[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

Wij hebben 4,5 jaar plezier gehad van onze 854. Maar toch werd het tijd om van deze roffel afscheid te nemen en wat anders te zoeken. Alleen ging het niet geheel op de manier wat gebruikelijk is. En omdat ik er toch wel wat aan wil veranderen en niet steeds een nieuw topic voor bestaande problemen wil openen maar dit blogje van de roffel.

We schrijven Dinsdag 9 november 2010.

Meestal kopen wij spullen/dingetjes voor de caravan om het leven wat aangenamer te maken. Maar zo zo heel af en toe moet je toch een investering doen waarvan je denkt: "Het is dat het moet, anders wordt kamperen zo erg lastig" categorie.
Nu stonden wij vorig jaar ook al voor dezelfde discussie. "Zullen we het nu wel doen, of wachten we er nog een poosje mee" Eerst maar besluiten dat we het voorlopig uitstellen.
Het oude moet eerst op/af, voordat we een nieuwe gaan kopen en het werkt allemaal nog dus waarom wegdoen. Dit was afgelopen winter.
Het gehele zomer hebben we er plezier aan gehad, heeft gedaan wat ze moest doen en we hebben genoten van de zomer en vakantie. Ondanks de tegenslagen (TIA's en longkanker) die we gehad hebben, is de zomer razendsnel voorbij gegaan. Ook de caravan, met nieuwe voortent hebben we veel genot aan gehad, al speelt zijn leeftijd nu ook op, we hebben plezier gehad. De caravan wordt minder en waarschijnlijk dat we afscheid moeten gaan nemen van haar. Maar dat is voor latere zorg.

Tot op een dag.....
Vrouw komt binnen gestommeld en roept vanuit de gang: "Schat, wij moeten eens met elkaar praten!" De schrik slaat mij om het hart, bang voor wat komen gaat.
"Wat heb ik fout gedaan, of wat ben ik vergeten?" Ik kan mij zo niks meer herinneren, dus zo ernstig kan het niet zijn.
"Weet je nog waar we het afgelopen winter over gehad hebben?" wordt mij gevraagd. "Neuhh, we hebben het over zoveel gehad. Ik weet het echt niet meer" "Nou we zouden toch iets gaan vervangen in de loop van dit jaar?" is de wedervraag. Nu moet ik gelijk even zeggen, dat we een heeeeleeee waslijst hebben om te vervangen, dus nee 1-2-3 weet ik dat echt niet meer. Wasmachine-Droger-Fietsen-Caravan-Keuken-Badkamer-Boot-BuitenBoordmotor, de lijst is pagina's lang.

"Ik heb eens gezocht op marktplaats, en ik heb iets heel moois gezien en daar moesten we maar eens naar kijken."
De afspraak is gemaakt voor op zaterdag 13 November in Nijkerk. Er begint mij iets te dagen, ik heb een idee waar het over zou kunnen gaan.

Vandaag de 13 november, gaan we naar Nijkerk om het uitgezochte te bewonderen. Vrouw rijdt naar Nijkerk toe.
Op het adres aangekomen kijk ik verrast om mij heen. "Kijk!, daar staat ze" en wijst naar een plek achterop het terrein.
Blij verrast loop ik op haar af. Loop er eens een rondje om haar heen. Kijk haar indringend aan, en kijk er indringend in.
"Ze is van leer?" mompel ik in mijzelf. Dit is altijd al geweest waar ik van droomde, mijn wens komt uit, en aai haar eens over haar neus.
"Zonder haar" zegt ze langzaam "komt van kamperen ook niks terecht" Ik kan weinig anders zeggen dan "klopt"
We hebben haar bekeken, gevoeld, geprobeerd, overlegd en uiteindelijk vanmorgen ook gelijk gekocht.


Hier staat ze, onze droom aanschaf van dit jaar en absoluut nodig om te kunnen kamperen volgend jaar.
De opvolger van onze huidige Volvo 850 GLT, de Volvo V70 classic  AWD.
Goed voor 193PK, 280Nm koppel en handgeschakeld. Cremé wit leder interieur en alle denkbare opties erop.
Dag 850, Hallo V70  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: ;D

Er moeten nog een paar kleine dingetjes aan gebeuren, maar over 2 weken! pas kunnen we hem ophalen.
Ik voel me nu net een klein kind, wachtend op Sinterklaas avond. Kan niet wachten tot we hem ophalen..... :(
Het was ook echt noodzakelijk, onze 850 heeft zijn best gedaan, maar de kilometers en het zware werk eisen zijn tol. De 850 MOET weg, de kosten worden te hoog tijd voor wat nieuws!

