Definitieve No-Go's

Gestart door moderators, 23-02-2011 09:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arie480

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m681401616-volvo-s70-2-5-aut-1998.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Hier niet naar toe gaan. De S70 lekt behoorlijk olie, eigenaar is nog telefonisch nog per e-mail bereikbaar.

Vulk

Waar lekt hij olie dan? Kan soms heel onschuldig zijn.

Arie480

De garage dacht een lek bij de aandrijfas. Maar kon niet goed bekijken wat er aan de hand was. De verkoper weet ook van niets en laat niet van zich horen.

Turbo-Geek

En wat verwacht je dan voor 1000 euro .... Natuurlijk mankeert ie wat en het lijstje stopt echt niet bij een lekkage.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Robert855

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m679322105-volvo-850-2-3i-t-5-luxury-line.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Heb ik twee jaar geleden ingeruild voor mijn huidige. ik heb deze auto 4 maanden gehad en heb hem ingeruild omdat ik te veel kosten tegen kwam die ik niet kon betalen. heb 1200 euro bijgelegd voor mijn huidige 855 t-5 aut. ik heb de hier genoemde auto gekocht uit nood omdat ik snel even een auto nodig had vanwege mijn baan en de iets te flotte verkoop van mijn alfa 166 jtd.
km stand klopt redelijk, ik heb hem verkocht met 374.000 op de klok.

koppeling kleeft, door lekkende krukaskering. motor loopt rumoerig en niet lekker stationair. lambdasonde moet vervangen worden. airco en cruisecontrole defect. airco verdamper moet vervangen worden. Turbo is naar mijn weten origineel en is door de eigenaar voor mij goed (lees slecht) gebruikt, die ging op vrijdag middag even flink trappen als hij op tijd naar huis kon. af laten koelen had hij nog nooit van gehoord. Er zit speling op de Turbo en er lekt olie uit e turbo in alle luchtslangen, dit is bij een dergelijk km stand gebruikelijk, maar deze lekt veel! carterontluchting moet vervangen worden, als de motor warm is ruik je een olielucht in de cabine vanwege olielekkage uit de vuldop. bougie kabels moeten vervangen worden, want de doppen zijn doordrenkt met olie en zijn gaar. bij compressiemeting was er een behoorlijk verschil tussen de diverse cilinders, ik weet niet meer hoeveel maar het was erg slecht, wat duid op versleten zuigerveren.

Koop dit hok niet, hij ziet er van buiten goed uit en van binnen redelijk omdat de eigenaar voor mij een poetsbedrijf had, maar de ballen verstand had van de techniek in een 855 t-5.

Douwe

Citaat van: Robert855 op 08-06-2013 20:14:09
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m679322105-volvo-850-2-3i-t-5-luxury-line.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Heb ik twee jaar geleden ingeruild voor mijn huidige. ik heb deze auto 4 maanden gehad en heb hem ingeruild omdat ik te veel kosten tegen kwam die ik niet kon betalen. heb 1200 euro bijgelegd voor mijn huidige 855 t-5 aut. ik heb de hier genoemde auto gekocht uit nood omdat ik snel even een auto nodig had vanwege mijn baan en de iets te flotte verkoop van mijn alfa 166 jtd.
km stand klopt redelijk, ik heb hem verkocht met 374.000 op de klok.

koppeling kleeft, door lekkende krukaskering. motor loopt rumoerig en niet lekker stationair. lambdasonde moet vervangen worden. airco en cruisecontrole defect. airco verdamper moet vervangen worden. Turbo is naar mijn weten origineel en is door de eigenaar voor mij goed (lees slecht) gebruikt, die ging op vrijdag middag even flink trappen als hij op tijd naar huis kon. af laten koelen had hij nog nooit van gehoord. Er zit speling op de Turbo en er lekt olie uit e turbo in alle luchtslangen, dit is bij een dergelijk km stand gebruikelijk, maar deze lekt veel! carterontluchting moet vervangen worden, als de motor warm is ruik je een olielucht in de cabine vanwege olielekkage uit de vuldop. bougie kabels moeten vervangen worden, want de doppen zijn doordrenkt met olie en zijn gaar. bij compressiemeting was er een behoorlijk verschil tussen de diverse cilinders, ik weet niet meer hoeveel maar het was erg slecht, wat duid op versleten zuigerveren.

Koop dit hok niet, hij ziet er van buiten goed uit en van binnen redelijk omdat de eigenaar voor mij een poetsbedrijf had, maar de ballen verstand had van de techniek in een 855 t-5.

Jij beschrijft de auto zoals hij 2 jaar geleden was. Het kan zijn dat de tussenliggende eigenaren het een en ander verholpen hebben, of is de door jou beschreven toestand de huidige toestand?
Ik ken de auto niet en heb er ook geen belang bij, maar om de auto op technische gegevens van 2 jaar terug als NO-GO te bestempelen vindt ik een beetje ver gaan.
Natuurlijk is het wel heel handig om de auto op de door jou genoemde gebreken te controleren.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

UserID6342


Robert855

#202
Citaat van: Douwe op 08-06-2013 20:22:07
Citaat van: Robert855 op 08-06-2013 20:14:09
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m679322105-volvo-850-2-3i-t-5-luxury-line.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Heb ik twee jaar geleden ingeruild voor mijn huidige. ik heb deze auto 4 maanden gehad en heb hem ingeruild omdat ik te veel kosten tegen kwam die ik niet kon betalen. heb 1200 euro bijgelegd voor mijn huidige 855 t-5 aut. ik heb de hier genoemde auto gekocht uit nood omdat ik snel even een auto nodig had vanwege mijn baan en de iets te flotte verkoop van mijn alfa 166 jtd.
km stand klopt redelijk, ik heb hem verkocht met 374.000 op de klok.

