Draagarmen vervangen => welk merk?

Gestart door bluescoobie, 08-08-2011 13:08:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Staat in je VanDale niet wat een set is. ???
;D

wietseschuiling


Bij een tdi zitten ze met 4 bouten vast, even goed inspuiten
met wd40 en niet veel werk om ze te vervangen

gr wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

pimsam

Niet veel werk? Officieel moet je de bouten vervangen en om die aan de linkerkant eruit te krijgen moet de motor een cm of 7 omhoog. Dus de meeste motorsteunen losmaken en takelen. Ben je toch wel even aan het sleutelen, zeker als je geen brug hebt.

FGG

Citaat van: Ludo op 09-10-2011 14:10:32
Staat in je VanDale niet wat een set is. ???

In geval van draagarmen zou ik zeggen 2 stuks. Dus 4 sets a twee stuks = 8 draagarmen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Pentaforce

Als je alles officieel wilt doen, word je straatarm.
Draagarmen tdi vervangen max half uurtje, 2 stuks, bouten hergebruiken, gebruikte draagarmen, die als nieuw waren. :eusa_whistle:

Ludo

Citaat van: FGG op 10-10-2011 11:03:18
Citaat van: Ludo op 09-10-2011 14:10:32
Staat in je VanDale niet wat een set is. ???

In geval van draagarmen zou ik zeggen 2 stuks. Dus 4 sets a twee stuks = 8 draagarmen.

Precies, er zit links én rechts een draagarm.

cas

Je rijdt volvo.... en dit is een normaal stukje onderhoud. gewoon lekker nieuw! krijg je er ook nieuwe bouten en moeren bij  ;) 

kost je tussen de 125 en 200 euro. afhankelijk hoe goed je kan shoppen ( e bay is goedkoopst) en dan heb ik het over de veel besproken Meyle HD set. ( dus 2 draagarmen en dus de eerder genoemde prijs voor diezelfde 2 samen ) .

montage is goed te doen zelf. Ik was met een klein uurtje klaar met 2 kanten.

let wel op bij het aandraaien, dat de auto letterlijk weer op de grond staat, of geenceneerd door het wiel ook even op ruststand te krikken met tweede krik.
en op moment aanzetten  :angel:     anders zijn je rubbers errug snel WEER stuk, en geef je de fabrikant de schuld  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

pimsam

De kunst is om het officeel te doen en toch niet straatarm te worden. En dat is m.b.v. internet goed mogelijk. Ik heb 1 les geleerd en dat is: alleen origineel of een fatsoenlijk merk (en dat is niet Scantech, Fram etc).

Citeerkost je tussen de 125 en 200 euro. afhankelijk hoe goed je kan shoppen ( e bay is goedkoopst) en dan heb ik het over de veel besproken Meyle HD set. ( dus 2 draagarmen en dus de eerder genoemde prijs voor diezelfde 2 samen ) .
let wel op bij het aandraaien, dat de auto letterlijk weer op de grond staat, of geenceneerd door het wiel ook even op ruststand te krikken met tweede krik.
en op moment aanzetten anders zijn je rubbers errug snel WEER stuk, en geef je de fabrikant de schuld 

Dat is niet van toepassing voor een diesel. Deze heeft de bouten door het subframe lopen en hier kun je weinig fout doen. Tevens is de prijs hoger. Ik heb origineel Volvo 334 euro incl verzenden vanuit Duitsland betaald. Ik heb niet veel imitatie gezien die goedkoper is.

FGG

Citaat van: Ludo op 10-10-2011 18:17:36
Citaat van: FGG op 10-10-2011 11:03:18
Citaat van: Ludo op 09-10-2011 14:10:32
Staat in je VanDale niet wat een set is. ???

In geval van draagarmen zou ik zeggen 2 stuks. Dus 4 sets a twee stuks = 8 draagarmen.

Precies, er zit links én rechts een draagarm.

Waarom heb je dan 4 sets nodig?


Citaat van: cas op 10-10-2011 18:29:22
montage is goed te doen zelf. Ik was met een klein uurtje klaar met 2 kanten.

