Interessepeiling groupbuy massa- en pluskabels

Gestart door MVeldhuis, 03-05-2011 17:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850Roffel

Ik voeg mij zelf ook aan het lijstje toe ik kan wel wat nieuwe bekabeling gebruiken.

- Mveldhuis
- Jeff
- Marc-850
- ghertzberger
- ulkeman 2 x
- razorx 2 x
- maartendeb
- Joeri
- ewout
- stefancj
- R-man T
- Forumuser (Peter B)
- Innocenti
- 850-2.520V-Driver
- Cas ( krijgen we een pbtje? voor t geval ik dit topic niet goed terug vinden kan )
- Maruska
- 850Roffel

cas

Zijn er al setjes ontvangen? fotos  ;D ??

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

everlast

#77
als deze actie nog loopt meld ik me bij deze aan.

- Mveldhuis
- Jeff
- Marc-850
- ghertzberger
- ulkeman 2 x
- razorx 2 x
- maartendeb
- Joeri
- ewout
- stefancj
- R-man T
- Forumuser (Peter B)
- Innocenti
- 850-2.520V-Driver
- Cas ( krijgen we een pbtje? voor t geval ik dit topic niet goed terug vinden kan )
- Maruska
- 850Roffel
- everlast

Joeri

Nou ben ik effe van de radar geweest maar in dit topic is ook niet veel gebeurd  ::) Kom ik nog in aanmerking voor een setje?  :)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

ulkeman

Citaat van: Joeri op 26-11-2011 17:22:39
Nou ben ik effe van de radar geweest maar in dit topic is ook niet veel gebeurd  ::) Kom ik nog in aanmerking voor een setje?  :)

pb even ;)


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Joeri

Nou mensen, hoop dat het jullie beter vergaat met de kabels  >:( Bij mij lieten de klemmen los bij montage. Noodoplossing moeten aanleggen. Inmiddels 1,5 maand en een aantal verzoeken tot reactie verder maar Stephan(Ulkeman) reageert niet meer. Daar zit ik dan... :(

Iemand een alternatief voor de kabels?  :eusa_boohoo:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

NinaPaul

Citaat van: Joeri op 10-09-2012 15:21:44
Nou mensen, hoop dat het jullie beter vergaat met de kabels  >:( Bij mij lieten de klemmen los bij montage. Noodoplossing moeten aanleggen. Inmiddels 1,5 maand en een aantal verzoeken tot reactie verder maar Stephan(Ulkeman) reageert niet meer. Daar zit ik dan... :(

Iemand een alternatief voor de kabels?  :eusa_boohoo:

Over welke kabels (en kabelklemmen) gaat het precies?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Joeri

De (dikke) massa en plus kabels die van en naar de accu lopen. De ogen die eraan geknepen zijn laten los omdat ze blijkbaar niet strak genoeg zaten.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

UserID6342

Niet miepen, even zelf creatief zijn, kabeltje eronderuit pakken even op een moker leggen en met een wat botte beitel een flinke ram op zijn harses geven (2x per klem graag) en de boel zit weer muurvast.

NinaPaul

Citaat van: Dirk342 op 10-09-2012 16:50:50
Niet miepen, even zelf creatief zijn, kabeltje eronderuit pakken even op een moker leggen en met een wat botte beitel een flinke ram op zijn harses geven (2x per klem graag) en de boel zit weer muurvast.

Sorry hoor, maar als nieuw product niet werkt naar behoren is het geen miepen.
En die Beun manier met een beitel, tja wat zeg jij daar zelf altijd over (aangenomen dat het geen accuklem betreft maar een simpel knel oog)?
Wanneer iemand de tang hiervoor in bezit zo hebben, of de tijd/aandacht hieraan wilde geven had die persoon vast geen nieuwe set gekocht.

Ikzelf zou deze kabels gewoon solderen, maar ook daar heb je gereedschap voor nodig.

De betere automaterialen zaak kan ze gewoon op maat voor je maken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

#85
Citaat van: NinaPaul op 10-09-2012 17:21:02

De betere automaterialen zaak kan ze gewoon op maat voor je maken.

De kabels wel ja en je krijgt de ogen los mee en dan mag je het zelf uitzoeken.  Er is geen enkele AMH in Nederland te vinden die dat doet, klaar.  En ja wat ik voorstelde komt misschien over als een beunhaas methode maar dan heb je mijn bericht dus niet goed begrepen (je kunt het immers net zo lezen als dat jezelf wilt).  Als je met een probleem zit en de leverancier reageert niet meteen (door welke oorzaak dan ook) dan los je het zelf (tijdelijk) op.

Ik heb alle kabels bij mij ook vervangen en ook meteen gesoldeerd en daar moet je idd 'speciaal' gereedschap voor hebben, 2 goede hamers en een goed dikke schroevendraaier of beitel heeft iedereen wel liggen.

Edit: even te verduidelijking dat dit geen Beun methode is, bij de Wegenwacht en met vrachtwagenkabels deden we niet anders en die jongens doen het nu nog steeds zo !

)()()sT

Nou, in mijn saffron liggen ze ook en laten ze ook los  :eusa_whistle:



:evil:

;D

-D©©©L-

Citaat van: Dirk342 op 10-09-2012 17:33:32
Citaat van: NinaPaul op 10-09-2012 17:21:02

De betere automaterialen zaak kan ze gewoon op maat voor je maken.

De kabels wel ja en je krijgt de ogen los mee en dan mag je het zelf uitzoeken.  Er is geen enkele AMH in Nederland te vinden die dat doet, klaar.  En ja wat ik voorstelde komt misschien over als een beunhaas methode maar dan heb je mijn bericht dus niet goed begrepen (je kunt het immers net zo lezen als dat jezelf wilt).  Als je met een probleem zit en de leverancier reageert niet meteen (door welke oorzaak dan ook) dan los je het zelf (tijdelijk) op.

Ik heb alle kabels bij mij ook vervangen en ook meteen gesoldeerd en daar moet je idd 'speciaal' gereedschap voor hebben, 2 goede hamers en een goed dikke schroevendraaier of beitel heeft iedereen wel liggen.

Edit: even te verduidelijking dat dit geen Beun methode is, bij de Wegenwacht en met vrachtwagenkabels deden we niet anders en die jongens doen het nu nog steeds zo !

Ga maar even langs schaftenaar in zwolle. Die persen elke maat kabel voor je. Als je te hard zeurt maakt ie zelfs een verloop van 2" hydrauliek naar 40mm2 koper met een M16 oog.

Boeijke

De hele truck is gewoon een goede tang (en die zijn duuuuur) en de goede bijbehorende kabelschoenen. Als die goed zijn aangeknepen/geperst hoef je niet eens meer te solderen. Zit het muurvast.

Daarbij heb je nog verschillende manieren van aankijken van die dingen. En daarbij horen dus weer andere kabelschoenen.

classicT5

Hoe heet zon tang die je hiervoor nodig hebt? En hoe duur is zoiets dan ongeveer?