De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap

Gestart door MrCain, 05-06-2011 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

innocenti

Citaat van: e36-italia op 10-06-2016 16:49:01
Citaat van: MrCain op 21-05-2016 17:12:24
De keuze voor de DS sport omdat ik de DS2500 net te sportief vind en een keer flink ben geschrokken tijdens een noodstop.....die dingen moeten echt goed op temperatuur zijn eer ze goed willen remmen...
Whuh? weet je cker dat het 2500's waren? DS3000 zijn de echte race blokken en moeten idd heet zijn voordat ze gaan vertragen... bij de 2500's is dat niet het geval. (is mijn ervaring)
Ik heb dezelfde ervaring. De 3000 moet op temperatuur geremt worden. De 2500 remt onmiddelijk. Ik vind de ds2500 hele fijne blokken. Ik ben aan mn 3de setje bezig. Fijner dan DS-sport, OMD en Mevius blokken.

MrCain

Het waren inderdaad de DS2500. T was een wat natte en mistige ochtend toen. Reed net op de snelweg toen het verkeer bijna stil stond op de afrit welke ik net op reed... de eerste meters remde de Volvo echt slecht en ze kwamen net op tijd op temperatuur oid om net op een bumperlengte tot stilstand te komen voor mn voorligger....

Ben toen zo geschrokken dat ik mn andere blokken weer heb terug gemonteerd dus vandaar deze keer geen DS2500  ;)



Citaat van: e36-italia op 10-06-2016 16:49:01
Citaat van: MrCain op 21-05-2016 17:12:24
De keuze voor de DS sport omdat ik de DS2500 net te sportief vind en een keer flink ben geschrokken tijdens een noodstop.....die dingen moeten echt goed op temperatuur zijn eer ze goed willen remmen...
Whuh? weet je cker dat het 2500's waren? DS3000 zijn de echte race blokken en moeten idd heet zijn voordat ze gaan vertragen... bij de 2500's is dat niet het geval. (is mijn ervaring)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

razorx

Citaat van: scania164 op 13-01-2013 18:31:39
Bij dampgas is max power en lage egt bij 0,92 lambda onder vollast.
Egt is dan 870gr ..dus lager dan benzine ;D
Dit is de opgraving van de eeuw. ;)
In de tijd dat dit speelde las ik niet mee in dit interessante topic. We hadden twee N/A roffels. Pas jaren later toen ik me verdiepte in tuning en ook serieuze meet mogelijkheden kreeg kwam ik er na zelf experimenteren zelf achter wat de ideale lambda waarde is bij het rijden met LPi. Bijna geroerd typ ik in: 0,92!
Zo leuk om eens terug te lezen!

MrCain

  ;D

Was t al zo lang geleden dat ik wat gepost heb??

Die hoge lambda waarde op full boost heb ik niet => persoonlijk heb ik betere ervaaringen (op LPi) tot max 0.85-0.83. Bij opspoolen houd ik m wel lekker hoog => 1.00-0.97 trekt als een beer met geen knock en echt bizare lage egt! Let wel: wel met aangepaste ontstekingstijden voor op lpg ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

MrCain

Zo, poos niet gepost maar wel het een en ander aan de volvo gedaan => vooral beetje finetunen van de M4.4  ;D

Heb al vanaf het begin dat ik de baksteen heb last van trillingen, zowel in het stuur en wat meer in de stoel en achterbank... Vele malen op verschillende manieren gebalanceerd zonder het gewenste resultaat... Bijna mezelf er bij neergelegd maar toch blijft het steken dat ik er geen oplossing voor kon vinden... Zat zomaar eens een keer naast de baksteen te staren en toen viel het kwartje of eurocentje! Rijd met slotbouten en deze hebben dus een andere vorm (lees vooral kleiner) dus die eens verwisseld met normale originele wielbouten. En wat denk je? Jawel! Geen trillingen meer :eusa_dance: had ik dat nu een paar jaar eerder gedaan :eusa_wall: had me paar jaar minder ergenis gescheeld ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

arjen850

Citaat van: MrCain op 28-09-2017 20:51:58
Zo, poos niet gepost maar wel het een en ander aan de volvo gedaan => vooral beetje finetunen van de M4.4  ;D

Heb al vanaf het begin dat ik de baksteen heb last van trillingen, zowel in het stuur en wat meer in de stoel en achterbank... Vele malen op verschillende manieren gebalanceerd zonder het gewenste resultaat... Bijna mezelf er bij neergelegd maar toch blijft het steken dat ik er geen oplossing voor kon vinden... Zat zomaar eens een keer naast de baksteen te staren en toen viel het kwartje of eurocentje! Rijd met slotbouten en deze hebben dus een andere vorm (lees vooral kleiner) dus die eens verwisseld met normale originele wielbouten. En wat denk je? Jawel! Geen trillingen meer :eusa_dance: had ik dat nu een paar jaar eerder gedaan :eusa_wall: had me paar jaar minder ergenis gescheeld ;D

Haha geweldig, Dat heb ik nog nooit gehoord ;D wel leuk dat het toch zo ineens opgelost is. Maar met de zogenaamde scooter zou je dit er gewoon uit moeten kunnen balanceren hoor.

