Titanium grey-->Dag s70 welkom V70N

Gestart door Jaco S, 29-07-2011 16:37:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Dikke eensch !  Heb hier al genoeg van dat soort taferelen meegemaakt met dat soort gebruikte toei (gaat praktisch niet) en iedere keer hetzelfde liedje, ding komt op een trailer hier, ik schroef er een nieuwe ETM op, laat er software inpompen en de auto is weer perfect rijdend...

Jaco S

Waar mij het meer om ging is waarop te letten, en van welk model kan je hem wel gebruiken en welke niet.
Ik weet dat het advies het beste op te volgen is, maar als er bij de sloop een Volvo staat waar de gasklep 32.000km geleden vervangen is. Dan denk ik toch zal ik het risico nemen.

Jaco S

#317
Ik merk dat soms me knipperlicht niet terug wilt na het afslaan van de bocht.

Wat moet ik vervangen en is daar een artikel nummer van. Klopt het dat het om de claxonring gaat?

elianmars

Volgens mij kwestie van de knipperlichthendel vervangen.

Jaco S

#319
Afgelopen maandag me gashuisklep laten vervangen. Geen ets lampje wat meer brand tijdens het rijden. Alleen merk ik wel als ik soms gas geef hij weinig vermogen heeft. Kan hem op de bodem intrappen. En opeens heeft die weer zijn vermogen en maakt zijn toeren. Dit had ik ook weleens toen het ets lampje branden, maar dacht dat hoorde bij de storing.  Wat kan dit zijn?

pcpg.janssen

Het kan bijna iedere sensor op je motor of versnellingsbak zijn. Als het ETS lampje gaat branden, zal er een storing opgeslagen moeten worden. Dus ik raad je aan te beginnen met uitlezen. In Hulst zit forumlid volvov70 en die is in bezit van Vida en een Dice. Misschien dat hij je kan helpen met uitlezen.

Jaco S

Citaat van: pcpg.janssen op 05-06-2015 12:36:10
Het kan bijna iedere sensor op je motor of versnellingsbak zijn. Als het ETS lampje gaat branden, zal er een storing opgeslagen moeten worden. Dus ik raad je aan te beginnen met uitlezen. In Hulst zit forumlid volvov70 en die is in bezit van Vida en een Dice. Misschien dat hij je kan helpen met uitlezen.
Het ets lampje brand niet. Het lijkt soms dat hij zich inhoud en vervolgens weer power heeft.

pcpg.janssen

Heb zoiets gehad in de auto van m´n vriendin. Hoofdverdachte was de luchtmassameter, maar het bleek uiteindelijk de nokkenassensor. Maar lukraak sensoren gaan wisselen lijkt me niet de oplossing.

Heb je je gasklephuis uiteindelijk laten vervangen door de dealer en nieuwe software laten laden?

Jaco S

Ja bij de dealer laten vervangen. De luchtmassa meter is denk 3jaar oud nou, is al eens vervangen.
Ik ga me brandstoffilter vervangen kijken of het kan zijn

Jaco S

Ik heb ondertussen bij de Volvo de brandstoffilter vervangen.
Alleen nu merkte ik vanmorgen nog steeds dat als ik soms geen vermogen had als ik het gas intrap. En opeens krijgt die weer vermogen.
Waar kan ik nog meer naar kijken?

alarni

Ga maar terug naar de dealer ,ik heb drie keer een gasklep moeten laten vervangen alle drie nieuw ( nieuw is een groot woord gereviseerd is het juiste woord en dit gebeurd blijkbaar niet altijd goed) de derde was uiteindelijk goed.

Jaco S

Ik heb ondertussen de dealer aan de telefoon gehad. Moet langs komen om hem uit te laten lezen.

Jaco S

Zijn het altijd gereviseerde dan die je er opnieuw in krijgt?

alarni

in mijn geval allemaal ik heb er ook geen problemen mee maar het moet wel goed gebeuren, is eigenlijk logisch de laatste van dit model is 10 jaar geleden van de band gerold je blijft ze als fabrikant niet produceren, het verklaard ook de beste prijsdaling

Jaco S

Net bij de dealer geweest. Geeft een pingelsensor fout aan. Ze gaven aan deze te vervangen.