Zaterdag 27 November.
Op tijd opstaan, we hebben de afspraak om tegen 10u15 in Nijkerk te zijn. Met de trein van 09u00 uit Hoogeveen vertrekken. Op naar Nijkerk! :D :D
De reis liep voorspoedig en zonder problemen. Zoals afgesproken stonden om 10u15 op het staion van Nijkerk. Onze rit naar de handelaar stond al te wachten. Via het postagentschap, voor de overschrijving, naar het industrieterrein.
Eindelijk kunnen we dan de roffel ophalen. Betaling geregeld en hup in de wagen.

Eerst maar eens getankt, tank was leeg. €110 benzine erin gedaan >:( maarja, we rijden te weinig voor gas of diesel, en op weg naar huis.
Heerlijk zo'n V70 we zijn er erg blij mee.

De foto's:













Een lijstje met dingen die ik graag veranderd/vervangen/gerepareerd moeten worden volgt z.s.m.

Groetjes,

Bert Jan (BBS)
Volvoloos....

jas

Mooie combinatie zo, donkere auto met zo'n licht interieur!
Veel veilige km's toegewenst!!

Jas

BBS

#2
Mijn lijstje met veranderingen/reparaties/vervangingen:

Interieur veranderingen:


  • Cruise controle werkt niet. Draad bij de hendel doorgeknipt en de hevel vervangen => werking O.K.
  • CD wisselaar werkt niet. Zekering in de voeding wisselaar stuk. Vervangen. =>werking O.K.
  • Comfortschakeling richting aanwijzers plaatsen. Gedaan. Echt maar een half uurtje werk
  • Kachelradiateur vervangen. vervangen, was bovenaan een ietsepietsie lek.
  • Geheugen van de stoelen repareren, werkt nog niet.
  • Verwarming achterbank nakijken, werkt soms niet meestal wel.
  • uitgebreide coming home/leaving home schakeling erin maken.
  • Gasveren achterklep vervangen.
  • Stelschroef CC gaspedaal afstellen.

Exterieur veranderingen:

  • Dakspoiler opscharrelen, spuiten en dan monteren. Gereed.
  • Trekhaak monteren.gedaan 01-07-2011
  • "Luxe" kenteken platen met opgelegde letters en onderplaten.
  • Dubbele uitlaatpijp aan de achterzijde. Gedaan met Wibo te Brunsum. Dubbele uitlaat.
  • Winterbanden + setje velgen scoren. Nog een setje Columba's gescoord en Michelin winterbanden.
  • Xenon verlichting monteren.
  • Al dan niet "heldere" koplampen.Gedaan
  • Emblemen verwijderen van de achterklep.Gedaan
  • Roest bij de achterklep weghalen/andere achterklep.

Onderstel:

  • Onderbak radiateur opzoeken en plaatsen.gedaan 31-05-2011
  • Jalouzie plaatsen. gedaan 31-05-2011
  • Nivomats achter vervangen.Gedaan
  • Voorkant van de wagen laten zakken. Staat nu iets te hoog.
  • Veerpootbrug motorruimte.
  • Veerpootbrug kofferruimte.
  • Stabilisatiestang achteras vervangen

Motorisch:
  • Bougies+kabels+verdeler+rotor vervangen. (voorzorg geen problemen mee.)
  • oliekeringen vervangen verdeler en nokkenas sensor (voorzorg) oliekering verdeler is vervangen, nokkenas sensor was goed.
  • Chippie? Rica of E.T. Fasttech?
  • K&N luchtfiltersetje?

Diversen:

  • Extra sleutel en AB van de wagen. AB reeds in bezit, moet alleen her-ingelezen worden. Waar? ???

Verder wil ik hem eigenlijk zo standaard mogelijk laten. Misschien wel wat kleine dingen aan veranderen, maar hoofdzakelijk "onder de kap" of subtiele veranderingen, die in eerste instantie niet zo zeer opvallen.

