Deurhendel aan bijrijderszijde voor werkt niet meer

Gestart door karelv70freak, 24-01-2011 23:52:06

Vorige topic - Volgende topic

karelv70freak

Beste mede-roffelaars,

sinds vandaag werkt de deurhendel aan de binnenzijde van de de bijrijderskant voor niet meer.  :eusa_shifty:Wanneer ik eraan trek gaat hij niet meer volledig mee, waardoor de deur dus niet meer te openen is vanaf de binnenkant!!! Voor de rest werk het slot goed; van buitenaf kan ik de deur gewoon openen en de deur wordt gewoon mee vergrendeld en geopend wanneer ik de cv gebruik.
Het lijkt dus ergens in het deurhendeltje te zitten: na ongeveer 1 cm uittrekken kan ik hem niet meer verder trekken, dus er blokkeert iets! Zou het kunnen dat het in de kabel zit die tussen de deurhendel en het slot zit (achter de bekleding)?

Dank!

volvobug

Ik heb hetzelfde gehad, is op te lossen maar lastig zo uit te leggen. Het zit hem in de bevestiging van de kabel, om precies te zijn het "loodje" aan het einde in de hendel. Door slijtage van een lipje dat deze op zijn plek moet houden, komt dit loodje omhoog en blokkeert daarmee de zaak.

Het zal zo wel niet duidelijk zijn, maar als je het ziet hopelijk wel. Deurpaneel loshalen en de 4 torxschroeven van de hendelbevestiging, dan zie je aan de achterzijde wel wat ik bedoel.

Beetje terugbuigen, stukje ductape of lijm op de juiste plek doet wonderen.

Succes!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Thijssie!

Je hebt een V70? Bij een 850 zit de deurhendel aan een stangenstelsel vast. Het kan gebeuren dat het schroefje van het scharnierpunt van dit stangelstelsel lostrilt...  Opnieuw vastdraaien en there you go!

volvobug

Ik ben er wel van uitgegaan dat iemand met de forumnaam karelv70freak inderdaad v70 rijdt... :eusa_eh:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Thijssie!

karelv70freak

Haha inderdaad. Ik ben vergeten te vermelden dat ik een V70 uit 1998 rijd, een T5 met inmiddels 200.000 op den teller.

Dus dank aan Volvobug voor het speurwerk en de tip! Ziet er dus naar uit dat dit zonder kosten opgelost gaat worden!  ;D