Brick Orange a Capella. LED & Vraagje over CV

Gestart door LQDI, 11-02-2011 11:36:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LQDI

Na een iets uit de hand gelopen 'wie ben ik' topic toch maar een BLOG aangemaakt.
Voor diegenen die ( nog ;D ) niet weten wie ik ben kunnen hier mijn andere topic lezen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,44391.0.html

Ik heb de auto volledig origineel gekocht eind augustus 2010 met een kilometerstand van 328.000 km voor een symbolische €850,-. Auto is ooit zijn leven begonnen als Lease auto. Daarna is de auto overgenomen door een persoon die erg gek met de auto was. Wat te zien was aan vooral het interieur. De auto was en is nogsteeds erg fris en als nieuw van binnen. Helaas is de buitenkant wat minder door de rode kleur. In het voorjaar zet ik m een keer neer bij n poetsbedrijf zodat de rode kleur weer terug komt.

In dit topic zal ik de dagelijkse belevenissen en werkzaamheden aan mijn auto neerzetten.

Wat er aan is gedaan:

- G&M verlagingsveren aan de voorzijde gemonteerd.
- Ferrita 2,5 inch gemonteerd vanaf de Kat. (nog zoekende naar n katvervanger) Er zit inmiddels een    rechte pijp op de plek waar ooit de kat zat ;D
- Xenon 6000K gemonteerd.
- 17" LM velgen met winterbanden gemonteerd. Voor de winter Columba's.
- Dagrijverlichting achter de grille gemonteerd.
- Grille zwart gemaakt.
- Oranje lampjes in de stadslichten.
- LED knipperlichten op de voorschermen.
- Sony Subwoofer in kofferruimte geplaatst.
- Alpine tweeters in achterportieren gezet.
- Telefoonhouder geplaatst.
- Rubber mattenset
- Nieuwe Alpine radio


Reparaties tot zover:

- RV aandrijfas hoes vervangen. Deze was gescheurd
- Thermostaat vervangen
- Sporingsblok van achteras aan rechterzijde vervangen
- Remklauw RV vervangen

Reparaties komende:

- Ik heb het gevoel dat de koppeling zijn beste tijd gehad heeft.
***Bevestigd  en inmiddels vervangen
- Heb tevens het idee dat de handremvoering niet helemaal jofel meer is.
*** Blijkt niks mis mee te zijn ;D


Ja dit is nog allemaal van t rooie konijnenhok. Het Brick Orange gebeuren begint op pagina 22 ;)


Ik hou jullie op de hoogte

dennisessens

lodi kerel binnenkort eens ff meeten of nie ?

Sven850

Ben wel erg benieuwd naar wat die voorspoiler dan is. :)
XC40 T4 Recharge

Sven850

Gevonden:



Lijkt op de ET lip, heb ik eronder gehad:

XC40 T4 Recharge

LQDI



Achterspoiler zit erop ;D Ben blij met het resultaat. Het maakt de achterzijde echt compleet anders. De voorspoiler gaat helaas niet door:( Is schijnbaar voor een Alter 1. Dus deze zal ik maar aanbieden op de onderdelen sectie. Had gehoopt dat het een alternatief zou zijn voor de R voorspoiler. Toch vraag ik mij af als ik het onderste deel van de voorbumper er af zou decouperen of ie dan wel past.
Tijd om aan het eind van de dag even een paar nieuwe fotos op te loaden


Jack v

voorbumpers alter I en 2 zijn toch gelijk?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

cas

#6
Citaat van: Jack v op 21-02-2011 11:10:31
voorbumpers alter I en 2 zijn toch gelijk?

Zie Jeffs weblog in the beginning  ;D

hmm.. maar daaronder idd voor een lipje..

Sven, is vast al voorbij gekomen, maar jou veerpootbrug. is dat een dieselversie ofzo? met die knik erin?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Citaat van: cas op 21-02-2011 11:14:44
Citaat van: Jack v op 21-02-2011 11:10:31
voorbumpers alter I en 2 zijn toch gelijk?

Zie Jeffs weblog in the beginning  ;D

hmm.. maar daaronder idd voor een lipje..

Sven, is vast al voorbij gekomen, maar jou veerpootbrug. is dat een dieselversie ofzo? met die knik erin?

Volgens mij is dat er eentje voor rechtsgestuurde auto's

LQDI

Citaat van: Jack v op 21-02-2011 11:10:31
voorbumpers alter I en 2 zijn toch gelijk?

Misschien qua onderhuidse aansluiting wel. Maar deze is voor onderlangs en daar is de lengte schijnbaar compleet anders van van bumperhoek naar wielkuip :( Scheelt wel een CM of 4 á 5 aan beide kanten. Dus vandaar dat ik me afvraag als ik de onderste lip die aan de voorbumper zelf vast zit eraf zaag en de ander monteer of ie dan wel past..

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

LQDI

Citaat van: Jack v op 21-02-2011 11:54:32
geen idee :-[

Het proberen niet waard. Straks is ie alsnog 4cm hoger dan oorspronkelijk als dat deel van de bumper eraf gezaagd is :P

cas

#11
Citaat van: LQDI op 21-02-2011 11:59:33
Citaat van: Jack v op 21-02-2011 11:54:32
geen idee :-[

Het proberen niet waard. Straks is ie alsnog 4cm hoger dan oorspronkelijk als dat deel van de bumper eraf gezaagd is :P

weet niet wat de lip moet kosten, maar je kunt vast wel ergens een alter 1 bumper (met schade)  voor weinig tot niets krijgen van een forumsloper of andere sloop. En dan deze bewerken om te zien of het passend te maken is. heb je uiteindelijk wel een unieke combi als het lukt!

lekker rommelen!  ;D

Echter, moet de lip dan niet al te duur zijn, want anders zit je daar weer mee in je maag straks. ... Ja ja Ludo, ik zie het al. De lip heeft ie al :-)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

LQDI

De lip was sneller binnen dan verwacht inderdaad. En gaat er helaas nog veeeel sneller weer uit dan ik had mogen hopen :(

Sven850

Citaat van: Teddy81 op 21-02-2011 11:31:52
Citaat van: cas op 21-02-2011 11:14:44
Citaat van: Jack v op 21-02-2011 11:10:31
voorbumpers alter I en 2 zijn toch gelijk?

Zie Jeffs weblog in the beginning  ;D

hmm.. maar daaronder idd voor een lipje..

Sven, is vast al voorbij gekomen, maar jou veerpootbrug. is dat een dieselversie ofzo? met die knik erin?

Volgens mij is dat er eentje voor rechtsgestuurde auto's

Ja is een vpb van een rechtsgestuurde, heb ik erin zitten omdat de linksgestuurde rechte tegen mijn verdamper komt. De engelse heeft deze knik om ruimte voor de rembekrachtiger te maken. (je rijd gas en je wilt wat ;D)

XC40 T4 Recharge

LQDI

Opzich een ideale oplossing zo. Rijdt het met een VPB erg anders?