Definitieve No-Go's

Gestart door moderators, 23-02-2011 09:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KIM

Ook even lof voor het bedrijf dat 'm verkocht:
Mijn collega belde woensdag dat hij interesse had in de auto. De verkoper beloofde 'm tot donderdagavond vast te houden. Ondanks een grote hoeveelheid mailtjes heeft hij netjes woord gehouden. Mijn collega heeft ook gewoon 48 uur bedenktijd.

ronnievolvov70

waarom zet zo vent dan in de advertentie dat het een  2.3 t5r is ik snap dat echt niet :eusa_wall:

ik kan ook wel een een r bumper en dergelijke op mijn v70 zetten

en hem dan verkopen als een v70 R  beetje jammer zulke bedrijven

daar heb ik geen lof voor

dat heet gewoon de boel naaien ;D
blij dat ik v70 rij:P

KIM

Lekker ongenuanceerd weer Ronnie.
De betreffende verkoper verkocht vaker Honda (zijn Honda dealer geweest) en had dus niet veel kennis van 850.
Hij heeft gewoon gegevens van internet gezocht die bij een R horen. Het enige waaraan je kunt zien dat het een 2.0 is, is de motorcode.
Ken jij de motorcode van een 2.0?

Voor de rest is het een echte R, dus ik vind je reactie weer zwaar overtrokken...

)()()sT

Citaat van: KIM op 13-02-2012 08:03:35
Voor de rest is het een echte R, dus ik vind je reactie weer zwaar overtrokken...

Plus heel veel ::)

elianmars

Citaat van: KIM op 13-02-2012 08:03:35
Lekker ongenuanceerd weer Ronnie.
De betreffende verkoper verkocht vaker Honda (zijn Honda dealer geweest) en had dus niet veel kennis van 850.
Hij heeft gewoon gegevens van internet gezocht die bij een R horen. Het enige waaraan je kunt zien dat het een 2.0 is, is de motorcode.
Ken jij de motorcode van een 2.0?

Voor de rest is het een echte R, dus ik vind je reactie weer zwaar overtrokken...

Eensch. Zelfs bij RDW staat niet geregistreerd om wat voor motor het gaat, hoe moet die verkoper dat dan weten?

Sbv


Rob850turbo

dit zijn juist de soort van bedrijven waar je nog buitenkansjes kan kopen.

als je zelf goed oplet en weet waar het over gaat!!!!!!

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 13-02-2012 08:52:06
Ook Eensch.

En hier nog een... Niet iedereen doet alles met opzet
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Rvd

Nee begrijpelijk.
Maar je moet inderdaad heel goed op de hoogte zijn dan. Die 850R heeft gewoon tegen de 300.000 gelopen. Ook niet erg, wel minder als je verwacht dat ie net 205k gelopen heeft

KIM

Ah, jij hebt de kilometerstand uitgelezen?

UserID6342

Ik blijf er even helemaal buiten, wat een gezeur allemaal weer.

Sem


UserID6342

Laat ik me anders uitdrukken Sem... Voor mij persoonlijk zou een No-go zijn als een auto een dusdanige schade heeft gehad waardoor deze niet goed spoort / rijd, krom is, etc.  Dat gezeur en gezever over een kmstand word ik altijd een beetje moe van.  Meteen word de verkoper onderhand 'afgeslacht', terwijl het misschien best zo kan zijn dat die beste man daar helemaal niets aan kan doen.  Niet iedereen kan uitlezen.

Of totaal onbekend is met onze auto's ivm uitvoeringen, opties, etc. Bovendien, wat zegt een kmstand ?  In mijn ogen verder weinig, als de auto netjes is en goed loopt (eventueel de boekjes er nog bij zijn) wat is er dan mis ?  Het is vaak de onbekwaamheid van de eventuele koper zelf om een auto als een No-go te bestempelen.  En dat om verschillende redenen.

Ben het dan ook geheel met Kornelis eens, dat het zo niet werkt.  Als ik dan eens echt serieus kijk, naar alle auto's die hier de revue gepasseerd zijn (en dat zijn er echt een boel geweest, geloof me) zal van al die auto's misschien een drie- of viertal een No-go zijn geweest.  En meestal had ik die zelf in me mik en was de prijs er ook naar.  Dus dan moet je niet zeuren en het ding gewoon netjes klaar maken.