Klein probleempje aan de bestuurderszijde waar de achterste bout zo'n beetje tegen het blok zit. Als je die wilt vervangen zul je toch het blok aan de kant moeten krijgen, óf er voor kiezen de bout níet te vervangen maar de oude te gebruiken.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cas

Citaat van: pimsam op 10-10-2011 18:47:44
De kunst is om het officeel te doen en toch niet straatarm te worden. En dat is m.b.v. internet goed mogelijk. Ik heb 1 les geleerd en dat is: alleen origineel of een fatsoenlijk merk (en dat is niet Scantech, Fram etc). helemaal gelijk !

Citeerkost je tussen de 125 en 200 euro. afhankelijk hoe goed je kan shoppen ( e bay is goedkoopst) en dan heb ik het over de veel besproken Meyle HD set. ( dus 2 draagarmen en dus de eerder genoemde prijs voor diezelfde 2 samen ) .
let wel op bij het aandraaien, dat de auto letterlijk weer op de grond staat, of geenceneerd door het wiel ook even op ruststand te krikken met tweede krik.
en op moment aanzetten anders zijn je rubbers errug snel WEER stuk, en geef je de fabrikant de schuld 

Dat is niet van toepassing voor een diesel.  Deze heeft de bouten door het subframe lopen en hier kun je weinig fout doen. Tevens is de prijs hoger. Ik heb origineel Volvo 334 euro incl verzenden vanuit Duitsland betaald. Ik heb niet veel imitatie gezien die goedkoper is.  Oké, duidelijk! weer wat geleerd  :)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

Citaat van: FGG op 10-10-2011 18:56:20
Citaat van: Ludo op 10-10-2011 18:17:36
Citaat van: FGG op 10-10-2011 11:03:18
Citaat van: Ludo op 09-10-2011 14:10:32
Staat in je VanDale niet wat een set is. ???

In geval van draagarmen zou ik zeggen 2 stuks. Dus 4 sets a twee stuks = 8 draagarmen.

Precies, er zit links én rechts een draagarm.

Waarom heb je dan 4 sets nodig?

Waar wil je eigenlijk naartoe Florian?.
Simpelweg omdat je die delen per set vervangt.
Net zoals banden en remmen, die slijten ook zowel links én rechts, wellicht de éne kant ietsepietsie minder of meer dan de andere kant, maar als dat een argument is om op te besparen....  :eusa_doh:

Misha

Citaat van: Ludo op 10-10-2011 19:34:01
Citaat van: FGG op 10-10-2011 18:56:20
Citaat van: Ludo op 10-10-2011 18:17:36
Citaat van: FGG op 10-10-2011 11:03:18
Citaat van: Ludo op 09-10-2011 14:10:32
Staat in je VanDale niet wat een set is. ???

In geval van draagarmen zou ik zeggen 2 stuks. Dus 4 sets a twee stuks = 8 draagarmen.

Precies, er zit links én rechts een draagarm.

Waarom heb je dan 4 sets nodig?

Waar wil je eigenlijk naartoe Florian?.
Simpelweg omdat je die delen per set vervangt.
Net zoals banden en remmen, die slijten ook zowel links én rechts, wellicht de éne kant ietsepietsie minder of meer dan de andere kant, maar als dat een argument is om op te besparen....  :eusa_doh:


Wat wij ons afvragen is hoe die 4 sets verbruikt zijn.

Bedoel je dat je dus 4 sets verbruikt hebt in 80.000 km ? Dus max 20.000 per set ?


Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Ja Misha zo is dat.
Ze zijn vervangen bij kilometerstand 183254, 203638, 222982, 243853, 261890.
Dat is om en bij 20.000km per set.  :eusa_doh:


wietseschuiling



Hallo,

gewoon op straat met een garagekrik beide kanten vervangen
inclusief NIEUWE bouten makkie stelt niks voor.
En de motor zat er ook nog in.

gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

elianmars

Citaat van: wietseschuiling op 10-10-2011 22:57:07


Hallo,

gewoon op straat met een garagekrik beide kanten vervangen
inclusief NIEUWE bouten makkie stelt niks voor.
En de motor zat er ook nog in.

gr Wietse

En dat zijn de bouten, die door het subframe gaan? 4 bouten per draagarm? Het is toch een heel gepiel om die bouten alleen al los te krijgen, aan de kant van de versnellingsbak, laat staan de bouten er uit te krijgen  :eusa_think: