Definitieve No-Go's

Gestart door moderators, 23-02-2011 09:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miel850

Advertentie bestaat niet meer. Iemand hier (on)gelukkig?  ;D
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.


Miel850

Nou, steek je toch mooi 4500 in je zak  :eusa_sick:
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Bart-Willem

Zie al waarom die advertentie telkens verwijderd wordt: hij plaatst advertenties elke dag opnieuw zodat 'ie bovenaan staat. Beetje apart dus, maar het gaat dus om de zwarte T-5R automaat uit Den Haag. :)

Turbobiker

Klinkt helemaal niet goed, erg kritisch naar kijken als je deze wilt kopen... (beetje lullig tegenover een mede forummer, maar voor 1650 heb ik het idee dat hij voor de hoofdprijs van zijn wrak af wil komen...)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,63135.msg1349878/topicseen.html#msg1349878

(je mag me in een PB verrot schelden!)
De Tussenpaus

Miel850

Citaat van: Turbobiker op 06-03-2013 20:15:15
Klinkt helemaal niet goed, erg kritisch naar kijken als je deze wilt kopen... (beetje lullig tegenover een mede forummer, maar voor 1650 heb ik het idee dat hij voor de hoofdprijs van zijn wrak af wil komen...)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,63135.msg1349878/topicseen.html#msg1349878

(je mag me in een PB verrot schelden!)

Heb je ook een onderbouwing waarom dit een wrak zou zijn?
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Turbobiker

Citaat van: Miel850 op 06-03-2013 21:05:03
Heb je ook een onderbouwing waarom dit een wrak zou zijn?

-nauwelijks speling op de turbo = speling op de turbo, dus het einde nadert
-olie lekt in de radiator. Is meest waarschijnlijk, kan echter ook een serieuzer probleem zijn
-condensator airco vervangen. Vergeet het, airco is naar de knoppen
-motor bokt? Oei. Kan de brandstof filter zijn, maar ook de benzinepomp, benzinedruk regelaar, injectoren. Maar ook het elektrisch systeem. Of misschien zelfs serieuzer gezien dat er olie in de koelvloeistof zit...

Misschien zit ik er helemaal naast, maar deze auto heeft in ieder geval een heeeeeel grondige stage 0 nodig. Neem je turbo en radiator mee (en doe dan meteen maar verse slangen) dan zit je op al snel 1500 euro aan materialen.

Staat van remmen wordt niet gemeld, maar gezien ze piepen kunnen ze ook best versleten zijn. Onderstel bij 3k? Meestal ook weer toe aan vervanging.

Auto zal best netjes zijn wat uiterlijk en interieur betreft. Maar gezien wat er zeer waarschijnlijk aan moet gebeuren is de wagen niet heel veel meer waard dan 500-750 euro in mijn ogen. En dan moet je hopen dat het olieprobleem echt alleen de radiator is... .

Waarschijnlijk een leuke voor een liefhebber om op te knappen. Economisch total loss.
De Tussenpaus

ulkeman

zaterdag nog een 850 weggebracht zonder motor met interieur en plastic en de bumpers er nog aan 15 cent de kilo.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Sem

#173
Citaat van: Turbobiker op 06-03-2013 21:27:54
Citaat van: Miel850 op 06-03-2013 21:05:03
Heb je ook een onderbouwing waarom dit een wrak zou zijn?

-nauwelijks speling op de turbo = speling op de turbo, dus het einde nadert
-olie lekt in de radiator. Is meest waarschijnlijk, kan echter ook een serieuzer probleem zijn
-condensator airco vervangen. Vergeet het, airco is naar de knoppen
-motor bokt? Oei. Kan de brandstof filter zijn, maar ook de benzinepomp, benzinedruk regelaar, injectoren. Maar ook het elektrisch systeem. Of misschien zelfs serieuzer gezien dat er olie in de koelvloeistof zit...

Misschien zit ik er helemaal naast, maar deze auto heeft in ieder geval een heeeeeel grondige stage 0 nodig. Neem je turbo en radiator mee (en doe dan meteen maar verse slangen) dan zit je op al snel 1500 euro aan materialen.

Staat van remmen wordt niet gemeld, maar gezien ze piepen kunnen ze ook best versleten zijn. Onderstel bij 3k? Meestal ook weer toe aan vervanging.

Auto zal best netjes zijn wat uiterlijk en interieur betreft. Maar gezien wat er zeer waarschijnlijk aan moet gebeuren is de wagen niet heel veel meer waard dan 500-750 euro in mijn ogen. En dan moet je hopen dat het olieprobleem echt alleen de radiator is... .