Mooi voorbeeld; zo kocht ik lang geleden eens van de domeinen een ex-politieporsche met een kapotte bak (werd gezegd), ik had de auto gezien op de kijkdag maar dat zegt dus helemaal geen moer want auto heb ik niet kunnen horen lopen, motorkap / kofferbak zat op slot, etc, etc.  Toen ik de auto ging ophalen met de ambulance was ineens het targadak weg, koplampen eruit gesloopt, etc.  Daar had ik al de pest over in, maar ja je bent toch bedankt.  Wat denk je, kom ik thuis met dat hok is niet de bak kapot maar een zuiger dwars door het blok gekomen.  Weet je wat een goedlopend 6 cilinder luchtgekoelde Porschemotor op de sloop kost ?  Precies dus....  we hebben van arremoede het hele ding maar gesloopt en heeft gewoon een vreselijke pak geld gekost.

Rob850turbo

#118
Citaat van: KIM op 17-02-2012 20:38:59
Ah, jij hebt de kilometerstand uitgelezen?

ook al zou de km stand uitgelezen zijn , zegt het nog niets , andere klok er in , andere print plaat er in en de uitgelezen stand is niet meer bertouwbaar

Sem

Citaat van: Dirk342 op 18-02-2012 08:01:10
Laat ik me anders uitdrukken Sem... Voor mij persoonlijk zou een No-go zijn als een auto een dusdanige schade heeft gehad waardoor deze niet goed spoort / rijd, krom is, etc.  Dat gezeur en gezever over een kmstand word ik altijd een beetje moe van.  Meteen word de verkoper onderhand 'afgeslacht', terwijl het misschien best zo kan zijn dat die beste man daar helemaal niets aan kan doen.  Niet iedereen kan uitlezen.

Of totaal onbekend is met onze auto's ivm uitvoeringen, opties, etc. Bovendien, wat zegt een kmstand ?  In mijn ogen verder weinig, als de auto netjes is en goed loopt (eventueel de boekjes er nog bij zijn) wat is er dan mis ?  Het is vaak de onbekwaamheid van de eventuele koper zelf om een auto als een No-go te bestempelen.  En dat om verschillende redenen.

Ben het dan ook geheel met Kornelis eens, dat het zo niet werkt.  Als ik dan eens echt serieus kijk, naar alle auto's die hier de revue gepasseerd zijn (en dat zijn er echt een boel geweest, geloof me) zal van al die auto's misschien een drie- of viertal een No-go zijn geweest.  En meestal had ik die zelf in me mik en was de prijs er ook naar.  Dus dan moet je niet zeuren en het ding gewoon netjes klaar maken.

Mooi voorbeeld; zo kocht ik lang geleden eens van de domeinen een ex-politieporsche met een kapotte bak (werd gezegd), ik had de auto gezien op de kijkdag maar dat zegt dus helemaal geen moer want auto heb ik niet kunnen horen lopen, motorkap / kofferbak zat op slot, etc, etc.  Toen ik de auto ging ophalen met de ambulance was ineens het targadak weg, koplampen eruit gesloopt, etc.  Daar had ik al de pest over in, maar ja je bent toch bedankt.  Wat denk je, kom ik thuis met dat hok is niet de bak kapot maar een zuiger dwars door het blok gekomen.  Weet je wat een goedlopend 6 cilinder luchtgekoelde Porschemotor op de sloop kost ?  Precies dus....  we hebben van arremoede het hele ding maar gesloopt en heeft gewoon een vreselijke pak geld gekost.
Oh, Drik.. ik begrijp je wel hoor. Ik was gewoon heel erg benieuwd waar dit gesprek heenging. Dat die Rvd gewoon roept dat dat ding 3 ton + heeft gedraaid.. heerlijk.

Dat verhaal met die Porsche.. dat kan toch gewoon niet? Als jij die auto koop en hij van alles mist als je hem gaat ophalen.. dan laat je dat ding toch staan? Dat is toch gewoon diefstal?