Piet

Toch vaag...
Ik heb ook slotbouten die kleiner zijn dan overige bouten.
Toch geen trillingen what so ever.

Zal hem in de massa zitten dan, wellicht dat de mijne desondanks wel even zwaar zijn als  de overige bouten en de jouwe niet ...

classicT5

En dat massaverschil zit heel dicht bij het hart, effect zou theoretisch niet zo groot moeten zijn.

UserID6342

Citaat van: MrCain op 28-09-2017 20:51:58
Zo, poos niet gepost maar wel het een en ander aan de volvo gedaan => vooral beetje finetunen van de M4.4  ;D

Heb al vanaf het begin dat ik de baksteen heb last van trillingen, zowel in het stuur en wat meer in de stoel en achterbank... Vele malen op verschillende manieren gebalanceerd zonder het gewenste resultaat... Bijna mezelf er bij neergelegd maar toch blijft het steken dat ik er geen oplossing voor kon vinden... Zat zomaar eens een keer naast de baksteen te staren en toen viel het kwartje of eurocentje! Rijd met slotbouten en deze hebben dus een andere vorm (lees vooral kleiner) dus die eens verwisseld met normale originele wielbouten. En wat denk je? Jawel! Geen trillingen meer :eusa_dance: had ik dat nu een paar jaar eerder gedaan :eusa_wall: had me paar jaar minder ergenis gescheeld ;D
Hahahaha, heb jij het voorbeeld van 626ronin gevolgd op het V70forum van een paar dagen terug ?

https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=17579

)()()sT


MrCain

Citaat van: arjen850 op 28-09-2017 21:39:44

Haha geweldig, Dat heb ik nog nooit gehoord ;D wel leuk dat het toch zo ineens opgelost is. Maar met de zogenaamde scooter zou je dit er gewoon uit moeten kunnen balanceren hoor.
Om dat nou 2x per jaar te doen vond ik ook wat ;D maar inderdaad een keer gedaan => trilling was wel een aantal maanden weg


Citaat van: Piet op 28-09-2017 21:42:14
Toch vaag...
Ik heb ook slotbouten die kleiner zijn dan overige bouten.
Toch geen trillingen what so ever.

Zal hem in de massa zitten dan, wellicht dat de mijne desondanks wel even zwaar zijn als  de overige bouten en de jouwe niet ...
klopt => zat echt een voelbaar significant verschil in


Citaat van: classicT5 op 28-09-2017 21:44:56
En dat massaverschil zit heel dicht bij het hart, effect zou theoretisch niet zo groot moeten zijn.
nou, de ervaring is hier dat er soms best wel verschil zit tussen de theorie en praktijk  ;D was er zelf eerst ook zeer sceptisch over tot ik de bouten had gewisseld


Citeer
Misschien zat de boel gewoon niet helemaal lekker gecentreerd, en heeft de handeling van het verwisselen van de bouten de oplossing geboden :) Neem aan dat slotbouten wel zo ontworpen zijn dat ze even zwaar zijn als de rest.
Dan zou ik ze 7 jaar verkeerd gemonteerd moeten hebben :P heb alleen de slotbouten losgehaald en de rest laten zitten => baksteen stond gewoon met zn wielen op de grond ;)

Citaat van: Dirk342 op 29-09-2017 06:37:11
Hahahaha, heb jij het voorbeeld van 626ronin gevolgd op het V70forum van een paar dagen terug ?

https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=17579
Nee had dit artikel nog niet gezien maar bevestigd wel mijn verhaal/ervaring! Had t later hier op het forum ook nog gelezen: NinaPaul had zon zelfde ervaring


Citaat van: )()()sT op 29-09-2017 08:04:50
Dat heb ik hier ook gelezen :)

Inderdaad als je er naar gaat zoeken vind je hier ook de ervaringen  ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

yannickdv

Het moment dat ik nu graag slotbouten had gehad.. om ze er vervolgens uit te draaien, en van dat klote getril af te zijn. :eusa_wall:
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

V70geRwin

Denk eerder dat ze beter gemonteerd zijn.
Heb maanden met een afgebroken bout, 2/3 was weg, gereden zonder trilling.

MrCain

Citaat van: V70geRwin op 14-11-2017 20:53:56
Denk eerder dat ze beter gemonteerd zijn.
Heb maanden met een afgebroken bout, 2/3 was weg, gereden zonder trilling.

Heb de wielen niet losgehad => volvo stond gewoon op de wielen en heb alleen de slotbouten gewisseld met de normale bouten ;)

Maar rijd nog steeds trillings vrij :eusa_dance:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

V70geRwin

Citaat van: MrCain op 14-11-2017 21:21:48
Citaat van: V70geRwin op 14-11-2017 20:53:56
Denk eerder dat ze beter gemonteerd zijn.
Heb maanden met een afgebroken bout, 2/3 was weg, gereden zonder trilling.

Heb de wielen niet losgehad => volvo stond gewoon op de wielen en heb alleen de slotbouten gewisseld met de normale bouten ;)

Maar rijd nog steeds trillings vrij :eusa_dance:

Dan heb je toch minstens 1 bout opnieuw aangedraaid/nagetrokken.
Maar mooi toch dat nu wel trillingsvrij bent.