Waarschijnlijk een leuke voor een liefhebber om op te knappen. Economisch total loss.
Welke 850 is tegenwoordig niet economisch totalloss na een goeie stevige onderhoudsbeurt dan? Ik begrijp je onderbouwingen, maar vind het vanuit een erg negatief punt bekeken. Bokken bij vollast is bij onze Turbo motoren 9 van de 10x een ontstekingsprobleem. Tja.. Het zou van alles kunnen zijn natuurlijk, maar dan kan je niets meer kopen tegenwoordig. Verder is een T-5 met G3 best interessant natuurlijk. Wordt niet op iedere hoek van de straat aangeboden. Eerlijk.. Voor de vraagprijs kan je niet eens een lpg installatie aanschaffen. Maargoed.... Dit is mijn visie. ;)

Julian

Citaat van: Sem op 07-03-2013 17:29:57
Citaat van: Turbobiker op 06-03-2013 21:27:54
Citaat van: Miel850 op 06-03-2013 21:05:03
Heb je ook een onderbouwing waarom dit een wrak zou zijn?

-nauwelijks speling op de turbo = speling op de turbo, dus het einde nadert
-olie lekt in de radiator. Is meest waarschijnlijk, kan echter ook een serieuzer probleem zijn
-condensator airco vervangen. Vergeet het, airco is naar de knoppen
-motor bokt? Oei. Kan de brandstof filter zijn, maar ook de benzinepomp, benzinedruk regelaar, injectoren. Maar ook het elektrisch systeem. Of misschien zelfs serieuzer gezien dat er olie in de koelvloeistof zit...

Misschien zit ik er helemaal naast, maar deze auto heeft in ieder geval een heeeeeel grondige stage 0 nodig. Neem je turbo en radiator mee (en doe dan meteen maar verse slangen) dan zit je op al snel 1500 euro aan materialen.

Staat van remmen wordt niet gemeld, maar gezien ze piepen kunnen ze ook best versleten zijn. Onderstel bij 3k? Meestal ook weer toe aan vervanging.

Auto zal best netjes zijn wat uiterlijk en interieur betreft. Maar gezien wat er zeer waarschijnlijk aan moet gebeuren is de wagen niet heel veel meer waard dan 500-750 euro in mijn ogen. En dan moet je hopen dat het olieprobleem echt alleen de radiator is... .

Waarschijnlijk een leuke voor een liefhebber om op te knappen. Economisch total loss.
Welke 850 is tegenwoordig niet economisch totalloss na een goeie stevige onderhoudsbeurt dan? Ik begrijp je onderbouwingen, maar vind het vanuit een erg negatief punt bekeken. Bokken bij vollast is bij onze Turbo motoren 9 van de 10x een ontstekingsprobleem. Tja.. Het zo van alles kunnen zijn natuurlijk, maa dan kan je niets mee kopen tegenwoordig. Verder is een T-5 met G3 best interessant natuurlijk. Wordt niet op iedere hoek van de straat aangeboden. Eerlijk.. Voor de vraagprijs kan je niet eens een lpg installatie aanschaffen. Maargoed.... Dit is mijn visie. ;)

+ 1!
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Matthieu123

Ik vind het toch ook nogal erg veel geld voor een wagen met die mankementen. Maar hé jongens.. het is een vraagprijs. Mijn wagen stond ook voor een belachelijke prijs te koop..

NinaPaul

Maar dan wel een landi installatie, die mocht het een ouder systeem zijn, bij vollast en/of hoog in de toeren overschakelt naar benzine.
Het even "vergeten" te checken na het planken kan een duur grapje worden.

En je kan het er maar voor vragen, je hebt maar 1 "gek" nodig.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ZC3rr0r

Klopt, maar voor dergelijk geld kun je er ook een vinden met minder werk...

Bolbo XC

Ik heb onlangs mijn V70XC ingeruild. Tenzij je zin hebt in een fijn klusproject (en je hem zo goed als gratis krijgt) mooi vanaf blijven.

Het gaat om de 51-RRK-1

Issues zijn:
- airco defect (welke niet)
- onderstel voor moet compleet vervangen worden
- zeer ws scheur in onderblok (olie in kvs)
- lekke keerring
- zo goed als geen enkel stuk plaatwerk/bumper onbeschadigd

De wagen is sinds ik heb ingeruild van Seldenrijk Hardewijk naar BVA gegaan en nu weer op marktplaats opgedoken waarbij de vraagprijs inmiddels hoger ligt dan waar ik hem 4 jaar geleden voor in Spanje heb gekocht (toen ie nog wel ok was)

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m658124655-volvo-v70-xc-2-5t-awd-cross-country-bijtellingsvriendelijk-correcte-km-stand-nap.html



)()()sT

Mooi (lul)verhaal ook weer. Dat woord "bijtellingsvriendelijk" is ook echt helemaal hip hè ::) ;D