knarfmk1's 850 Blog

Gestart door knarfmk1, 15-08-2011 23:06:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knarfmk1

Hallo allemaal,

ik kijk hier op het forum al een tijdje links en rechts mee, maar heb zelf tot nu toe nooit een 850 gehad.
Tot nu toe, want sinds afgelopen dinsdag staat er 1 op 't pad!  :eusa_dance:
Het Volvo en 850 virus is zon 17 jaar geleden gekomen toen me pa na 2 740's een nieuwe 850 kocht, een rode Alter 1, 20v, kenteken weet ik nog, DX-LS-40, maar volgens mij rijdt die niet meer.. Was toen als 10 jarig jochie al helemaal gek van het geluid van de 5 cilinder!

Ben zelf voor deze auto vooral bezig geweest (en nog steeds) met oudere vw'tjes en nog een Volvo 360 driftertje, effe op een rijtje:

vw jetta mk1 '83

Samen met mijn broers 145:





Volvo 360 daily drifter (met vastgelast diff  :eusa_dance: )



filmpje van het eerste oefenen (ging later beter  ;) )

http://www.youtube.com/watch?v=DwbapwByquE

vw golf mk1 '81 (foto's zijn van Noorwegen vorige maand)








Verder ben ik momenteel nog bezig met een wat groter project, een vw golf 1 te restaureren en klaar te maken als serieuze trackday-auto, lichtgewicht is hier het woord, doel is om 'm onder de 700kg te krijgen. Deze staat er nu ongeveer zo bij:





mocht je het interessant vinden, topic van de racert: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=612792#post612792

Maar weer terug naar de Volvo, dit is m geworden!

Het is een DOP 854 van 1995 geworden, een 20v over genomen van SirRutte hier:







Interieur is nog erg knap, aan de buitenzijde zitten wel wat plekjes maar dat mag ook voor zijn km's
ben er erg blij mee, rijd erg comfortabel na al die zwaar verlaagde vw's  ;)

Wat gaan we er mee doen?

-Stoffen armsteun vervangen voor lederen - DONE
-Ontsteking vervangen - DONE
-Motorsteun vervangen voor IPD exemplaar - reeds besteld
-Apex verlaging - reeds besteld
-Andere velgen/banden, huidige zijn op, iemand nog leuke 17" liggen..?
-Algeheel effe checken op de brug, remmen voor zijn denk ik iets krom

Maar vooral lekker rijden!  ;D

elianmars


daytonawim

Welkom Welkom, hele mooie voortstelling heb je er van gemaakt :-)

knarfmk1


Jack v

Welkom en je heb teen mooie 850 gekocht Rutger heeft hem goed onderhouden.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

arjen850

Wat een leuke intro :eusa_clap: Ook bij jou stroomt er dus motorolie door je aderen ;D Dan ben je hier aant goeie adres ;)

UserID6342

Welkom en veel plezier hier en met je auto.  Leuke foto's overigens.

knarfmk1

Citaat van: arjen850 op 15-08-2011 23:23:44
Wat een leuke intro :eusa_clap: Ook bij jou stroomt er dus motorolie door je aderen ;D Dan ben je hier aant goeie adres ;)

klopt, 1liter 5w40 a day keeps the doctor away  :D

ging vandaag trouwens even kijken voor een setje titans, en kom terug met een setje volans! Mijn favoriete velg, dacht dat ik die nooit zou gaan vinden voor een redelijke prijs dus had dat al een beetje opgegeven, maar tis een goede dag vandaag blijkbaar  :eusa_dance:

arjen850

Citaat van: knarfmk1 op 16-08-2011 23:06:21
Citaat van: arjen850 op 15-08-2011 23:23:44
Wat een leuke intro :eusa_clap: Ook bij jou stroomt er dus motorolie door je aderen ;D Dan ben je hier aant goeie adres ;)

klopt, 1liter 5w40 a day keeps the doctor away  :D

ging vandaag trouwens even kijken voor een setje titans, en kom terug met een setje volans! Mijn favoriete velg, dacht dat ik die nooit zou gaan vinden voor een redelijke prijs dus had dat al een beetje opgegeven, maar tis een goede dag vandaag blijkbaar  :eusa_dance:

Is idd een schitterend wiel, kan meteen de 850 omlaag net zijn buik, dan staan de Volans echt mooi ;D

Teddy81

Ik heb even de moeite genomen om je verslagje op het volkswagen forum door te nemen (alleen plaatjes gekeken en af en toe wat gelezen) maar jij bent echt lekker bezig met die Golf! Dat gaat wat moois worden!! ;D

Mooie 850 ook! Haha geniet ervan!

animalT5R

Hey! dat driften is volgens mij in HHW,klopt dat?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

knarfmk1

@Teddy, thanks, doe me best :D

@animal klopt, op de zandhorst!

animalT5R

Dan wonen we niet al te ver van elkaar vandaan  :eusa_whistle:
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

henry classic v70

Citaat van: knarfmk1 op 15-08-2011 23:06:26
Verder ben ik momenteel nog bezig met een wat groter project, een vw golf 1 te restaureren en klaar te maken als serieuze trackday-auto, lichtgewicht is hier het woord, doel is om 'm onder de 700kg te krijgen. Deze staat er nu ongeveer zo bij:

Zoals al gezegd door andere forummers; leuk intro "and a real petrolhead" ;D

Heb je de onderkant/binnenkant van de Golf ook al helemaal kaal gemaakt (alle isolatie, kit, tectiel enz verwijderd)?
Zo hebben wij een audi 80 quattro (sedan, vierkante model) 5 cil. turbo net onder de 900 kg kunnen krijgen..
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

knarfmk1

Jup onder en binnenkant is ook helemaal kaal, ook fiberglass zijschermen, motorkap en achterklep, poly ramen komen er ook nog in, maar het wordt krap de 700kg

900 kg voor een quattro 80 is trouwens ook netjes!