Distri riem en dergelijke zijn vervangen bij 232K en de wagen staat nu op 257K. Dus die hoeven nu niet vervangen te worden. ;D

Edit: nog wat toegevoegd aan het lijstje.
Volvoloos....

)()()sT

Mooie bak... nog mooier als je AWD uitlaat straks ook uit beide dempers kan pluimen  8)
Maarre, je woont in Hoogeveen zie ik, waarom niet naar Fasttech voor een chip?

BBS

Citaat van: )()()sT op 04-02-2011 11:04:22
Mooie bak... nog mooier als je AWD uitlaat straks ook uit beide dempers kan pluimen  8)

Daar wordt aan gewerkt gepland. De bedoeling is dat we eind februari naar Wepster gaan en het voorelkaar krijgen. ;) Zo goed als nieuwe dempers met 2 sierstukken aan het eind.

Citaat van: )()()sT op 04-02-2011 11:04:22
Maarre, je woont in Hoogeveen zie ik, waarom niet naar Fasttech voor een chip?
Die optie was ik nog even vergeten. Dat is een reële mogelijkheid. Hij moet iets meer vermogen krijgen, maar het blok moet het wel zonder problemen kunnen verdragen. (2.5T) ;) Het chippen is meer een wens, ik weet niet wanneer ik het laat doen. Ik heb ook nog een ander projectje:

en

Nou moet ik er ook bij schrijven dat dit weer actueel gaat worden vanaf April. Ik heb ook nogwel ergens een fotootje van hoe we de boot kochten :-[ :-X
Volvoloos....

Sven850

Ik wou dat mijn vriendin me stiekem naar een 2.5T lokte... Als ik zo wordt mee gelokt eindig ik meestal in een winkelcentrum >:(

Gefeliciteerd met de mooie auto ;D
XC40 T4 Recharge

wouter.70

mooie volvo
vooral dat lichte interieur en dachboard bekleding :eusa_drool:

LeonW

Mooie V met een fijne motor, met chippen wordt ie nog beter :D
Volvo S70 2.5T

petrolhead

Veel plezier met de roffel. Mooie bak!

BBS

Ik ben er ook heel blij mee, ook omdat mijn vader toch ernstig ziek is en op dit moment vaak naar Zwolle moet voor zijn bestraling.
Er is niets prettiger dan comfortabel heen en weer reizen.
Maar ook vandaag het eerste "pech" gevalletje gehad. Voor een week of 3 terug hebben (vandalen) de rechterzijde van de motorkap/bumper beschadigd en bekrast. Ook het richtingaanwijzer kapje heeft een klap gehad. Deze zat wat los, en is er dus vandaag op de snelweg afgewaaid. :(
Nu heb ik een groot gat links naast de koplamp. Voor tijdelijk maar even dicht getapet en gelijk Estate Services gebeld voor een nieuwe.
Komt zeer waarschijnlijk morgen met de post binnen. :eusa_dance:
Volvoloos....

ulkeman

kijk toch een blokje begonnen :)
heb haar in levendelijven mogen zien ziet er goed ut hoor.
als je keer hulp wil je weet me te vinden ;)


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

M a r c

Citaat van: )()()sT op 04-02-2011 11:04:22
waarom niet naar Fasttech voor een chip?

Waarom wel? Ik heb liever dat ie naar ons komt  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Voor de velgen zou ik je forumnaam alle eer aan doen...  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

BBS

Citaat van: BenC70ES op 04-02-2011 20:59:56
Voor de velgen zou ik je forumnaam alle eer aan doen...  ;)

Hahahaa, ja die link legt iedereen direct met die velgen. ;D Alleen staan die letters voor de begin en eindletters van mijn eigen naam. :eusa_angel:

Alhoewel,... BBS'en natuurlijk wel mooi staan onder een roffel, dat wel weer. ;D ;D ;D
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: M a r c op 04-02-2011 18:40:48
Citaat van: )()()sT op 04-02-2011 11:04:22
waarom niet naar Fasttech voor een chip?

Waarom wel? Ik heb liever dat ie naar ons komt  ;D

;D