De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap

Gestart door MrCain, 05-06-2011 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrCain

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Ik bedoel eigenlijk meer van wel merk en welk type :)

V70geRwin

Nette en dankbare klus  :eusa_clap:
Vroeger of later komen ze allemaal.

MrCain

Citaat van: Piet op 01-12-2015 12:48:38
Ik bedoel eigenlijk meer van wel merk en welk type :)
;D

Innovate MTX-L met de oudere LSU 4.2 sensor.

In de toekomst gaat er een LSU 4.9 sensor op => is al een firmware van. Hoop dan eigenlijk wel dat dan die irritante calibratie functie er uit is en de calibratie weerstand in de sensor stekker nu eens een keer gebruikt gaat worden... Afijn, Innovate zo kenende zal dat wel niet zo zijn...  :P


Citaat van: V70geRwin op 01-12-2015 13:55:55
Nette en dankbare klus  :eusa_clap:
Vroeger of later komen ze allemaal.
Is inderdaad een dankbare (maar ook best wel een dure...) klus! Blij dat ik het gedaan heb, heb er echt een poos tegenaan zitten hikken omdat het toch wel een (vind ik dan) vervelende klus is....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

MrCain

Zo, nu ruim 5000km verder na het vervangen van de klepseals het olie peil nog s gecontroleerd..... en wat denk je??
Nog steeds het zelfde als toen dat ie ververst is! Had echt niet verwacht dat het verbruik zo drastisch zou verminderen :eusa_dance:

Vraag me nu af waarom ik nu al die tijd met een bus olie rond rij in de koffer....

Afijn een ander iets: ben bezig met een andere turboaanzuugpuup te maken voor tussen de nieuwe lmm en turbo, zit een beetje te peinzen over de carter ontluchting. Wil deze gewoon wel aansluiten aan de puup => dus een gesloten systeem behouden, alleen zou die vacuüm aansluiting nu noodzakelijk zijn? Liefst zou ik deze gewoon afdoppen alleen snap niet echt precies wat het nut van de vacuümaansluiting is.... Weet iemand dit misschien?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Ik heb die er al jaren tussenuit.
Geen enkel nadeel van ondervonden.

Edit: o wacht, nee niet de vacuumaansluiting, maar de nippel heb ik er tussenuit.

MrCain

Citaat van: Piet op 26-01-2016 16:35:54
Ik heb die er al jaren tussenuit.
Geen enkel nadeel van ondervonden.

Edit: o wacht, nee niet de vacuumaansluiting, maar de nippel heb ik er tussenuit.

Hoe of waar heb je de vacuüm slang dan aangesloten? Origineel zit ie toch op de PTC.

De PTC wou ik eigenlijk laten zitten: soort van beveiliging tegen vocht  maar aangezien ik een catchcan heb kan ik die in principe ook laten vervallen.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Ptc is een vrij nutteloos ding.
Weet niet meer wat ik met de vacuumslang gedaan heb, zal morgen es kijken in de auto.

MrCain

PTC schijnt te zijn om te voorkomen dat er vocht/waterdruppels in de turbo komt oid.... kan je inderdaad gewoon loshalen => word gewoon gevoed door een geschakelde plus.

Maar rest nog wel de vraag waarom daar een vacuüm moet zijn aan het eind van de carter ontluchting. Hebben ze niet voor niets gedaan lijkt mij: heeft toch iemand over nagedacht bij het design  :eusa_think:

Liefst heb ik het er gewoon af aangezien het toch een soort van "valse" lucht is (in mijn belevingswereld dan ;D)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

koen.s

Vacuüm slang zit aan zijkant van het inlaatspruitstuk, vlak bij de dynamo en stuurpomp.

MrCain

Citaat van: koen.s op 26-01-2016 20:45:21
Vacuüm slang zit aan zijkant van het inlaatspruitstuk, vlak bij de dynamo en stuurpomp.


Klopt helemaal! Het bekende knietje ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

ow... indeed... die heb ik met het plaatsen van het RN inlaatspruitstuk laten vervallen ook.
Tja ... merk daar ook helemaal niks van.

MrCain

#867
Zo, weer s tiet voor wat onderhoud!
Nu de remmen (weer) aan de beurt: schijven en blokken van zowel voor als achter. Deze keer geen geperforeerde schijven oid. Geen zin meer
in piepend, krassende, kreunende en bibberende remmen en aangezien het niet echt een toegevoegde waarde heeft (vind ik althans).
Deze keer gekozen voor Brembo coated schijven en Feredo DS sport blokken. De keuze voor de DS sport omdat ik de DS2500 net te sportief vind en een keer flink ben geschrokken tijdens een noodstop.....die dingen moeten echt goed op temperatuur zijn eer ze goed willen remmen...

Afijn, nu ik toch alles uit elkaar moest halen gelijk nieuwe rubbertjes in de klauwen gezet (Ate) en ze goed schoongemaakt en een laagje hittebestendige Hammerite gegeven. Met dat laatste een beetje vergist in de kleur => had in principe wat donkerder gekund....kleur dop spuitbus kwam niet echt helemaal overeen met de kleur in de bus zelf...maar ze worden vanzelf wel weer donkerder in de loop van tiet ;D.

Niet veel plaatjes geschoten maar toch een paar:


Één voorkant klaar! Wel de coating van de schijven afgeschuurd, durfde deze niet te laten zitten: gevoelsmatig geen goed gevoel over dat de coating in mn remblokken gaat zitten en aangezien deze blokken niet echt goedkoop waren....


Zo ziet er uit met wiel gemonteerd (ja i know => velgen zijn redelijk vies maar past nu wel goed bij de rest van de Volvo  :eusa_whistle: moet m nog s wassen)


Ook de parkeerrem aangepakt => nieuwe schoenen, clipjes en veren. Kabels had ik een poos geleden als eens vervangen dus nu alles nieuw.


Achterremmen ook klaar.

Gelijk olie en filter ook ververst/vervangen en de airco weer "bijgevuld".
Alles goed ontlucht en doorgespoeld en Volvo remt echt goed nu! Beter dan ooit tevoren!
Missie geslaagd :eusa_dance:

Zeer benieuwd hoe de DS sport zich gaan houden in de toekomst!

Als ik weer wat meer tijd gaat krijgen gaan we ook weer verder met project M4.4.

To be continued.....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

MrCain

Zo,

Nu een goeie 1500km verder en moet zeggen dat de remmen goed hun best doen ;D
Remt gelijk al heel goed van de eerste keer (vele malen betere koude "bite" zeg maar) en als je echt goed gaat door remmen vertraagd het echt heul goed!
Faden doen ze (nog) niet en ben zeer te spreken over de progressieve rem dosering! Remt bijna als een VW :P

Al met al te spreken over de combi Brembo/Ferodo DS sport => heb ze nu zowel voor als achter.

Enige wat hiermee nog niet opgelost is is het getril aan de achterkant...hoopte echt dat het na de rem revisie achter over was :(
Toch maar s zoeken wat het kan zijn want alles aan de achterkant in onderhand nieuw.

Afijn, je blijft er in ieder geval lekker mee bezig :eusa_wall:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

e36-italia

Citaat van: MrCain op 21-05-2016 17:12:24
De keuze voor de DS sport omdat ik de DS2500 net te sportief vind en een keer flink ben geschrokken tijdens een noodstop.....die dingen moeten echt goed op temperatuur zijn eer ze goed willen remmen...
Whuh? weet je cker dat het 2500's waren? DS3000 zijn de echte race blokken en moeten idd heet zijn voordat ze gaan vertragen... bij de 2500's is dat niet het geval. (is mijn ervaring)