The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Mooie foto's en leuk verslag, ook van je vakantie  ;).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

T5-4life

Leuk reisverslag. Krijg er meteen zin in
C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

Sbv

Welkom thuis Kor. Erg fraaie foto's

Ewout Schalkwijk



Ik heb op het moment veel problemen met foto's op het forum, ook in m'n eigen blog. Een reload helpt meestal, maar nu niet.

Afijn, dit was de allermooiste foto :D Echt schitterond :D ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Raar Ewout. Ik host de foto's sinds dat Fotoemmer gedoe op een speciale site voor foto's. Daar zou het niet aan moeten liggen.
Ach de mooiste zijn toch al gedeeld op de app.

850-2.520V-Driver

Mooi verslag en mooie foto's! Lijkt me een leuk tripje om ook eens te maken!

Google overigens eens op begraafplaats Montmarte ;)

arjen850

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-09-2018 22:08:18


Ik heb op het moment veel problemen met foto's op het forum, ook in m'n eigen blog. Een reload helpt meestal, maar nu niet.

Afijn, dit was de allermooiste foto :D Echt schitterond :D ;D

Hey da's bijzonder, daar heb ik ook last van.

de Boeing

Leuk verslag, mooie foto's!

Ik moet soms ook een keer op refresh in mijn browser klikken om de foto's in een topic te kunnen zien.

Qua automaat: ik gebruik ook (wellicht vaker dan strikt noodzakelijk) de 3 en L om op de motor af te remmen en heb (recentelijk, via het forum!!) ontdekt dat als je de automaat in Sport zet hij niet teruggaat naar zijn 1 als ik onder de 50km/u duik (wat een brute vertraag actie geeft, uiteraard handig in de bergen). Maar zo te zien heeft een classic die sportstand niet?
Ook grappig om te zien is hoe de bak zich gedraagt als je cruise control aan hebt staan en dan een flinke afdaling voor de kiezen krijgt, dan zet ik hem meestal ook even manueel in 3 of L (en CC uit). 

Mooi (en interessant) dat je de baktemperatuur ook mee kan monitoren! je wil dan wellicht dat hij eerst wel via de radiator mee loopt zodat de bak sneller op temperatuur is, maar daarna (bij extreme belastingen) via een externe koeler loopt? driewegklepje inbouwen  :)?

Chris

#3983
Een erg leuk verslag van een hele mooi trip Kor! De foto's zijn prachtig, erg mooi landschap daar. Ik heb weer wat toegevoegd aan het lijstje van toekomstige vakanties :).

Dat terugschakelen naar trap 1 in stand 2 gaat bij die oude bakken sowieso niet echt soepel vind ik. Ik herken het nog wel van de 850. Ik vond dat altijd erg onprettig rijden omdat je zeker bij haarspeldbochten eigenlijk nog wel die eerste trap wil kunnen gebruiken (remmen sparen, zeker bij een 850 met standaard remmen :)). Maar dan zou het fijn zijn als het niet zo'n "klap" opleverde. Voor het comfort snap ik dan ook wel dat je even opschakelt. Vraagt naar mijn mening dan wel onnodig veel van je remmen. Ik heb recent voor het eerst door de Fransen alpen gestuurd met de V60, dan is zo'n moderne GT automaat wel echt een verademing.

KIM

Ik herinner me van de R dat deze pas bij totale stilstand terug gaat naar 1. Ik kan het mis hebben natuurlijk...

Walter

schitterend verslag KIM. En ik voel ook altijd te veel, vandaar dat ik maar beter geen diagnose apparatuur bij me kan hebben. Word ik nog nerveuzer van

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

freefall

Citaat van: de Boeing op 01-10-2018 00:04:34
Leuk verslag, mooie foto's!

Ik moet soms ook een keer op refresh in mijn browser klikken om de foto's in een topic te kunnen zien.

Qua automaat: ik gebruik ook (wellicht vaker dan strikt noodzakelijk) de 3 en L om op de motor af te remmen en heb (recentelijk, via het forum!!) ontdekt dat als je de automaat in Sport zet hij niet teruggaat naar zijn 1 als ik onder de 50km/u duik (wat een brute vertraag actie geeft, uiteraard handig in de bergen). Maar zo te zien heeft een classic die sportstand niet?
Ook grappig om te zien is hoe de bak zich gedraagt als je cruise control aan hebt staan en dan een flinke afdaling voor de kiezen krijgt, dan zet ik hem meestal ook even manueel in 3 of L (en CC uit). 

Mooi (en interessant) dat je de baktemperatuur ook mee kan monitoren! je wil dan wellicht dat hij eerst wel via de radiator mee loopt zodat de bak sneller op temperatuur is, maar daarna (bij extreme belastingen) via een externe koeler loopt? driewegklepje inbouwen  :)?

Jawel, tot aan de me7 wagens wel.

Moi verslag Kornelis. Mooie route gekozen.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: KIM op 30-09-2018 18:20:26
Hebben jullie dat ook? Elk gek hikje of geluidje van de auto maakt je nerveus...

Nou en of, zeker tijdens een vakantierit. Mijn reisgenoten hebben het ook niet zo op al dat loggen en gluren in de logs...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ewout Schalkwijk

Ik rijd ook rond met Vida in de auto op vakantie. Stel je voor dat er iets gebeurt en je kunt niet een eerste diagnose stellen door de auto uit te lezen. :eusa_pray:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-10-2018 22:11:24
Ik rijd ook rond met Vida in de auto op vakantie. Stel je voor dat er iets gebeurt en je kunt niet een eerste diagnose stellen door de auto uit te lezen. :eusa_pray:
Hier ook met vakantie. Altijd laptop met Vida mee voor eerste diagnose of iets even kunnen resetten