Auteur Topic: Definitieve No-Go's  (gelezen 75917 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16884
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #15 Gepost op: 28-03-2011 20:57:13 »
http://auto.marktplaats.nl/volvo/431686032-v70-2-5t-lpg-g3-2-5-turbo.html

Zelf weten maar een 2.5t die koelvloeistof verliest........mwoah ik zie aan de horizon al een t5 blokje aankomen!

Kan van alles zijn. Koelvloeistofvaatje gescheurd, dop van koelvloeistofvaatje kapot, kachelradiateur lek, radiateur lek. Allemaal bekende kwaaltjes.
Hoeft echt niet gelijk de koppakking te zijn.

Ik gok op het bekendste kwaaltje van de 2.5T, een kapotte inlaatklep.

MVeldhuis

  • Forumsponsor
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1576
  • Geslacht: Man
  • V70R & 740 D
    • www.lassenvoorweinig.nl
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #16 Gepost op: 28-03-2011 21:11:00 »
http://auto.marktplaats.nl/volvo/431686032-v70-2-5t-lpg-g3-2-5-turbo.html

Zelf weten maar een 2.5t die koelvloeistof verliest........mwoah ik zie aan de horizon al een t5 blokje aankomen!

Kan van alles zijn. Koelvloeistofvaatje gescheurd, dop van koelvloeistofvaatje kapot, kachelradiateur lek, radiateur lek. Allemaal bekende kwaaltjes.
Hoeft echt niet gelijk de koppakking te zijn.

Ik gok op het bekendste kwaaltje van de 2.5T, een kapotte inlaatklep.

Wat heeft een inlaatklep met de kvs te maken?

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16884
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #17 Gepost op: 28-03-2011 21:24:31 »
http://auto.marktplaats.nl/volvo/431686032-v70-2-5t-lpg-g3-2-5-turbo.html

Zelf weten maar een 2.5t die koelvloeistof verliest........mwoah ik zie aan de horizon al een t5 blokje aankomen!

Kan van alles zijn. Koelvloeistofvaatje gescheurd, dop van koelvloeistofvaatje kapot, kachelradiateur lek, radiateur lek. Allemaal bekende kwaaltjes.
Hoeft echt niet gelijk de koppakking te zijn.

Ik gok op het bekendste kwaaltje van de 2.5T, een kapotte inlaatklep.

Wat heeft een inlaatklep met de kvs te maken?

Inlaat en uitlaatklep.
Met verbrande kleppen mag je er van uitgaan dat je scheurtje(s) in de kop krijgt.
Meestal is het sneller de uitlaatklep die verbrand, maar inlaat komt ook vaak voor.
Een bekend veelvoorkomend kwaaltje van de LPT, al wil men dat hier niet zo meteen geloven.  ;D

MVeldhuis

  • Forumsponsor
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1576
  • Geslacht: Man
  • V70R & 740 D
    • www.lassenvoorweinig.nl
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #18 Gepost op: 28-03-2011 21:39:54 »
http://auto.marktplaats.nl/volvo/431686032-v70-2-5t-lpg-g3-2-5-turbo.html

Zelf weten maar een 2.5t die koelvloeistof verliest........mwoah ik zie aan de horizon al een t5 blokje aankomen!

Kan van alles zijn. Koelvloeistofvaatje gescheurd, dop van koelvloeistofvaatje kapot, kachelradiateur lek, radiateur lek. Allemaal bekende kwaaltjes.
Hoeft echt niet gelijk de koppakking te zijn.

Ik gok op het bekendste kwaaltje van de 2.5T, een kapotte inlaatklep.

Wat heeft een inlaatklep met de kvs te maken?

Inlaat en uitlaatklep.
Met verbrande kleppen mag je er van uitgaan dat je scheurtje(s) in de kop krijgt.
Meestal is het sneller de uitlaatklep die verbrand, maar inlaat komt ook vaak voor.
Een bekend veelvoorkomend kwaaltje van de LPT, al wil men dat hier niet zo meteen geloven.  ;D


Ohw ik geloof je direct hoor, ik snapte alleen zo 123 het verband niet.

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16884
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #19 Gepost op: 28-03-2011 22:01:09 »
Ohw ik geloof je direct hoor,

Je bent 1 van de weinige dan.  :eusa_dance:  ;D

arjen850

  • Forumsponsor
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9560
  • Geslacht: Man
  • volvo bloed blijft stromen
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #20 Gepost op: 28-03-2011 22:06:20 »
Ohw ik geloof je direct hoor,

Je bent 1 van de weinige dan.  :eusa_dance:  ;D

Ik geloof er niets van :evil:

TIMON

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 813
  • Geslacht: Man
  • V70N R AWD 245 Polar 242 Turbo 855 T-5R CY
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #21 Gepost op: 28-03-2011 22:10:21 »
Ohw ik geloof je direct hoor,

Je bent 1 van de weinige dan.  :eusa_dance:  ;D

Ik geloof er niets van :evil:

ik geloof er niets van en snap er niets van !!!!
85011940

BenC70ES

  • Anti-Diesel.de :-)
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7803
  • Geslacht: Man
  • C70 T5 Cabrio LPI & C70 2.5T Coupé
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #22 Gepost op: 28-03-2011 22:40:49 »
http://auto.marktplaats.nl/volvo/431686032-v70-2-5t-lpg-g3-2-5-turbo.html

Zelf weten maar een 2.5t die koelvloeistof verliest........mwoah ik zie aan de horizon al een t5 blokje aankomen!

