik..

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ron paul

Wat voor een bandenmaat is dat dan? Vijf tientjes is niet veel voor wat een goede band schijnt te zijn.

Snellebaksteen

#1309
205/55/16. Gewoon de standaard maat die op de mimasjes hoort.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

En weer 1 voor de statistieken:
De grijze S40 heeft een verse APK.
1 lampje kapot, 2 knipperlampjes niet oranje genoeg meer. Dat was het wel weer.
Het afgelopen jaar heeft hij nog geen 3000 km gereden....
Ondertussen is mijn oudste dochter 15 en die heeft al aangekondigd dat ze later in "de grijze" gaat rijden.
Ach, hij kost haast niks en mijn oma (waar we de auto van geërfd hebben) zou dat prachtig gevonden hebben. Ik hou hem nog lekker even.
Stiekem is het best wel heel erg makkelijk om altijd een back-up te hebben die het altijd doet.
Niet dat ik hem nodig heb want de V70 doet het ook altijd maar de ene buurvrouw heeft een Peugeot en de andere buurvrouw heeft een Panda. De buurvrouwen hebben dus de meeste kilometers gemaakt afgelopen jaar.
Mijn vrouw (waar het overigens heel aardig mee gaat) rijdt niet veel, zeker nu in de corona tijd blijft ze zoveel mogelijk binnen.

Ik werk thuis. Tot zeker september volledig, daarna waarschijnlijk ook nog heel veel.

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Marc O.

Inderdaad, wederom blij dat te lezen!
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

#1313
Idd denk ik altijd gelijk daar aan als je een update post. Fijn dat het relatief goed / stabiel gaat. Houden zo!

Chris


Snellebaksteen

Ik rij al heeeel lang met een aandrijfas waar speling op zit.
Heel lang.
Zeker een ton.
Als je rustig schakelt merk je er niks van.
Maar aangezien we nu met een caravan op vakantie gaan neem ik de gok niet. Ik heb vorige week 2 nieuwe assen besteld. En omdat het dan toch los ligt en het allemaal niks meer kost vervang ik ook de draagarmen, de rammelstokjes en de fusees. En het tussenlager.

1 voor 1 komen deze onderdelen binnen druppelen, ik heb het bijna compleet, woensdag verwacht ik te kunnen gaan sleutelen.
Vandaag kwam ik terug van een boodschap, draai de oprit op ( bochtje tot aan de aanslag) en een komt ineens een stevige ratel onder de motorkap vandaag terwijl de aandrijving weg valt.

Aandrijfas maximaal gebruikt dus!!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

V70geRwin

Op de oprit  ;D 👍

Succes met sleutelen.

Stefan

Citaat van: V70geRwin op 03-08-2020 19:38:17
Op de oprit  ;D 👍

Succes met sleutelen.
Dat gaat vast lukken met zo veel geluk.  8) Ik zou ook gelijk een staatslot halen ;D
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

de Boeing

haha!

Welke aandrijfassen heb je besteld?

Succes met klussen!

Vulk

Ongelofelijk. Ik kom dat uiteraard gewoon tegen op een drukke verkeerswisselaar. ;D