koppeling kleeft, door lekkende krukaskering. motor loopt rumoerig en niet lekker stationair. lambdasonde moet vervangen worden. airco en cruisecontrole defect. airco verdamper moet vervangen worden. Turbo is naar mijn weten origineel en is door de eigenaar voor mij goed (lees slecht) gebruikt, die ging op vrijdag middag even flink trappen als hij op tijd naar huis kon. af laten koelen had hij nog nooit van gehoord. Er zit speling op de Turbo en er lekt olie uit e turbo in alle luchtslangen, dit is bij een dergelijk km stand gebruikelijk, maar deze lekt veel! carterontluchting moet vervangen worden, als de motor warm is ruik je een olielucht in de cabine vanwege olielekkage uit de vuldop. bougie kabels moeten vervangen worden, want de doppen zijn doordrenkt met olie en zijn gaar. bij compressiemeting was er een behoorlijk verschil tussen de diverse cilinders, ik weet niet meer hoeveel maar het was erg slecht, wat duid op versleten zuigerveren.

Koop dit hok niet, hij ziet er van buiten goed uit en van binnen redelijk omdat de eigenaar voor mij een poetsbedrijf had, maar de ballen verstand had van de techniek in een 855 t-5.

Jij beschrijft de auto zoals hij 2 jaar geleden was. Het kan zijn dat de tussenliggende eigenaren het een en ander verholpen hebben, of is de door jou beschreven toestand de huidige toestand?
Ik ken de auto niet en heb er ook geen belang bij, maar om de auto op technische gegevens van 2 jaar terug als NO-GO te bestempelen vindt ik een beetje ver gaan.
Natuurlijk is het wel heel handig om de auto op de door jou genoemde gebreken te controleren.

Daar ben ik het ook wel mee eens, alleen denk ik gezien de prijs (vraagprijs 1150 euro) dat er niet veel aan gedaan is, want een nette t-5 komt toch gauw in de buurt van 2500 euro. Ik heb dus het idee dat er nog veel gebreken zijn die verholpen moeten worden. Ik weet dat iedere auto die je gebruikt koopt het één en ander mankeert, maar ik heb niet de beleving dat ze  de koppeling en de drukgroep en de zuigerveren en de turbo en de carterventilatie en de krukaskering en de airco en de cruisecontrole hebben vervangen en hem dan inruilen. wellicht is er het één en ander aan gebeurt, maar dat zal dan wellicht de koppeling met drukgroep en krukaskering zijn geweest en dan ben je 1000 euro verder en laat maar weer en misschien de carterventilatie. maar ook dat zijn aannames.

Robert855

Oohh, vergeten te melden, de klepsteelrubbers zijn ook gaar!

Limited

#204
Vandaag met de RL-PS-54 gereden, een 850 2.3 t-5 met lpg-g3
Vreemd genoeg twee verschillende advertenties op internet:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=232775454&cd=635047566850000000&asrc=st&a=1

En van het bedrijf waar ik ben geweest:
http://www.autotrader.nl/auto/58fu9/detail/

Auto ziet er op de foto's aardig uit, dat viel in het echt heel er tegen:
- voorkant schade, bumper gescheurd, mistlamp ontbreekt, koplampglas kapot
- trekhaak staat bijna tegen de achterbumper
- interieur viel erg tegen, dashboardkastje kan niet open, asbak ook niet, veel kunststof delen zijn gescheurd, knopjes beschadigd/kapot, alle deurpanelen zijn beschadigd
- elektrisch verstelbare stoelen werken wel, leer is lelijk maar nog te behandelen
- motormanagementlampje / lambdasondelampe brandt niet bij op contact zetten
- automaat staat in noodloop
- kvs lampje ging branden, na een stukje rijden motorkap open gedaan: kvs reservoir stond helemaal bol.
- kleppen tikken flink bij warme en koude motor
- lpg niet kunnen controleren ivm lege tank (wist na het starten al dat het m niet zou worden dus heb niet getankt)
- airco werd wel koud

Na 115.000km in 2,5 jaar met m'n huidige 850 10v lpg-g2 ben ik eens aan het rondkijken voor een 850 of v70 met g3. Een t5 zou leuk zijn, maar ik zoek dus nog even verder..
855 2.5 10v - 412-21
V70 classic t5 LPI - 412-21

Jean-Paul

#205
http://link.marktplaats.nl/693490736

Heeft waarschijnlijk motorschade + gasinstallatie is ronduit $%^) ingebouwd.

arjen850

Citaat van: Jean-Paul op 01-07-2013 13:34:35
http://link.marktplaats.nl/693490736

Heeft motorschade + gasinstallatie is ronduit $%^) ingebouwd.


Tis een 2.5T, natuurlijk heeft die motorschade :evil:  ;D

Jean-Paul

Citaat van: arjen850 op 01-07-2013 14:02:30
Citaat van: Jean-Paul op 01-07-2013 13:34:35
http://link.marktplaats.nl/693490736

Heeft motorschade + gasinstallatie is ronduit $%^) ingebouwd.


Tis een 2.5T, natuurlijk heeft die motorschade :evil:  ;D

hehe  8)

Sbv

Citaat van: Jean-Paul op 01-07-2013 13:34:35
http://link.marktplaats.nl/693490736

Heeft motorschade + gasinstallatie is ronduit $%^) ingebouwd.

Staat ook hier op forum te koop, is van forumlid

Jean-Paul