Kan van alles zijn. Koelvloeistofvaatje gescheurd, dop van koelvloeistofvaatje kapot, kachelradiateur lek, radiateur lek. Allemaal bekende kwaaltjes.
Hoeft echt niet gelijk de koppakking te zijn.

Ik gok op het bekendste kwaaltje van de 2.5T, een kapotte inlaatklep.

Wat heeft een inlaatklep met de kvs te maken?

Inlaat en uitlaatklep.
Met verbrande kleppen mag je er van uitgaan dat je scheurtje(s) in de kop krijgt.
Meestal is het sneller de uitlaatklep die verbrand, maar inlaat komt ook vaak voor.
Een bekend veelvoorkomend kwaaltje van de LPT, al wil men dat hier niet zo meteen geloven.  ;D


Ik zou ook nog wel eens de verklaring daarvoor willen weten dan hoor Ludo  ;)
Trouwens met een verbrande uitlaatklep(pen) rij je echt niet verder hoor. Dus om dan scheurtjes in je kop te krijgen moet je echt wel doof/blind zijn en nul voeling met techniek hebben.

De betreffende auto kan net zo goed een lekke kachel of radiator hebben...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16884
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #23 Gepost op: 28-03-2011 22:50:17 »
We hebben deze discussie al vaker gehad Ben.
Daarom schreef ik dat het zo ongelooflijk is voor sommigen...  ;D
Een verklaring heb ik niet, en kan ik ook niet hard maken, maar ik blijf nog steeds bij de dunnere cilinderwand als oorzaak nr1.


De betreffende auto kan net zo goed een lekke kachel of radiator hebben...

Dat kan inderdaad.
Daarom schreef ik
Ik gok op het bekendste kwaaltje
;)

BenC70ES

  • Anti-Diesel.de :-)
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7803
  • Geslacht: Man
  • C70 T5 Cabrio LPI & C70 2.5T Coupé
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #24 Gepost op: 28-03-2011 22:56:46 »
Ik heb hier ook nog niet één gezien met een verbrande inlaatklep...

Hier sneuvelen anders ook genoeg 2.3's  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

RRRRR_Ramon

  • Herrgårdsvagn
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3212
  • Geslacht: Man
  • Volvo V40 for life !
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #25 Gepost op: 28-03-2011 23:04:44 »
Ik heb hier ook nog niet één gezien met een verbrande inlaatklep...

Hier sneuvelen anders ook genoeg 2.3's  ;)

Waar er meer van zijn gaan er ook meer stuk.

Paar jaar geleden eens gehoord op de radio:

VW Golf en Opel Astra meest gestolen auto's...  :eusa_wall:  ;)
🇸🇪 Volvo L60F Hjullastare 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V40 2.0T Nordic 🇸🇪

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16884
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #26 Gepost op: 28-03-2011 23:06:14 »
Ik heb hier ook nog niet één gezien met een verbrande inlaatklep...

Ik wel, een V70 T5.

 ;D

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16884
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #27 Gepost op: 28-03-2011 23:07:29 »
Ik heb hier ook nog niet één gezien met een verbrande inlaatklep...

Hier sneuvelen anders ook genoeg 2.3's  ;)

Waar er meer van zijn gaan er ook meer stuk.

En toch klopt dat ook niet helemaal.
Ga maar eens zoeken, (bijna) allemaal LPT met dezelfde symptomen.

BenC70ES

  • Anti-Diesel.de :-)
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7803
  • Geslacht: Man
  • C70 T5 Cabrio LPI & C70 2.5T Coupé
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #28 Gepost op: 28-03-2011 23:14:51 »
Ik heb hier ook nog niet één gezien met een verbrande inlaatklep...

Hier sneuvelen anders ook genoeg 2.3's  ;)

Waar er meer van zijn gaan er ook meer stuk.

En toch klopt dat ook niet helemaal.
Ga maar eens zoeken, (bijna) allemaal LPT met dezelfde symptomen.

Maar er zijn ook veel meer LPT's dan T5's...  bij de X70's dan, niet bij de 850 natuurlijk.

Ik begrijp net als de rest ook niet wat die gok van jouw, een verbrande inlaatklep, te maken heeft met koelvloeistof verlies.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16884
Re: Definitieve No-Go's
« Reactie #29 Gepost op: 28-03-2011 23:29:06 »
Ik schreef dat de uitlaatkleppen vaker verbranden, maar inlaatkleppen komt ook voor.
Bij een LPT heb je geheid scheurtjes in de kop door de hitte.
Je wil ze vast de kost niet geven, die een nieuwe koppakking hebben geplaatst, waar achteraf bleek dat het een scheurtje was in de kop.