Auteur Topic: The Demon, Olijfje en Puntmuts! Weer lekker warme voetjes!  (gelezen 108230 keer)

razorx

• Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: The Demon, Olijfje en Puntmuts! Weer APK gekeurd voor een jaar!
« Reactie #1890 Gepost op: 17-07-2019 10:28:29 »
Still going strong.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

The Demon

• When God made me, He broke all the rules!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • +600.000 km and still going strong!
The Demon, Olijfje en Puntmuts! Weer lekker warme voetjes!
« Reactie #1891 Gepost op: 08-09-2019 23:17:56 »
Ja, jullie lezen het goed!

Ik heb in 2016 de kachelradiator van Olijfje vervangen door een cheap-ass ding en kwam er de eerste winterdagen al achter dat dat (weer) geen slimme zet was, iets met; "goedkoop is duurkoop" ofzo.
In de zomer merk je niets van het feit dat de kachel de auto niet voldoende opwarmt en vergeet je om zo'n ding te bestellen en te monteren.
Tegen de tijd dat je eraan herinnert word is het dan weer te koud om dat soort klussen te doen, en zo ging dat dus tot en met afgelopen winter.  :eusa_wall:

Tijdens onze vakantie in het mooie Italiƫ realiseerde ik mij ineens dat dit nog een klusje was wat echt gedaan moest worden.
Dus bij thuiskomst gelijk een degelijke radiator besteld bij Estate Service.
De keuze was/is gevallen op een Nissens exemplaar, gelijk de O-ringen erbij besteld maar die bleken er ook gewoon bijgeleverd te worden, een setje extra eet geen brood en is altijd handig dus die zijn in het bakje klein materiaal beland.

Na demontage van de oude en een korte vergelijkende observatie bleek de Nissens toch net iets breder en hoger te zijn dan dat geval wat ik erin had zitten.
Geen wonder dus dat het niet echt warm werd in de auto, er kon gewoon teveel koude lucht langs.
Na montage de boel even goed ontlucht en inderdaad werd het weer (onbehaaglijk) warm in de auto.

Ik had ook nog een LPG-schakelaar op de plank liggen omdat de originele na 23 jaar nogal eens haperde en omdat de boel onder het dashboard toch open lag deze ook maar even vervagen en verplaatst naar de rechterkant, gewoon omdat ik dat een fijnere plek vind.

Het enige wat nu nog op het To-Do lijstje staat voor de winter zijn (weer) nieuwe draagarmen en de achter remmen compleet.
En dan maar eens kijken of die vervelende trilling tussen de 80 en 100 tijdens acceleratie verdwenen is.

Maar ik ben nog steeds trots op Olijfje met +610.000 km op de teller.
Natuurlijk zie je het, steenslag op de motorkap en dergelijke, maar dat mag toch?

Tot zover weer even, ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Walter.